REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Szkoła językowa - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Pomimo dużej liczby prywatnych placówek uczących języków obcych, wciąż można znaleźć niszę w tej dziedzinie i odnieść spory sukces. Jednakże już na starcie trzeba pamiętać, że na sukces mogą liczyć tylko te szkoły, które zaproponują swoim klientom najwyższy poziom usług.

W dzisiejszych czasach standardem staje się wśród osób czynnych zawodowo znajomość jednego języka obcego. Coraz częściej słyszy się, że znalezienie dobrej, atrakcyjnej pracy wymaga znajomości dwóch języków obcych, co bardzo łatwo przekłada się na ilość klientów szkół językowych.

REKLAMA

REKLAMA

Można chyba powiedzieć, że z każdym rokiem rośnie liczba osób, które decydują się by kontynuować kiedyś rozpoczętą lub zacząć naukę języków obcych. Tak więc nie pozostaje nic innego jak wykorzystać panującą dobrą koniunkturę i założyć szkołę języków obcych.

Również stosunkowo niski poziom nauczania języków obcych w szkołach państwowych oraz coraz większa chęć młodych ludzi do uczepiania się języków zwiększają liczbę potencjalnych klientów szkoły językowej.

Pomysł

REKLAMA

Aby plan powołania do życia szkoły językowej wypalił i aby odniosła ona sukces musisz wiedzieć jak powinna ona działać. Sukces nie oznacza też od razu duże miasto. Szkoła językowa może świetnie prosperować również w małym mieście, ale wtedy musisz postawić na najpopularniejsze języki (angielski, niemiecki, francuski).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Natomiast zdecydowanie w dużym mieście możesz (a nawet powinieneś – ze względu na konkurencję) proponować większe urozmaicenie. Dużą popularnością cieszy się np. hiszpański, włoski, ale też wiele innych języków. I wcale nie oznacza to, że takie kursy nie będą przynosić dochodów. Jest duże prawdopodobieństwo, że im mniej popularny język, tym większa szansa na ewentualną determinację przyszłych uczniów a więc też zgoda na wyższe stawki cenowe, a to oznacza że taki kurs może być np. nawet dwa razy droższy od zwykłego kursu np. języka angielskiego.

Kadra

Połowa sukcesu realizacji pomysłu szkoły językowej to dobór lektorów. Obecnie szkoła językowa w zasadzie nie funkcjonuje bez tzw. nativ-speakerów, czyli osób posługujących się prawie wyłącznie językiem, którego uczą i generalnie słabo mówiących po polsku. Obecni na zajęciach uczniowie są wtedy zmuszeni słuchać i mówić w zasadzie tylko w języku, którego się uczą. Jest to metoda nauki przynosząca bardzo szybko pożądane efekty.

Jednak z takimi osobami może być problem w małych miastach, tam trzeba poszukiwać lektorów będących absolwentami obcych filologii, przygotowanych do nauki języków obcych.

Charakter szkoły

Niezmiernie istotnym elementem dobrego pomysłu na szkołę będzie nadanie jej odpowiedniego, tzn. własnego charakteru i wybranie dobrej metody nauczania.
Trzeba pamiętać o konwersacjach ale też absolutnie nie zapomnieć o gramatyce. Młodsze grupy (dziecięce) dobrze jeśli naukę będą miały oprawioną zabawą, różnymi grami. Nauka sprawi dzieciom przyjemność, będą łatwiej zapamiętywać słówka, efekty będą widoczne a tym samym rodzice chętniej opłacą kolejne semestry.
Do nauki osób dorosłych należy podejść zupełnie inaczej.

Tu przede wszystkim należy skupić się na słownictwie przydatnym nie tylko w życiu codziennym ale też w pracy. Potrzebny będzie na pewno test początkowy dla prawidłowego zakwalifikowania danej osoby na właściwy poziom kursu. 

Zakładając szkołę należy pamiętać również o właściwej liczbie uczestników pojedynczego kursu max 6-7 osób. Wówczas lektor będzie mógł poświęcić każdej osobie odpowiedni czas i dać każdemu szansę wypowiedzi.

Dodatkowe elementy

Szkoła językowa powinna dać szansę nauki języka nie tylko podczas oferowanych kursów. W tym celu warto pomyśleć o prenumeracie zagranicznej prasy i miejsca gdzie będzie można ja poczytać (w takim miejscu przyda się np. automat z gorącymi napojami). Można też stworzyć małą bibliotekę z możliwością wypożyczania książek, płyt z filmami. Nawiązanie współpracy z firmami organizującymi wyjazdy wakacyjne dla młodzieży z nauką języka może być kolejnym dodatkiem przyciągającym klientów do szkoły.

Anna Konarzewska - Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA