REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności w chmurze. Przewaga nowoczesnych technologii w e-commerce na przykładzie Paynow

Subskrybuj nas na Youtube
Paynow to zaawansowana technicznie bramka płatności od mBanku – wcześniej dostępna dla małych graczy, a od stycznia br. także dla klientów bankowości korporacyjnej.
Paynow to zaawansowana technicznie bramka płatności od mBanku – wcześniej dostępna dla małych graczy, a od stycznia br. także dla klientów bankowości korporacyjnej.
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Elastyczność, wysoka wydajność przy dużej liczbie transakcji i najbardziej popularne metody płatności – takie korzyści z płatności w chmurze zapewnia Paynow.

.

Materiały prasowe

Paynow to zaawansowana technicznie bramka płatności od mBanku – wcześniej dostępna dla małych graczy, a od stycznia br. także dla klientów bankowości korporacyjnej. To jednocześnie pierwszy integrator wykorzystujący rozwiązania chmurowe. Tyle teoria.

REKLAMA

REKLAMA

Elastyczne dopasowanie do biznesu

W praktyce oznacza to elastyczność, szybkość dostosowaniu do indywidualnych wymogów i stabilność w obsłudze dowolnego wolumenu płatności – także w okresach wzmożonych zakupów. Innymi słowy: dopasowanie nie tylko do rodzaju biznesu, ale i jego sezonowości. Bo niezależnie od tego, czy w danym okresie firma przyjmie kilkaset czy kilka tysięcy wpłat od klientów, bramka płatnicza Paynow zawsze będzie funkcjonować tak samo.

– Bardzo wysoką stabilność bramki płatniczej bezpośrednio przekłada się na to, jakie doświadczenie płatności ma kupujący. A to jest przecież w sercu biznesu e-commerce, bo wpływa na percepcję marki, powrót klienta do e-sklepu i konwersję – zauważa Jarosław Stefański, prezes mElements, spółki z Grupy mBanku, która odpowiada za Paynow.

Podkreśla przy tym, że dodatkowo zdejmuje to z firmy planowanie zwiększonego ruchu.  – Bramka ma bardzo wysoką wydajność zawsze wtedy, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. W przypadku zwiększonego ruchu po prostu jest ona wykorzystana – dopowiada.   

REKLAMA

Nie ma tym samym potrzeby ponoszenia przez firmy dodatkowych wydatków – przedsiębiorca nie płaci więcej, bo nie  musi inwestować w infrastrukturę sprzętową. Dwa: nie czeka na decyzję banku, co z kolei daje mu większe możliwości rozwoju. Może skupić się na tym, co ważne i dalej budować biznes bez obaw, że system tego nie udźwignie (możliwości – dzięki płatności w chmurze są niczym nieograniczone).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paynow gra dla WOŚP

To, jak bardzo elastyczna i wydajna jest pierwsza bramka płatnicza w chmurze od mBanku pokazała m.in. obsługa tegorocznego, 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Na stronie mBank.pl/WOŚP bank wspólnie z Paynow – innowacyjnym narzędziem płatniczym – uruchomił bramkę do wpłat on-line w różnej formie. To rozwiązanie, które bank udostępnił po raz pierwszy. Dzięki niemu klienci wszystkich banków mogli dokonać wpłaty na WOŚP – podkreślają przedstawiciele banku.

Oprócz tego, wpłaty przez bramkę Paynow możliwe były na stronie WOŚP wplacam.wosp.org.pl.

Efekt? Ponad 40 transakcji na sekundę w najgorętszym okresie! Łącznie Paynow zrealizował 103 tys. wpłat od darczyńców. Wpłacono ponad 5,5 mln zł, a najwyższa wpłacona kwota sięgnęła 17 tys. zł.

Wdrożenie płatności w chmurze

– Można traktować takie rozwiązanie dwojako, albo jako głównego partnera dostarczającego płatności, bardzo stabilne, zawsze dostępne, bezobsługowo, z doskonałym doświadczeniem dla kupującego lub jako rozwiązanie w odwodzie, które otrzymuje wzmożony ruch wtedy, kiedy podstawowe rozwiązanie merchanta ma przerwy techniczne, awarie lub jego wydajność nie wytrzymuje ruchu na stronie e-sklepu – podpowiada na koniec Jarosław Stefański, prezes mElements.

I zastrzega, że oba te rozwiązania powinny być rozważane przez sprzedawców, szczególnie przy obecnych poziomach wzrostu rynku (wartość tego sektora tylko w 2020 r. podskoczyła o blisko 40 proc., do ponad 72 mld zł). – Bo najważniejsze to spojrzeć na bramkę i to jak wpływa jej obecna jakość jak na jeden z kluczowych elementów technologicznych biznesu on-line. A nie jako dostawcę „kilo płatności”; byle jak, najtaniej. Oceńmy wpływ jej dostępności, maksymalną wydajność, automatyzację całego biznesu on-line, a dopiero na końcu skupmy się na stawce – tłumaczy. 

A koszty integracji? – Czasami są barierą, bo w grę wchodzi posiadanie dwóch rozwiązań, ale są one skutecznie niwelowane poprzez wybór dostawcy gotowego zaoferować dedykowany zespół wsparcia i gotowe SDK – odpowiada.   

Co równie ważne, samo wdrożenie Paynow jest proste. Można wykorzystać gotową dokumentację udostępnianą przez mBank, automatyczne wtyczki do głównych platform sprzedażowych oraz gotowe integracje. W razie problemów mBank zapewnia pełne wsparcie techniczne – zarówno przy integracji bramki ze sklepem, jak i w trakcie użytkowania bramki.

Formalności można dopełnić online bez wychodzenia z domu; a pierwsze płatności realizowane są jeszcze tego samego dnia, w którym zostanie podpisana umowa.

Pieniądze na koncie sprzedającego widoczne są razu, po tym jak klient dokona wpłaty. A płacić może przelewem on-line lub BLIK-iem; przyszłości możliwe będą także płatności ratalne. Tym samym przedsiębiorca nie musi ani czekać na przelew, ani nic dodatkowo zlecać tak, jak w przypadku innych systemów do płatności internetowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA