REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Black Friday – jak chronić dane przed cyberprzestępcami

Subskrybuj nas na Youtube
black friday
black friday
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Black Friday. Popularność „świąt konsumpcji” rośnie także dzięki zakupom online. Warto jednak pamiętać, że gdy konsumenci szukają promocji a sklepy zysku, cyberprzestępcy próbują wykorzystać każdą okazję, aby wykraść dane – nie tylko klientów, ale także sprzedawców.

Black Friday i dane osobowe – cel cyberprzestępców

E-sklepy przechowują w swoich systemach dane klientów – ich imiona i nazwiska, numery telefonów, adresy, a nawet dane kart płatniczych. Właśnie z tego powodu stanowią cel cyberataków, bowiem zdobycie takich informacji umożliwia cyberprzestępcom wiele działań. Mogą zaszyfrować lub wymazać dane i żądać okupu za ich odszyfrowanie, sprzedać je na czarnym rynku lub przekazać kolejnym przestępcom.

REKLAMA

Black Friday a cyfryzacja spółek

Sprzedawcy korzystają z różnych narzędzi, aby przyciągnąć i utrzymać klientów. Niektórzy zainwestowali w kioski do zamawiania towaru wspomagane sztuczną inteligencją lub systemy Point-of-Sale (PoS) wykorzystujące tablety, dzięki którym kupujący mogą sprawniej przeglądać produkty i zamawiać je. Inni eksperymentują z narzędziami rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality, AR), które pozwalają wypróbować produkt lub usługę przed dokonaniem zakupu. Wykorzystywanie tych i innych metod wiąże się z koniecznością dokładnego zabezpieczania danych, bo w sytuacji cyberataku sklepy mogą stracić nie tylko własne informacje, ale przede wszystkim poufne dane klientów.

Usługi chmurowe w niebezpieczeństwie. Nie tylko okres Black Friday

Jak wskazują inżynierowie Fortinet, chmura i związane z nią narzędzia są najczęstszym celem cyberataków w e-commerce. Sprzedawcy detaliczni nadal przyjmują i rozszerzają funkcjonalność rozwiązań bazujących na chmurze, takich jak sklepy internetowe, aplikacje mobilne, programy lojalnościowe i mikrowitryny, aby stworzyć wygodniejsze i bardziej spersonalizowane relacje z klientami. Jednak, w miarę jak sprzedawcy wychodzą naprzeciw potrzebom rynku, wprowadzając nowe cyfrowe rozwiązania dla konsumentów, nieuchronnie pojawiają się błędy i luki w zabezpieczeniach. To pozostawia otwarte drzwi dla cyberprzestępców, którzy mogą czerpać korzyści z tych braków. Dla firm bazujących na rozwiązaniach chmurowych do ochrony cyfrowych zasobów kluczowe jest uzyskanie widzialności całej infrastruktury i kontroli nad obszarem, który potencjalnie może zostać zaatakowany, szybkie likwidowanie luk w zabezpieczeniach oraz wdrożenie częstych i dokładnych kontroli bezpieczeństwa interfejsu API.

Bezpieczne zakupy świąteczne

REKLAMA

Cyberprzestępcy nieustannie szukają nowych sposobów, aby zaatakować firmy i ich klientów podczas najbardziej intensywnego okresu zakupów w roku. Jeśli jednak sprzedawcy będą świadomi cyberzagrożeń i zachowają proaktywne podejście do kwestii bezpieczeństwa, oszuści będą mieć znacznie utrudnione zadanie. Aby zapewnić bezpieczeństwo swojej marce i klientom, e-sklepy powinny przede wszystkim korzystać ze wszystkich dostępnych im technik ochronnych. Zabezpieczanie tylko jednego elementu infrastruktury, np. aplikacji mobilnej, na niewiele się zda, jeśli w mechanizmach systemu, na którym bazuje koszyk w sklepie internetowym, pojawią się luki. Ponadto, sprzedawcy powinni nieustannie monitorować stan bezpieczeństwa swoich cyfrowych zasobów, aby szybko wykrywać i neutralizować ewentualne zagrożenia.

W sezonie okołoświątecznych wyprzedaży sprzedawcy starają się za wszelką cenę dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Często oznacza to wprowadzanie nowych rozwiązań na rynek szybko, z pominięciem testów bezpieczeństwa, co może skutkować utratą cennych danych. Warto więc zadbać o odpowiedni poziom zabezpieczania informacji – dzięki temu firma uniknie poważnych problemów, a klienci będą mogli w spokoju zrobić zakupy, zanim na niebie pojawi się pierwsza gwiazdka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

REKLAMA

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

REKLAMA

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA