REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stosować specyfikacje funkcjonalne lub dotyczące osiągów?

Jak stosować specyfikacje funkcjonalne lub dotyczące osiągów?
Jak stosować specyfikacje funkcjonalne lub dotyczące osiągów?

REKLAMA

REKLAMA

Dyrektywy odnoszące się do zamówień publicznych umożliwiają instytucjom zamawiającym dokonanie wyboru pomiędzy specyfikacjami opartymi na standardach technicznych lub na wymaganiach dotyczących osiągów, bądź funkcjonalnych. Na które się zdecydować? Jak je stosować?

Podejście oparte na specyfikacjach dotyczących osiągów/specyfikacji funkcjonalnych pozwala na większą kreatywność rynkową i w niektórych przypadkach zachęci oferentów do opracowania nowatorskich rozwiązań technicznych.

REKLAMA

Jeśli instytucja zamawiająca wybierze to podejście, nie będzie musiała zbytnio wnikać w szczegóły w specyfikacjach technicznych.

Dysponując możliwością zdefiniowania specyfikacji technicznych w kategoriach wymagań co do osiągów lub wymagań funkcjonalnych, instytucje zamawiające mogą szukać nowatorskich rozwiązań lepiej dostosowanych do ich potrzeb.

REKLAMA

Wymogi dostępności produktu można zdefiniować poprzez określenie bardzo szczegółowych standardów technicznych albo poprzez określenie standardów opartych na funkcjonalnych wymogach dostępności. Druga opcja może zadziałać jako czynnik stymulujący podmioty gospodarcze do zaproponowania w ofertach nowatorskich rozwiązań.

Dostępne na rynku opcje specyfikacji opartych na wymaganiach co do osiągów mogą znacznie się różnić, tak więc instytucja zamawiająca powinna upewnić się, że jej specyfikacje są wystarczająco jasne, aby umożliwić dokonanie właściwej i uzasadnionej oceny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jakie są 4 najbardziej uciążliwe obowiązki dla firm?

W większych i bardziej złożonych projektach mogą istnieć większe możliwości uwzględnienia kwestii społecznych, ale niezależnie od wielkości projektu specyfikacje muszą być:

  • wystarczająco szczegółowe w kwestii wymaganych wyników i zapewnianych rezultatów oraz zachęcać oferentów do wykorzystania posiadanych kwalifikacji i doświadczeń w celu doradzenia odpowiednich rozwiązań;
  • wystarczająco szerokie, aby umożliwić oferentom zaproponowanie dodatkowych korzyści, ale nie na tyle szerokie, aby oferenci czuli się narażeni na ryzyka, które trudno jest określić ilościowo, i z tego powodu podnieśli ceny;
  • powiązane z przedmiotem zamówienia, uwzględniając jednocześnie odpowiednie cele strategiczne (w tym krzyżujące się polityki i obowiązki prawne), a także sondaże rynkowe na temat tego, co branża jest w stanie dostarczyć.

Polecamy: serwis Leasing

Źródło: Komisja Europejska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA