REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Black Friday – jak chronić dane przed cyberprzestępcami

black friday
black friday
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Black Friday. Popularność „świąt konsumpcji” rośnie także dzięki zakupom online. Warto jednak pamiętać, że gdy konsumenci szukają promocji a sklepy zysku, cyberprzestępcy próbują wykorzystać każdą okazję, aby wykraść dane – nie tylko klientów, ale także sprzedawców.

Black Friday i dane osobowe – cel cyberprzestępców

E-sklepy przechowują w swoich systemach dane klientów – ich imiona i nazwiska, numery telefonów, adresy, a nawet dane kart płatniczych. Właśnie z tego powodu stanowią cel cyberataków, bowiem zdobycie takich informacji umożliwia cyberprzestępcom wiele działań. Mogą zaszyfrować lub wymazać dane i żądać okupu za ich odszyfrowanie, sprzedać je na czarnym rynku lub przekazać kolejnym przestępcom.

REKLAMA

Black Friday a cyfryzacja spółek

Sprzedawcy korzystają z różnych narzędzi, aby przyciągnąć i utrzymać klientów. Niektórzy zainwestowali w kioski do zamawiania towaru wspomagane sztuczną inteligencją lub systemy Point-of-Sale (PoS) wykorzystujące tablety, dzięki którym kupujący mogą sprawniej przeglądać produkty i zamawiać je. Inni eksperymentują z narzędziami rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality, AR), które pozwalają wypróbować produkt lub usługę przed dokonaniem zakupu. Wykorzystywanie tych i innych metod wiąże się z koniecznością dokładnego zabezpieczania danych, bo w sytuacji cyberataku sklepy mogą stracić nie tylko własne informacje, ale przede wszystkim poufne dane klientów.

Usługi chmurowe w niebezpieczeństwie. Nie tylko okres Black Friday

Jak wskazują inżynierowie Fortinet, chmura i związane z nią narzędzia są najczęstszym celem cyberataków w e-commerce. Sprzedawcy detaliczni nadal przyjmują i rozszerzają funkcjonalność rozwiązań bazujących na chmurze, takich jak sklepy internetowe, aplikacje mobilne, programy lojalnościowe i mikrowitryny, aby stworzyć wygodniejsze i bardziej spersonalizowane relacje z klientami. Jednak, w miarę jak sprzedawcy wychodzą naprzeciw potrzebom rynku, wprowadzając nowe cyfrowe rozwiązania dla konsumentów, nieuchronnie pojawiają się błędy i luki w zabezpieczeniach. To pozostawia otwarte drzwi dla cyberprzestępców, którzy mogą czerpać korzyści z tych braków. Dla firm bazujących na rozwiązaniach chmurowych do ochrony cyfrowych zasobów kluczowe jest uzyskanie widzialności całej infrastruktury i kontroli nad obszarem, który potencjalnie może zostać zaatakowany, szybkie likwidowanie luk w zabezpieczeniach oraz wdrożenie częstych i dokładnych kontroli bezpieczeństwa interfejsu API.

Bezpieczne zakupy świąteczne

REKLAMA

Cyberprzestępcy nieustannie szukają nowych sposobów, aby zaatakować firmy i ich klientów podczas najbardziej intensywnego okresu zakupów w roku. Jeśli jednak sprzedawcy będą świadomi cyberzagrożeń i zachowają proaktywne podejście do kwestii bezpieczeństwa, oszuści będą mieć znacznie utrudnione zadanie. Aby zapewnić bezpieczeństwo swojej marce i klientom, e-sklepy powinny przede wszystkim korzystać ze wszystkich dostępnych im technik ochronnych. Zabezpieczanie tylko jednego elementu infrastruktury, np. aplikacji mobilnej, na niewiele się zda, jeśli w mechanizmach systemu, na którym bazuje koszyk w sklepie internetowym, pojawią się luki. Ponadto, sprzedawcy powinni nieustannie monitorować stan bezpieczeństwa swoich cyfrowych zasobów, aby szybko wykrywać i neutralizować ewentualne zagrożenia.

W sezonie okołoświątecznych wyprzedaży sprzedawcy starają się za wszelką cenę dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Często oznacza to wprowadzanie nowych rozwiązań na rynek szybko, z pominięciem testów bezpieczeństwa, co może skutkować utratą cennych danych. Warto więc zadbać o odpowiedni poziom zabezpieczania informacji – dzięki temu firma uniknie poważnych problemów, a klienci będą mogli w spokoju zrobić zakupy, zanim na niebie pojawi się pierwsza gwiazdka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA