REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze na rachunku sprzedawcy dostępne zaraz po wpłacie? Tak działa bramka płatnicza Paynow dla klientów korporacyjnych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

mBank wprowadził nowy system płatności online dla największych sklepów internetowych. Teraz dzięki bramce Paynow – bo o niej mowa – sprzedawcy dostaną pieniądze w zasadzie od ręki.
.

.

Materiały prasowe

mBank reaguje na wzrost znaczenia e-handlu, po tym jak zainteresowanie zakupami w sieci dodatkowo podbiły dwie fale pandemii i związane z nimi lockdowny.

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach handel w sieci stał się integralną częścią całego rynku sprzedaży towarów i  usług. Jego wartość w ciągu roku wzrosła w 2020 r. o prawie 40% proc. z ok 52 do ponad 72 mld zł. Wzrósł też udział e-commerce w handlu detalicznych z 8 do ponad 12% – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.

Dynamicznie zaczęła rosnąć też sama liczba sklepów internetowych. Jak podliczyła Izba Gospodarki Elektroniczne od marca do końca ub.r. działalność rozpoczęło kolejnych 11 tys. Tak, że łącznie jest ich już teraz ponad 40 tys. I będzie nadal przybywać. Szacunki PwC wskazują, że wartość rynku w 2026 r. ma dojść aż do 162 mld zł, co odpowiada 20 proc. całego handlu detalicznego. To oznacza średnioroczny wzrost na poziomie 12 proc.!

Paynow dla dużych graczy

REKLAMA

Odpowiedzią mBanku na modyfikacje zwyczajów zakupowych Polaków jest uzupełnienie oferty o usługę Paynow dla klientów korporacyjnych. Wcześniej znajdowała się ona w ofercie bankowości detalicznej i była przeznaczona dla właścicieli mniejszych sklepów internetowych. Często prowadzonych w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Rozwój rozliczeń w świecie wirtualnym znacząco zmienił perspektywę banków. Wraz z rozwojem technologii informatycznych po stronie banków przyszedł czas na włączenie obsługi rynku e-commerce w sferę usług bankowych. Uruchomienie bezpośredniej obsługi bramki płatniczej stało się więc naturalnym krokiem uzupełniającym dotychczasowy zakres usług – tłumaczy dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.

Zastrzega przy tym, że mBank, jako „lider innowacyjności w Polsce obsługuje chyba największą grupę firm aktywnych w e-commerce”. – Tym bardziej chcemy ułatwić naszym klientom łatwe i bezpieczne funkcjonowanie w obszarze bezpośrednich rozliczeń z kupującymi. Mamy ponad 4,5 miliona bardzo aktywnych klientów detalicznych, którzy doskonale radzących sobie z technologią i robiących regularnie zakupy w internecie – dodaje
 

Własna bramka od mBanku

Samo narzędzie jest proste i intuicyjne. A przy tym łatwe w instalacji. Jak działa?

Po kliknięciu w ikonkę Paynow kupujący dostaje wybór płatności za pomocą przelewu online, karty płatniczej lub BLIKa –  płaci za zamówienie tak, jak mu wygonie. W przyszłości pojawią się także płatności ratalne.

Środki na koncie sprzedawcy dostępne są zaraz po tym jak kupujący dokona wpłaty (przelewem online lub BLIKiem), co daje Paynow przewagę nad  konkurentami jak. Głównie dlatego, że w innych przypadkach kupujący najpierw wysyła pieniądze do pośrednika, którym jest sama platforma. Środki z konta na konto potrafią iść wtedy nawet kilka dni.

Sama aktywacja Paynow jest darmowa – firma nie ponosi opłaty startowej, płaci tylko prowizję. Jedną z najniższych na runku. Jest ona stała. Niezależna od obrotów. Wynosi standardowo jedynie 0,95 proc. wartości transakcji, a w przypadku klientów o wysokich obrotach, bank jest elastyczny.

Jeden bank od wszystkiego 

Co równie ważne, panel do zarządzania bramką Paynow jest zintegrowany z firmowym kontem bankowym – jeden z modułów bankowej platformy internetowej mBank Company Net. A to oznacza, że nie ma potrzeby łączenia danych z różnych systemów i przedsiębiorca zyskuje podgląd na całość finansów firm. Po drugie – może szybko dodać kolejny sklep do systemu płatności online (a kupujący w sieci korzystać z wiarygodnych rozwiązań, bo mBank zadbał o szyfrowanie danych klientów i ich bezpieczne przesyłanie). I po trzecie, jeśli zajdzie taka potrzeba, dokonać zwrotu środków na konto kupującego.

Do obsługi całości wystarczy jedno hasło i jeden login.

– Stosujemy podejście „Jeden bank do wszystkiego”, co daje obustronne korzyści. Od strony klienta to nie tylko łatwiejsze zarządzanie systemem i dostępami, ale również pełniejszy obraz przepływu środków w ramach rozliczeń e-commerce, lepsze raportowanie, szybszy dostęp do informacji, środków finansowych i lepsza płynność. Od strony banku – lepsze rozumienie biznesu klienta i w konsekwencji łatwiejsze dostosowanie rozszerzonej oferty produktowej do jego potrzeb – zapewniają przedstawiciele mBanku.

Panel i bramka dostosowane są też do urządzeń mobilnych, w efekcie firmą można zarządzać ze smartfona.

Efekt skali

Ale Paynow to także platforma dystrybucji usług mBanku, które mogą przyczynić się wzrostu sprzedaży firm.

Zaawansowana technicznie bramka płatności zapewnia korzyści wynikające z chmury obliczeniowej, w tym. m.in. wysoką wydajność przy dużej liczbie transakcji. Poza tym jest elementem infrastruktury firmy e-commerce, co przekłada się na poprawę konwersji i zwiększenie wartości koszyka w sklepie (warto pamiętać, że tak krytyczny element e-sklepu jak rozliczenia bezgotówkowe powinien być zabezpieczony umową więcej niż z jednym dostawcą). Innymi słowy: Paynow łączy się z platformą sprzedaży, magazynem, analityką i np. narzędziami komunikacji.

Do tego zapewnia integrację z programem cashback o nazwie mOkazje – co przekłada się na pozyskanie nowych nabywców czy np. wtyczki do głównych platform internetowych – zapewniają szybką i prostą integrację bramki ze sklepem.

.

.

Materiały prasowe

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA