REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma w internecie - czym się kierować wybierając dostawcę usług hostingowych

Łukasz Holik

REKLAMA

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie własnej firmy w Internecie bez zaplecza w postaci solidnego hostingu. Wśród mnogości ofert na rynku warto jednak zwracać uwagę na niuanse w postaci dodatkowych usług i opcji. Może się bowiem okazać, że inwestując stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymasz pełen zestaw narzędzi potrzebnych do prowadzenia strony www.

 

REKLAMA

REKLAMA

Dla wielu małych przedsiębiorców prowadzących własny e-biznes, często zbyteczne i kłopotliwe okazuje się być utrzymanie osobistego serwera. W takim przypadku warto rozważyć zakup usług hostingowych, polegających na wynajęciu od dostawcy miejsca na jego serwerach. Tego typu firmy oferują dodatkowe usługi w postaci rejestracji i utrzymania powiązanych domen na własnych serwerach DNS oraz udostępnienia kreatorów stron www, pozwalających na tworzenie witryny bez konieczności znajomości języka HTML.

 

Minimalna powierzchnia, jaka jest konieczna na prowadzenie własnego e-biznesu, powinna wystarczyć na obsługę strony www, poczty e-mail, bazy danych, serwera FTP oraz dodatkowych aplikacji. Dzięki oparciu swoich usług na platformie Linux/BSD/Unix większość dostawców hostingu umożliwia uruchamianie stron www oraz aplikacji napisanych w najpopularniejszych językach programowania, takich jak PHP, C++, PERL, Python i Ruby. W przypadku, gdy firma hostingowa działa także na środowisku Windows Serwer zbiór obsługiwanych języków powiększa się dodatkowo o ASP.

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opcja dla małych firm...

 

Wśród klientów indywidualnych oraz właścicieli MŚP najpopularniejszym rozwiązaniem są platformy e-Biznes (wirtualne serwery) zapewniające obsługę strony www wraz z bazą danych oraz pocztą e-mail. Klient może dowolnie dzielić przysługującą mu powierzchnię dyskową pomiędzy wskazane powyżej usługi. Jedynym ograniczeniem w tym przypadku jest limit transferu danych, którego przekroczenie pociąga za sobą konieczność dodatkowych opłat lub wyłączenie danej usługi. W ramach serwerów dostępne są również bazy danych m.in. MySQL oraz PostgreSQL.

Aplikacje te umożliwiają stworzenie dynamicznej witryny, przez co bezpośrednio wpływają na atrakcyjność serwisu. Całość przechowywanych danych zabezpieczona jest za pomocą codziennego i całkowitego backupu danych. Funkcje zarządcze ułatwia intuicyjny panel administracyjny, do którego dostęp zapewniony jest przy użyciu przeglądarki internetowej.

 

...i dużych projektów internetowych

 

W przypadku złożonych i zaawansowanych technologicznie serwisów www oraz dużych projektów internetowych zwykłe pakiety hostingowe z całą pewnością okażą się niewystarczające. W przypadku takich rozwiązań kluczowego znaczenia nabiera wysoka dostępność i niezawodność usług, niezależność oraz swoboda w instalowaniu aplikacji.

 

Jedną z możliwych propozycji jest skorzystanie z usług Platform e-biznesowych, polegającej na wynajęciu maszyny wirtualnej działającej niezależnie od innych w ramach jednego serwera fizycznego. Rozwiązanie to łączy zalety hostingu z serwerami fizycznymi i jest polecane, gdy projekt wymaga obsługi przez sprzęt o wydajnych procesorach i wysokiej pamięci operacyjnej, jednak nie jest na tyle duży, by zajął powierzchnię całego serwera fizycznego. Minusem jest natomiast konieczność dzielenia się serwerem z innymi użytkownikami. Chociaż poszczególne platformy e-Biznes działają niezależnie  od siebie, to jednak znaczne rozbudowanie parametrów serwera może być ograniczone. Najlepszą opcją okazuje się więc być wykupienie fizycznych serwerów dedykowanych o określonej  konfiguracji sprzętowej. Klient otrzymuje do dyspozycji całą powierzchnię serwera, którą może swobodnie zarządzać zgodnie z własnymi potrzebami.

Alternatywą jest tak zwana kolokacja, polegająca na wynajęciu miejsca w szafie serwerowej, lub nawet całej szafy. Po stronie dostawcy leży zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego, zasilania, dostępu do sieci i odpowiednich warunków klimatyzacji pomieszczeń. Serwer fizyczny oraz oprogramowanie pozostają natomiast własnością klienta.

 

Hosting to nie wszystko...

 

Wykupienie usług hostingowych i rejestracja domeny nie zwalniają z konieczności dbania o własne dane. Konieczne jest również wykonywanie archiwizacji ( kategoryzowania i zapisywania) danych, która w przypadku dostawców usług hostingowych przeprowadzana jest na życzenie klienta.  Archiwizację nie można jednak mylić z kopią zapasową potocznie zwaną Backupem. Przeważnie nasze dane zachowywane są przez 3 dni, a następnie zostają nadpisane. Backup jest standardem, w swojej ofercie ma go większość usługodawców, niestety nie wszyscy tworzą całkowitą kopię zapasową, w wielu przypadkach jest to tylko jakiś procent dostępnej powierzchni. Jednym z nielicznych wyjątków jest firma Kei.pl, która zapewnia w ramach usługi 100% kopii danych swoich klientów.

 

Poza tym, należy również pamiętać o limitach transferu oraz terminowości wykonywania opłat. Przekroczenie pułapu przesyłanych danych lub spóźnienie się z opłatą za przedłużenie domeny nawet o kilka godzin może skutkować zablokowaniem usług oraz utratą baz danych i adresu URL.  Założenie własnej strony www to nie wszystko by odnieść sukces w e-biznesie. Często konieczne są również dodatkowe działania marketingowe oraz SEO. Dlatego klienci wykupujący usługi hostingowe otrzymują również kupony Google Adwords pozwalające na planowanie kampanii i pozycjonowanie własnej strony w wyszukiwarce.

 

Łukasz Holik - Specjalista ds. marketingu i reklamy w Kei.pl

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

REKLAMA

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA