REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Szkoła językowa – biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Biznes plan na szkołę językową
Biznes plan na szkołę językową

REKLAMA

REKLAMA

Na początku planowania swojej działalności pomyśl o przygotowaniu biznes planu. Takie postępowanie pozwoli uniknąć Ci kilku ewentualnych błędów a przede wszystkim ochroni Cię przed złym zainwestowaniem pieniędzy.

Przygotowanie biznes planu twojej szkoły językowej zmusi Cię do oceny rynku na jaki chcesz wejść, sprawdzenia konkurencji i przemyślenia ewentualnych możliwości osiągnięcia sukcesu Twojego przedsięwzięcia. A więc do dzieła.

REKLAMA

Jak powinien wyglądać biznes plan?

Dobry biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość

Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Pomyśl o tym, że gdyby była konieczność wzięcia kredytu z banku w biznes planie powinno być jedynie to o czym ewentualny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli rzeczywiście będziesz się ubiegał o kredyt, to biznes plan będzie jednym z niezbędnych dokumentów, które będziesz musiał przedstawić w banku. A więc nas wszelki wypadek od razu zrób to dobrze!

Logika 

Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm

Nie koloryzuj opisując swoje plany. Oceń realnie swoje szanse i możliwości jakie daje Ci założenie szkoły tańca.

Liczby

REKLAMA

Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe w miarę dokładnymi wyliczeniami.
Poza tym dokonane wyliczenia będą Ci niezmiernie potrzebne aby zorientować się co możesz zrobić, od czego zacząć a przełożyć na później.

Przykładowy biznes plan

OPIS DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Firma „Johny English” będzie prowadziła całoroczną działalność edukacyjną, w zakresie nauki języków obcych (głównie angielski, niemiecki i hiszpański). Siedziba firmy mieścić się będzie w pomieszczeniu przy ulicy Wyspiańskiego. Placówka będzie czynna przez sieść dni w tygodniu od poniedziałku do piątku od 7.00 – 21.00, natomiast w soboty od 10.00 – 16.00.

Usługi można podzielić na:
- Konwersacje pojedyncze/grupowe z lektorem,
- Nauka języka w grupach od 3 – 8 osób,
- Nauka języka indywidualna,
- Wykonywanie tłumaczeń,
- Nauka dla dzieci w wieku 3 – 6 lat w formie gier i zabaw,
- Nauka dorosłych,
- Nauka specjalistyczna języka (specjalizacja: biznesowa, techniczna, medyczna).

Rynek branżowy

Chcemy stworzyć szkołę językową wychodzącą naprzeciw standardom krajów Unii Europejskiej, z niskimi cenami, umożliwiającymi pozyskanie klientów wśród różnych środowisk. Naszym celem jest być liderem wśród szkół językowych w regionie, co nam się niewątpliwie uda, gdyż posiadamy możliwość prowadzenia egzaminów pozwalających na uzyskanie certyfikatów językowych. Jeżeli uzyskamy specjalistyczny sprzęt, to uda nam się pozyskać większe grono klientów, a co za tym idzie, zwiększymy obroty firmy i uzyskamy możliwość wejścia na rynek krajowy.

Na rynku miejscowym istnieje wiele szkół językowych, lecz żadna z nich nie ma możliwości przeprowadzenia egzaminów umożliwiających uzyskanie certyfikatu z języka Hiszpańskiego. Poza tym, mamy wykwalifikowanych nauczycieli. Szeroka oferta programowa jak i kupno specjalistycznego sprzętu umożliwi nam pozyskanie wielu klientów, a co za tym idzie zwiększenie udziału na rynku lokalnych.

Nabywcy
Klienci firmy „Johny English” zostali sklasyfikowani według dwóch grup w celu ułatwienia dotarcia do szczegółowo scharakteryzowanych segmentów. Pierwsza grupa są korzystające z naszych usług przez dłuższy okres czasu. Drugą grupą są klienci, którzy korzystają jednorazowo z naszych usług (osoby prywatne, firmy – tłumaczenia)

Opis organizacji przedsiębiorstwa
„Johny English” jest przedsiębiorstwem jednoosobowym działającym w Giżycku.
100% udziału w firmie – właściciel Kazimierz Kowalski.

Zatrudnienie
Według stanu na 1 stycznia 2009 roku w „Europa” zatrudnionych będzie 18 osób, w tym 10 osób na czas nieokreślony oraz 8 osób na umowę zlecenia.

Planowane koszty początkowe
- adaptacja lokalu – ok. 50 tys. zł
- sprzęt /wyposażenie sal – 7 tys. zł
- podręczniki – 1 tys. zł
- komputery, oprogramowanie, kasa fiskalna – 12 tys. zł
- strona internetowa - 2 tys. zł
- reklama – 3 tys. zł
Razem: 75 tys. zł

Planowane koszty stałe
- wynajęcie lokalu – 5 tys. zł
- wynagrodzenie pracowników 12 tys. zł
- księgowość – 300 zł
- serwer i domena – 100 zł
- opłaty (Internet, telefon, inne) - 400 zł
- rata kredytu – 1000 zł
Razem: 18 800 zł

Charakterystyka wewnętrznych i zewnętrznych czynników istotnych dla firmy

Promocja i reklama
Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z szeroką akcją promocyjno – reklamową. Kampania reklamowa będzie wykorzystywała większość dostępnych mediów min.: telewizję lokalną, radio, prasę, działania public relations. Dzięki reklamie Spółka zamierz osiągnąć wzrost sprzedaży oraz popularyzację i utrwalenie wizerunku produktu.

Cele działań marketingowych

W związku z wejściem na rynek najważniejszym celem marketingu będzie poinformowanie mieszkańców Giżycka o istnieniu firmy i zasadach jej działania, oraz zachęcenie do skorzystania z naszej oferty.
Celem firmy „Johny English” jest kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa jako firmy dbającej o kontakty ze swoimi klientami. Pomoże to zbudować segment nabywców na przyszłość. Dobra marka firmy będzie darmową reklamą wśród potencjalnych klientów. Firma chce też zwrócić uwagę na to, że dba o bezpieczeństwo klientów jak i o ich dobre samopoczucie oraz oferuje wysoką jakość usług.

ANALIZA

Na podstawie przeprowadzonych badań została określona lista mocnych i słabych stron firmy oraz szans i zagrożeń w jej otoczeniu, będąca podstawą do poznania charakterystycznych cech jej możliwości rozwoju oraz pozycji w stosunku do konkurencji w sektorze.

MOCNE STRONY
- Młody wykwalifikowany personel pełen zapału,
- Wysoka jakość usług
- Bogata oferta usług,
- Native speakerzy
- W miarę niskie koszty stałe
- Dość wysokie zarobki (wynajem lokalu, ogrzewanie itp.) pracowników
- Konkurencyjne ceny usług.
- Sprawny nowoczesny sprzęt
- Małe grupy do 8 osób
- Wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje kosmetyki wysokiej jakości
- Firma przyjaźnie nastawiona do otoczenia

SŁABE STRONY
- Znalezienie strategicznego partnera z kapitałem w celu rozszerzenia
działalności (rynek krajowy)
- Silna konkurencja
- Ochrona rynku wewnętrznego
- Konieczność konkurencji cenowej prowadzącej do obniżenia
- Redukcja kosztów usług zysków
- Coraz bardziej atrakcyjna oferta firm konkurencyjnych, postrzegana przez klientów i detalistów jako szeroka i ogólnie dostępna

Anna Konarzewska - Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA