REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaką rolę pełnią audyty zewnętrzne i wsparcie produkcyjne?

Subskrybuj nas na Youtube
W obecnych czasach dużą rolę odgrywa partnerstwo pomiędzy firmami.
W obecnych czasach dużą rolę odgrywa partnerstwo pomiędzy firmami.
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm zaczyna doświadczać zatorów finansowych, które stanowią poważne zagrożenie dla ich funkcjonowania. Jaką rolę pełnią w takim momencie audyty zewnętrzne i wsparcie produkcyjne?

Branże, które najlepiej poradziły sobie z pandemią

Niektórym przedsiębiorstwom udało się uniknąć przykrych konsekwencji pandemii. Możemy do nich zaliczyć głównie firmy zajmujące się IT lub handlem przez Internet.

REKLAMA

REKLAMA

- Badania GUS wykazały, że w przypadku spółek działających w informacji i komunikacji oraz finansach i ubezpieczeniach, ponad 70% firm odczuła jedynie niewielkie negatywne skutki obostrzeń. To również w tych dziedzinach gospodarki odnotowano najniższe spadki zapotrzebowania na oferowane towary i usługi – zauważa Damian Kampa, ekspert SQD Alliance.  

Wraz z nadejściem pandemii, firmy systematycznie zwiększały odsetek osób pracujących zdalnie. Wdrażały również rozwiązania, które umożliwiły im w jeszcze większym stopniu przeniesienie oferowanych usług do sieci.

Bardzo dobrze poradziły sobie również przedsiębiorstwa działające w handlu hurtowym, przetwórstwie przemysłowym, a także transporcie i gospodarce magazynowej. U ponad połowy z nich, wprowadzane ograniczenia nie wywołały poważnych problemów. W tego rodzaju przedsiębiorstwach także mieliśmy do czynienia ze wzrostem osób pracujących zdalnie i automatyzacją niektórych procesów. Szczególnie zauważalne było to u firm odpowiadających za handel hurtowy.

REKLAMA

Obecne i planowane obostrzenia

Wszystko wskazuje na to, że zarówno obecne, jak i planowane obostrzenia, nadal będą działać na korzyść firm pracujących w trybie zdalnym lub o częściowo zautomatyzowanych procesach produkcyjnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obowiązujące zalecenia, mówią, m.in. o:

  • przestrzeganiu dystansu, co najmniej 1,5 m,
  • częstym wietrzeniu pomieszczeń pracowniczych,
  • zakrywaniu ust i nosa maseczką,
  • częstej dezynfekcji rąk.

Należy zaznaczyć, że o ile zachowanie dystansu nie stanowi większego problemu w ogromnych magazynach, to w typowym biurze może być już kłopotem. Podobnie jest z częstym wietrzeniem pomieszczeń, któremu na chwilę obecną nie sprzyja nawet aura za oknem.

Kolejny problem pojawia się w sytuacji kwarantanny. Z badań wynika, że od 4 do 8% pracowników jest wyłączonych z pracy stacjonarnej z uwagi na odbywaną kwarantannę. Podobny odsetek osób, został zmuszony do wzięcia nieplanowanych urlopów spowodowanych, np. koniecznością opieki nad dziećmi. Co więcej, najnowsze zalecenia rządu mówią o powrocie w części województw, do nauczania zdalnego lub hybrydowego w młodszych klasach.

Pojawił się również nowy zakaz, który zabrania używania przyłbic. Z tego powodu pracownicy, którzy będą przebywać w biurze zostają zmuszeni do noszenia przez kilka godzin klasycznych maseczek. Obostrzenia przewidują także w województwach z największą liczbą zachorowań powtórne zamknięcie galerii handlowych, hoteli, kin, teatrów i wielu innych obiektów.

Nowe źródła przychodu po COVID-19

Z powyższych danych wynika, że aby w dalszym ciągu móc czerpać zyski ze swojej działalności koniecznym jest wprowadzenie nowych rozwiązań i ulepszeń. Należy skupić się na znajdowaniu i eliminowaniu opcji, które przynoszą przedsiębiorstwu straty. Najbardziej pożądanymi są rozwiązania „win-win”, które zwiększą korzyści czerpane przez obie strony.

- W niektórych przypadkach korzystna będzie dywersyfikacja działalności. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mogli odejść od klasycznego modelu „core business” i poszerzyć wachlarz świadczonych przez nas usług. Co więcej, nowe możliwości rozwoju przedsiębiorstwa, nie tylko pomogą nam uporać się z zastojem na rynku, ale także umożliwią dotarcie do nowych klientów – komentuje ekspert SQD Alliance.

W obecnych czasach dużą rolę odgrywa także partnerstwo pomiędzy firmami. Wspólne działanie przedsiębiorstw, a nawet ich konsolidacja, znacznie zwiększają dostępne zasoby obu firm oraz ich możliwości produkcyjne i usługowe.

W przedsiębiorstwach produkcyjnych dobrym rozwiązaniem może okazać się automatyzacja i robotyzacja produkcji. Dzięki temu możliwe będzie zachowanie dużej wydajności nawet w przypadku ograniczenia liczby pracowników znajdujących się na hali produkcyjnej.

Audyty zewnętrzne – potrzeba czy już konieczność?

W wymienionych działaniach z całą pewnością bardzo pomocne będą audyty zewnętrzne. Świeże spojrzenie jakie uzyskamy współpracując z audytorem lub doradcą zewnętrznym, umożliwi nam wyjście poza utarte schematy.

- Obiektywnemu obserwatorowi będzie również łatwiej zlokalizować i wskazać poszczególne elementy lub procesy, których działanie powinno być usprawnione – podkreśla Damian Kampa z SQD Alliance.  

Co ważne, warto również zainwestować w poszerzanie swojej wiedzy i kwalifikacji, na różnego rodzaju szkoleniach i kursach.

Poszukiwanie nowych rozwiązań

Czasy pandemii są świetną okazją do poszukiwania nowych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Wprowadzenie nowych towarów i świadczonych przez nas usług pozwoli nam na zachowanie dużej efektywności i płynności finansowej. Korzystna będzie również zmiana trybu pracy na zdalny w firmach, w których jest to możliwe. We wprowadzaniu nowych rozwiązań i szukaniu elementów, których działanie można usprawnić, niezwykle ważną rolę odgrywa audytor lub doradca zewnętrzny. Dzięki wykorzystaniu swojego doświadczenia i posiadanej wiedzy, takie osoby mogą w realny sposób pomóc przedsiębiorstwom z walką ze skutkami pandemii. Z tego powodu stopniowo zaczną zyskiwać na znaczeniu w wielu firmach.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA