REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności w chmurze. Przewaga nowoczesnych technologii w e-commerce na przykładzie Paynow

Subskrybuj nas na Youtube
Paynow to zaawansowana technicznie bramka płatności od mBanku – wcześniej dostępna dla małych graczy, a od stycznia br. także dla klientów bankowości korporacyjnej.
Paynow to zaawansowana technicznie bramka płatności od mBanku – wcześniej dostępna dla małych graczy, a od stycznia br. także dla klientów bankowości korporacyjnej.
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Elastyczność, wysoka wydajność przy dużej liczbie transakcji i najbardziej popularne metody płatności – takie korzyści z płatności w chmurze zapewnia Paynow.
.

.

Materiały prasowe

Paynow to zaawansowana technicznie bramka płatności od mBanku – wcześniej dostępna dla małych graczy, a od stycznia br. także dla klientów bankowości korporacyjnej. To jednocześnie pierwszy integrator wykorzystujący rozwiązania chmurowe. Tyle teoria.

REKLAMA

Elastyczne dopasowanie do biznesu

REKLAMA

W praktyce oznacza to elastyczność, szybkość dostosowaniu do indywidualnych wymogów i stabilność w obsłudze dowolnego wolumenu płatności – także w okresach wzmożonych zakupów. Innymi słowy: dopasowanie nie tylko do rodzaju biznesu, ale i jego sezonowości. Bo niezależnie od tego, czy w danym okresie firma przyjmie kilkaset czy kilka tysięcy wpłat od klientów, bramka płatnicza Paynow zawsze będzie funkcjonować tak samo.

– Bardzo wysoką stabilność bramki płatniczej bezpośrednio przekłada się na to, jakie doświadczenie płatności ma kupujący. A to jest przecież w sercu biznesu e-commerce, bo wpływa na percepcję marki, powrót klienta do e-sklepu i konwersję – zauważa Jarosław Stefański, prezes mElements, spółki z Grupy mBanku, która odpowiada za Paynow.

Podkreśla przy tym, że dodatkowo zdejmuje to z firmy planowanie zwiększonego ruchu.  – Bramka ma bardzo wysoką wydajność zawsze wtedy, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. W przypadku zwiększonego ruchu po prostu jest ona wykorzystana – dopowiada.   

Nie ma tym samym potrzeby ponoszenia przez firmy dodatkowych wydatków – przedsiębiorca nie płaci więcej, bo nie  musi inwestować w infrastrukturę sprzętową. Dwa: nie czeka na decyzję banku, co z kolei daje mu większe możliwości rozwoju. Może skupić się na tym, co ważne i dalej budować biznes bez obaw, że system tego nie udźwignie (możliwości – dzięki płatności w chmurze są niczym nieograniczone).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paynow gra dla WOŚP

To, jak bardzo elastyczna i wydajna jest pierwsza bramka płatnicza w chmurze od mBanku pokazała m.in. obsługa tegorocznego, 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Na stronie mBank.pl/WOŚP bank wspólnie z Paynow – innowacyjnym narzędziem płatniczym – uruchomił bramkę do wpłat on-line w różnej formie. To rozwiązanie, które bank udostępnił po raz pierwszy. Dzięki niemu klienci wszystkich banków mogli dokonać wpłaty na WOŚP – podkreślają przedstawiciele banku.

Oprócz tego, wpłaty przez bramkę Paynow możliwe były na stronie WOŚP wplacam.wosp.org.pl.

Efekt? Ponad 40 transakcji na sekundę w najgorętszym okresie! Łącznie Paynow zrealizował 103 tys. wpłat od darczyńców. Wpłacono ponad 5,5 mln zł, a najwyższa wpłacona kwota sięgnęła 17 tys. zł.

Wdrożenie płatności w chmurze

REKLAMA

– Można traktować takie rozwiązanie dwojako, albo jako głównego partnera dostarczającego płatności, bardzo stabilne, zawsze dostępne, bezobsługowo, z doskonałym doświadczeniem dla kupującego lub jako rozwiązanie w odwodzie, które otrzymuje wzmożony ruch wtedy, kiedy podstawowe rozwiązanie merchanta ma przerwy techniczne, awarie lub jego wydajność nie wytrzymuje ruchu na stronie e-sklepu – podpowiada na koniec Jarosław Stefański, prezes mElements.

I zastrzega, że oba te rozwiązania powinny być rozważane przez sprzedawców, szczególnie przy obecnych poziomach wzrostu rynku (wartość tego sektora tylko w 2020 r. podskoczyła o blisko 40 proc., do ponad 72 mld zł). – Bo najważniejsze to spojrzeć na bramkę i to jak wpływa jej obecna jakość jak na jeden z kluczowych elementów technologicznych biznesu on-line. A nie jako dostawcę „kilo płatności”; byle jak, najtaniej. Oceńmy wpływ jej dostępności, maksymalną wydajność, automatyzację całego biznesu on-line, a dopiero na końcu skupmy się na stawce – tłumaczy. 

A koszty integracji? – Czasami są barierą, bo w grę wchodzi posiadanie dwóch rozwiązań, ale są one skutecznie niwelowane poprzez wybór dostawcy gotowego zaoferować dedykowany zespół wsparcia i gotowe SDK – odpowiada.   

Co równie ważne, samo wdrożenie Paynow jest proste. Można wykorzystać gotową dokumentację udostępnianą przez mBank, automatyczne wtyczki do głównych platform sprzedażowych oraz gotowe integracje. W razie problemów mBank zapewnia pełne wsparcie techniczne – zarówno przy integracji bramki ze sklepem, jak i w trakcie użytkowania bramki.

Formalności można dopełnić online bez wychodzenia z domu; a pierwsze płatności realizowane są jeszcze tego samego dnia, w którym zostanie podpisana umowa.

Pieniądze na koncie sprzedającego widoczne są razu, po tym jak klient dokona wpłaty. A płacić może przelewem on-line lub BLIK-iem; przyszłości możliwe będą także płatności ratalne. Tym samym przedsiębiorca nie musi ani czekać na przelew, ani nic dodatkowo zlecać tak, jak w przypadku innych systemów do płatności internetowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA