REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Biznes plan na szkołę językową
Biznes plan na szkołę językową

REKLAMA

REKLAMA

Na początku planowania swojej działalności pomyśl o przygotowaniu biznes planu. Takie postępowanie pozwoli uniknąć Ci kilku ewentualnych błędów a przede wszystkim ochroni Cię przed złym zainwestowaniem pieniędzy.

Przygotowanie biznes planu twojej szkoły językowej zmusi Cię do oceny rynku na jaki chcesz wejść, sprawdzenia konkurencji i przemyślenia ewentualnych możliwości osiągnięcia sukcesu Twojego przedsięwzięcia. A więc do dzieła.

REKLAMA

Jak powinien wyglądać biznes plan?

Dobry biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość

Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Pomyśl o tym, że gdyby była konieczność wzięcia kredytu z banku w biznes planie powinno być jedynie to o czym ewentualny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli rzeczywiście będziesz się ubiegał o kredyt, to biznes plan będzie jednym z niezbędnych dokumentów, które będziesz musiał przedstawić w banku. A więc nas wszelki wypadek od razu zrób to dobrze!

Logika 

Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm

Nie koloryzuj opisując swoje plany. Oceń realnie swoje szanse i możliwości jakie daje Ci założenie szkoły tańca.

Liczby

REKLAMA

Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe w miarę dokładnymi wyliczeniami.
Poza tym dokonane wyliczenia będą Ci niezmiernie potrzebne aby zorientować się co możesz zrobić, od czego zacząć a przełożyć na później.

Przykładowy biznes plan

OPIS DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Firma „Johny English” będzie prowadziła całoroczną działalność edukacyjną, w zakresie nauki języków obcych (głównie angielski, niemiecki i hiszpański). Siedziba firmy mieścić się będzie w pomieszczeniu przy ulicy Wyspiańskiego. Placówka będzie czynna przez sieść dni w tygodniu od poniedziałku do piątku od 7.00 – 21.00, natomiast w soboty od 10.00 – 16.00.

Usługi można podzielić na:
- Konwersacje pojedyncze/grupowe z lektorem,
- Nauka języka w grupach od 3 – 8 osób,
- Nauka języka indywidualna,
- Wykonywanie tłumaczeń,
- Nauka dla dzieci w wieku 3 – 6 lat w formie gier i zabaw,
- Nauka dorosłych,
- Nauka specjalistyczna języka (specjalizacja: biznesowa, techniczna, medyczna).

Rynek branżowy

Chcemy stworzyć szkołę językową wychodzącą naprzeciw standardom krajów Unii Europejskiej, z niskimi cenami, umożliwiającymi pozyskanie klientów wśród różnych środowisk. Naszym celem jest być liderem wśród szkół językowych w regionie, co nam się niewątpliwie uda, gdyż posiadamy możliwość prowadzenia egzaminów pozwalających na uzyskanie certyfikatów językowych. Jeżeli uzyskamy specjalistyczny sprzęt, to uda nam się pozyskać większe grono klientów, a co za tym idzie, zwiększymy obroty firmy i uzyskamy możliwość wejścia na rynek krajowy.

Na rynku miejscowym istnieje wiele szkół językowych, lecz żadna z nich nie ma możliwości przeprowadzenia egzaminów umożliwiających uzyskanie certyfikatu z języka Hiszpańskiego. Poza tym, mamy wykwalifikowanych nauczycieli. Szeroka oferta programowa jak i kupno specjalistycznego sprzętu umożliwi nam pozyskanie wielu klientów, a co za tym idzie zwiększenie udziału na rynku lokalnych.

Nabywcy
Klienci firmy „Johny English” zostali sklasyfikowani według dwóch grup w celu ułatwienia dotarcia do szczegółowo scharakteryzowanych segmentów. Pierwsza grupa są korzystające z naszych usług przez dłuższy okres czasu. Drugą grupą są klienci, którzy korzystają jednorazowo z naszych usług (osoby prywatne, firmy – tłumaczenia)

Opis organizacji przedsiębiorstwa
„Johny English” jest przedsiębiorstwem jednoosobowym działającym w Giżycku.
100% udziału w firmie – właściciel Kazimierz Kowalski.

Zatrudnienie
Według stanu na 1 stycznia 2009 roku w „Europa” zatrudnionych będzie 18 osób, w tym 10 osób na czas nieokreślony oraz 8 osób na umowę zlecenia.

Planowane koszty początkowe
- adaptacja lokalu – ok. 50 tys. zł
- sprzęt /wyposażenie sal – 7 tys. zł
- podręczniki – 1 tys. zł
- komputery, oprogramowanie, kasa fiskalna – 12 tys. zł
- strona internetowa - 2 tys. zł
- reklama – 3 tys. zł
Razem: 75 tys. zł

Planowane koszty stałe
- wynajęcie lokalu – 5 tys. zł
- wynagrodzenie pracowników 12 tys. zł
- księgowość – 300 zł
- serwer i domena – 100 zł
- opłaty (Internet, telefon, inne) - 400 zł
- rata kredytu – 1000 zł
Razem: 18 800 zł

Charakterystyka wewnętrznych i zewnętrznych czynników istotnych dla firmy

Promocja i reklama
Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z szeroką akcją promocyjno – reklamową. Kampania reklamowa będzie wykorzystywała większość dostępnych mediów min.: telewizję lokalną, radio, prasę, działania public relations. Dzięki reklamie Spółka zamierz osiągnąć wzrost sprzedaży oraz popularyzację i utrwalenie wizerunku produktu.

Cele działań marketingowych

W związku z wejściem na rynek najważniejszym celem marketingu będzie poinformowanie mieszkańców Giżycka o istnieniu firmy i zasadach jej działania, oraz zachęcenie do skorzystania z naszej oferty.
Celem firmy „Johny English” jest kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa jako firmy dbającej o kontakty ze swoimi klientami. Pomoże to zbudować segment nabywców na przyszłość. Dobra marka firmy będzie darmową reklamą wśród potencjalnych klientów. Firma chce też zwrócić uwagę na to, że dba o bezpieczeństwo klientów jak i o ich dobre samopoczucie oraz oferuje wysoką jakość usług.

ANALIZA

Na podstawie przeprowadzonych badań została określona lista mocnych i słabych stron firmy oraz szans i zagrożeń w jej otoczeniu, będąca podstawą do poznania charakterystycznych cech jej możliwości rozwoju oraz pozycji w stosunku do konkurencji w sektorze.

MOCNE STRONY
- Młody wykwalifikowany personel pełen zapału,
- Wysoka jakość usług
- Bogata oferta usług,
- Native speakerzy
- W miarę niskie koszty stałe
- Dość wysokie zarobki (wynajem lokalu, ogrzewanie itp.) pracowników
- Konkurencyjne ceny usług.
- Sprawny nowoczesny sprzęt
- Małe grupy do 8 osób
- Wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje kosmetyki wysokiej jakości
- Firma przyjaźnie nastawiona do otoczenia

SŁABE STRONY
- Znalezienie strategicznego partnera z kapitałem w celu rozszerzenia
działalności (rynek krajowy)
- Silna konkurencja
- Ochrona rynku wewnętrznego
- Konieczność konkurencji cenowej prowadzącej do obniżenia
- Redukcja kosztów usług zysków
- Coraz bardziej atrakcyjna oferta firm konkurencyjnych, postrzegana przez klientów i detalistów jako szeroka i ogólnie dostępna

Anna Konarzewska - Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

REKLAMA

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

REKLAMA

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA