REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stosować specyfikacje funkcjonalne lub dotyczące osiągów?

Jak stosować specyfikacje funkcjonalne lub dotyczące osiągów?
Jak stosować specyfikacje funkcjonalne lub dotyczące osiągów?

REKLAMA

REKLAMA

Dyrektywy odnoszące się do zamówień publicznych umożliwiają instytucjom zamawiającym dokonanie wyboru pomiędzy specyfikacjami opartymi na standardach technicznych lub na wymaganiach dotyczących osiągów, bądź funkcjonalnych. Na które się zdecydować? Jak je stosować?

Podejście oparte na specyfikacjach dotyczących osiągów/specyfikacji funkcjonalnych pozwala na większą kreatywność rynkową i w niektórych przypadkach zachęci oferentów do opracowania nowatorskich rozwiązań technicznych.

REKLAMA

Jeśli instytucja zamawiająca wybierze to podejście, nie będzie musiała zbytnio wnikać w szczegóły w specyfikacjach technicznych.

Dysponując możliwością zdefiniowania specyfikacji technicznych w kategoriach wymagań co do osiągów lub wymagań funkcjonalnych, instytucje zamawiające mogą szukać nowatorskich rozwiązań lepiej dostosowanych do ich potrzeb.

REKLAMA

Wymogi dostępności produktu można zdefiniować poprzez określenie bardzo szczegółowych standardów technicznych albo poprzez określenie standardów opartych na funkcjonalnych wymogach dostępności. Druga opcja może zadziałać jako czynnik stymulujący podmioty gospodarcze do zaproponowania w ofertach nowatorskich rozwiązań.

Dostępne na rynku opcje specyfikacji opartych na wymaganiach co do osiągów mogą znacznie się różnić, tak więc instytucja zamawiająca powinna upewnić się, że jej specyfikacje są wystarczająco jasne, aby umożliwić dokonanie właściwej i uzasadnionej oceny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jakie są 4 najbardziej uciążliwe obowiązki dla firm?

W większych i bardziej złożonych projektach mogą istnieć większe możliwości uwzględnienia kwestii społecznych, ale niezależnie od wielkości projektu specyfikacje muszą być:

  • wystarczająco szczegółowe w kwestii wymaganych wyników i zapewnianych rezultatów oraz zachęcać oferentów do wykorzystania posiadanych kwalifikacji i doświadczeń w celu doradzenia odpowiednich rozwiązań;
  • wystarczająco szerokie, aby umożliwić oferentom zaproponowanie dodatkowych korzyści, ale nie na tyle szerokie, aby oferenci czuli się narażeni na ryzyka, które trudno jest określić ilościowo, i z tego powodu podnieśli ceny;
  • powiązane z przedmiotem zamówienia, uwzględniając jednocześnie odpowiednie cele strategiczne (w tym krzyżujące się polityki i obowiązki prawne), a także sondaże rynkowe na temat tego, co branża jest w stanie dostarczyć.

Polecamy: serwis Leasing

Źródło: Komisja Europejska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA