REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Szkoła językowa - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Pomimo dużej liczby prywatnych placówek uczących języków obcych, wciąż można znaleźć niszę w tej dziedzinie i odnieść spory sukces. Jednakże już na starcie trzeba pamiętać, że na sukces mogą liczyć tylko te szkoły, które zaproponują swoim klientom najwyższy poziom usług.

W dzisiejszych czasach standardem staje się wśród osób czynnych zawodowo znajomość jednego języka obcego. Coraz częściej słyszy się, że znalezienie dobrej, atrakcyjnej pracy wymaga znajomości dwóch języków obcych, co bardzo łatwo przekłada się na ilość klientów szkół językowych.

REKLAMA

Można chyba powiedzieć, że z każdym rokiem rośnie liczba osób, które decydują się by kontynuować kiedyś rozpoczętą lub zacząć naukę języków obcych. Tak więc nie pozostaje nic innego jak wykorzystać panującą dobrą koniunkturę i założyć szkołę języków obcych.

Również stosunkowo niski poziom nauczania języków obcych w szkołach państwowych oraz coraz większa chęć młodych ludzi do uczepiania się języków zwiększają liczbę potencjalnych klientów szkoły językowej.

Pomysł

REKLAMA

Aby plan powołania do życia szkoły językowej wypalił i aby odniosła ona sukces musisz wiedzieć jak powinna ona działać. Sukces nie oznacza też od razu duże miasto. Szkoła językowa może świetnie prosperować również w małym mieście, ale wtedy musisz postawić na najpopularniejsze języki (angielski, niemiecki, francuski).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Natomiast zdecydowanie w dużym mieście możesz (a nawet powinieneś – ze względu na konkurencję) proponować większe urozmaicenie. Dużą popularnością cieszy się np. hiszpański, włoski, ale też wiele innych języków. I wcale nie oznacza to, że takie kursy nie będą przynosić dochodów. Jest duże prawdopodobieństwo, że im mniej popularny język, tym większa szansa na ewentualną determinację przyszłych uczniów a więc też zgoda na wyższe stawki cenowe, a to oznacza że taki kurs może być np. nawet dwa razy droższy od zwykłego kursu np. języka angielskiego.

Kadra

Połowa sukcesu realizacji pomysłu szkoły językowej to dobór lektorów. Obecnie szkoła językowa w zasadzie nie funkcjonuje bez tzw. nativ-speakerów, czyli osób posługujących się prawie wyłącznie językiem, którego uczą i generalnie słabo mówiących po polsku. Obecni na zajęciach uczniowie są wtedy zmuszeni słuchać i mówić w zasadzie tylko w języku, którego się uczą. Jest to metoda nauki przynosząca bardzo szybko pożądane efekty.

Jednak z takimi osobami może być problem w małych miastach, tam trzeba poszukiwać lektorów będących absolwentami obcych filologii, przygotowanych do nauki języków obcych.

Charakter szkoły

REKLAMA

Niezmiernie istotnym elementem dobrego pomysłu na szkołę będzie nadanie jej odpowiedniego, tzn. własnego charakteru i wybranie dobrej metody nauczania.
Trzeba pamiętać o konwersacjach ale też absolutnie nie zapomnieć o gramatyce. Młodsze grupy (dziecięce) dobrze jeśli naukę będą miały oprawioną zabawą, różnymi grami. Nauka sprawi dzieciom przyjemność, będą łatwiej zapamiętywać słówka, efekty będą widoczne a tym samym rodzice chętniej opłacą kolejne semestry.
Do nauki osób dorosłych należy podejść zupełnie inaczej.

Tu przede wszystkim należy skupić się na słownictwie przydatnym nie tylko w życiu codziennym ale też w pracy. Potrzebny będzie na pewno test początkowy dla prawidłowego zakwalifikowania danej osoby na właściwy poziom kursu. 

Zakładając szkołę należy pamiętać również o właściwej liczbie uczestników pojedynczego kursu max 6-7 osób. Wówczas lektor będzie mógł poświęcić każdej osobie odpowiedni czas i dać każdemu szansę wypowiedzi.

Dodatkowe elementy

Szkoła językowa powinna dać szansę nauki języka nie tylko podczas oferowanych kursów. W tym celu warto pomyśleć o prenumeracie zagranicznej prasy i miejsca gdzie będzie można ja poczytać (w takim miejscu przyda się np. automat z gorącymi napojami). Można też stworzyć małą bibliotekę z możliwością wypożyczania książek, płyt z filmami. Nawiązanie współpracy z firmami organizującymi wyjazdy wakacyjne dla młodzieży z nauką języka może być kolejnym dodatkiem przyciągającym klientów do szkoły.

Anna Konarzewska - Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA