REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

23 tyś. zł dotacji na założenie firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Są dotacje na założenie własnej firmy.
Są dotacje na założenie własnej firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Dotacja na założenie firmy to temat cieszący się niesłabnącym zainteresowaniem. Tym razem ponad 2,8 mln zł wsparcia na uruchomienie własnego biznesu trafi do Zagłębia Dąbrowskiego.

Ponad 2,8 mln zł dotacji na uruchomienie firmy

40 mieszkańców Dąbrowy Górniczej, Sosnowca i Będzina otrzyma po 23 tys. zł dotacji na uruchomienie własnego biznesu w ramach finansowanego z unijnych środków projektu „Zagłębiowskie wsparcie na starcie”. Uczestnicy przedsięwzięcia mogą też liczyć na dodatkowe wsparcie w pierwszym roku działalności.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Kto może ubiegać się o dotację na założenie firmy?

O środki mogą ubiegać się osoby powyżej 30 lat, z trzech miast Zagłębia Dąbrowskiego, zamierzające zarejestrować i rozpocząć działalność gospodarczą w subregionie centralnym woj. śląskiego. Zgłoszenia będę przyjmowane do 15 stycznia przyszłego roku.

Projekt skierowany jest w szczególności do

  • osób pozostających bez zatrudnienia
  • osób zatrudnionych na umowach krótkoterminowych, pracujących w ramach umów cywilno-prawnych (których miesięczne zarobki nie przekraczają wysokości minimalnego wynagrodzenia),
  • osób ubogich pracujących, imigrantów, reemigrantów,
  • osób odchodzących z rolnictwa i ich rodzin.

Ile osób otrzyma wsparcie na założenie firmy?

Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie - 30 kobiet i 10 mężczyzn - otrzymają dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej w wysokości 23 tys. 50 zł, a w kolejnych sześciu lub dwunastu miesiącach mogą dostawać tzw. wsparcia pomostowe w wysokości do 2,8 tys. zł miesięcznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nabór do projektu, którego łączna wartość przekracza 2,8 mln zł, rozpoczęła właśnie Agencja Rozwoju Lokalnego w Sosnowcu.

Pomysłodawcy przedsięwzięcia przekonują, że prowadzenie firmy i praca na własny rachunek to bardzo często dobra alternatywa dla osób długo pozostających bez zatrudnienia lub niedawno zwolnionych z pracy. "Własna działalność to również szansa na rozwinięcia skrzydeł dla tych osób, których dotychczasowe warunki życia i pracy nie stanowią wystarczającego źródła dochodu" - oceniają przedstawiciele ARL w Sosnowcu.

Na co można przeznaczyć dotację na założenie firmy?

REKLAMA

Uczestnictwo w projekcie ma ułatwić stawianie pierwszych kroków w prowadzeniu firmy. Dotację z projektu można przeznaczyć np. na sprzęt potrzebny do prowadzenia działalności - samochód, wyposażenie biura, towar, a także koszty promocji firmy.

Natomiast wsparcie szkoleniowe, również będące częścią projektu, ma dać uczestnikom wiedzę związaną z zakładaniem i prowadzeniem własnej firmy w zakresie aspektów formalno-prawnych, księgowości w małej firmie czy podstaw marketingu i promocji. Podczas indywidualnych spotkań z tzw. oficerem dotacyjnym uczestnicy projektu przygotują biznesplan i zaplanują niezbędne zakupy.

Wart przeszło 2,8 mln zł projekt jest współfinansowany kwotą ponad 2,4 mln zł z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego, z puli przeznaczonej na promocję samozatrudnienia. Przedsięwzięcie potrwa do drugiej połowy 2022 roku. Wymagany wkład własny uczestników to ok. 5,76 proc. wartości tzw. wsparcia pomostowego.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA