REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża zoologiczna nie boi się kryzysu. Wydajemy więcej na zwierzęta domowe

Najpopularniejszym zwierzęciem domowym w Polsce ciągle pozostaje pies.
Najpopularniejszym zwierzęciem domowym w Polsce ciągle pozostaje pies.

REKLAMA

REKLAMA

Pandemia zbliżyła nas do zwierżat domowych, którym w ostatnim roku poświęcaliśmy więcej czasu i uwagi. Ile wydajemy na swoich ulubieńców? Jaka jest kondycja branży zoologicznej?

Branża zoologiczna rośnie mimo pandemii

Rynek produktów dla zwierząt w Polsce charakteryzuje się dużą dynamiką wzrostu. Wg szacunków sieci Maxi Zoo w 2020 roku Polacy wydali na swoich ulubieńców około 1, 065 mld euro. To o 11% więcej niż w 2019.

REKLAMA

Ocenia się, że w perspektywie kilku lat wartość rynku zoologicznego w naszym kraju będzie dalej rosła średnio w skali 8% rok do roku*.

Co kupujemy najczęściej?

REKLAMA

Najpopularniejszym zwierzęciem domowym w Polsce ciągle pozostaje pies – aktualną populację czworonogów szacuje się na nieco ponad 7,8 mln, kotów w naszych domach jest ok. 6,8 mln, a małych zwierząt domowych ok. 1 mln**. Wydatki na pupili w przeliczeniu na statystyczne gospodarstwo domowe to kwota rzędu około 500 zł na rok.

Zakup karmy stanowi niekwestionowaną większość tego budżetu i oscyluje wokół 82% wartości. W dalszej kolejności plasują się wydatki na akcesoria, środki utrzymania czystości, zabawki, witaminy i suplementy oraz produkty do pielęgnacji. Pandemia nie tylko nie pogorszyła kondycji rynku zoologicznego, ale sprawiła, że więcej Polaków pozostając w domach i z konieczności inaczej zarządzając czasem wolnym, skupiło się na potrzebach swoich pupili.

Szacuje się, że usługi behawiorystyczne, szkolenia dla zwierząt, salony fryzjerskie, profesjonalne zabiegi pielęgnacyjne, zakłady kosmetyczne, hotele i SPA dla zwierząt, to kolejne branże, które, wzorem zachodnich trendów, będą zyskiwać coraz większą rzeszę zwolenników wśród polskich opiekunów zwierząt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Bez wątpienia ten trudny rok zbliżył nas do zwierząt, poświęciliśmy im więcej czasu i uwagi. A to przełożyło się na nasze wydatki – uważa Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska.

- Z obserwacji wszystkich 12 europejskich rynków, na których jesteśmy obecni jako marka wynika, że trendy dla branży są wyjątkowo sprzyjające. Ludzie potrzebują zwierząt, przebywają z nimi więcej niż kiedykolwiek i mają szansę na nowo ocenić ich potrzeby. Zwracamy uwagę na komfort psychiczny i fizyczny naszych podopiecznych, dlatego np. kupujemy im szereg zabawek, przysmaków oraz akcesoriów do treningu. Szukamy sposobów na kreatywne zajęcia z pupilami. Oczywiście nadal bardzo istotna jest cena produktów, ale widać też, że klienci oczekują jakości i są w stanie coraz więcej zapłacić, by ją otrzymać. Widzimy też kolejne zjawisko – Polacy ochoczo ruszyli do schronisk. Wiele fundacji i organizacji prozwierzęcych, z którymi współpracujemy potwierdza, że w tych ciężkich czasach szukamy czworonożnych przyjaciół. To z kolei dalej umacnia trendy, o których wspomniałem wcześniej – podkreśla Wojciech Kamiński.

Stacjonarnie czy on-line?

REKLAMA

W pandemii produkty dla zwierząt nadal nabywaliśmy przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, które jako placówki handlowe pierwszej potrzeby nie były zamykane, ale na znaczeniu wyraźnie zyskał też kanał e-commerce. Według różnych szacunków wartość całego rynku online w 2020 wzrosła o 38%. Wartość sprzedaży artykułów dla zwierząt zanotowała wzrost na poziomie wyższym niż rynek. Maxi Zoo zaznacza, że e-sklep marki (uruchomiony pod koniec 2019 r.) odnotował trzycyfrowy wzrost obrotów 2020 vs. 2019.

- Sklepy stacjonarne są i zawsze będą interesujące, ponieważ klienci szukają rzeczywistych doświadczeń – przekonuje Wojciech Kamiński. – Konsumenci, którzy przychodzą do sklepu z pupilami lubią tradycję zakupów w sklepie, gdzie mogą porozmawiać ze sprzedawcą, dotknąć i obejrzeć towar. W obecnej sytuacji przyjście do sklepu wiąże się też z przemieszczaniem i krótkim kontaktem z innymi ludźmi, co również w jakimś stopniu pomaga zaspokoić potrzebę przynależności. Obecnie ruch w centrach handlowych zmalał o mniej więcej 20-30%, podczas pierwszego lockdownu był to spadek nawet o 80-90%. Zauważyliśmy natomiast, że nasi klienci bardzo chętnie wybierają zakupy w retail parkach, które jako mniejsze obiekty są uważane przez nich za bezpieczniejsze.  Mimo tych przeciwności uważam, że to był dobry rok dla branży zoologicznej w Polsce zaznacza Wojciech Kamiński.

źródło danych:

* dane Maxi Zoo Polska

** dane na podstawie Euromonitor International 2020

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA