REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Szkoła językowa – biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Biznes plan na szkołę językową
Biznes plan na szkołę językową

REKLAMA

REKLAMA

Na początku planowania swojej działalności pomyśl o przygotowaniu biznes planu. Takie postępowanie pozwoli uniknąć Ci kilku ewentualnych błędów a przede wszystkim ochroni Cię przed złym zainwestowaniem pieniędzy.

Przygotowanie biznes planu twojej szkoły językowej zmusi Cię do oceny rynku na jaki chcesz wejść, sprawdzenia konkurencji i przemyślenia ewentualnych możliwości osiągnięcia sukcesu Twojego przedsięwzięcia. A więc do dzieła.

REKLAMA

Jak powinien wyglądać biznes plan?

Dobry biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość

Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Pomyśl o tym, że gdyby była konieczność wzięcia kredytu z banku w biznes planie powinno być jedynie to o czym ewentualny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli rzeczywiście będziesz się ubiegał o kredyt, to biznes plan będzie jednym z niezbędnych dokumentów, które będziesz musiał przedstawić w banku. A więc nas wszelki wypadek od razu zrób to dobrze!

Logika 

Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm

Nie koloryzuj opisując swoje plany. Oceń realnie swoje szanse i możliwości jakie daje Ci założenie szkoły tańca.

Liczby

REKLAMA

Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe w miarę dokładnymi wyliczeniami.
Poza tym dokonane wyliczenia będą Ci niezmiernie potrzebne aby zorientować się co możesz zrobić, od czego zacząć a przełożyć na później.

Przykładowy biznes plan

OPIS DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Firma „Johny English” będzie prowadziła całoroczną działalność edukacyjną, w zakresie nauki języków obcych (głównie angielski, niemiecki i hiszpański). Siedziba firmy mieścić się będzie w pomieszczeniu przy ulicy Wyspiańskiego. Placówka będzie czynna przez sieść dni w tygodniu od poniedziałku do piątku od 7.00 – 21.00, natomiast w soboty od 10.00 – 16.00.

Usługi można podzielić na:
- Konwersacje pojedyncze/grupowe z lektorem,
- Nauka języka w grupach od 3 – 8 osób,
- Nauka języka indywidualna,
- Wykonywanie tłumaczeń,
- Nauka dla dzieci w wieku 3 – 6 lat w formie gier i zabaw,
- Nauka dorosłych,
- Nauka specjalistyczna języka (specjalizacja: biznesowa, techniczna, medyczna).

Rynek branżowy

Chcemy stworzyć szkołę językową wychodzącą naprzeciw standardom krajów Unii Europejskiej, z niskimi cenami, umożliwiającymi pozyskanie klientów wśród różnych środowisk. Naszym celem jest być liderem wśród szkół językowych w regionie, co nam się niewątpliwie uda, gdyż posiadamy możliwość prowadzenia egzaminów pozwalających na uzyskanie certyfikatów językowych. Jeżeli uzyskamy specjalistyczny sprzęt, to uda nam się pozyskać większe grono klientów, a co za tym idzie, zwiększymy obroty firmy i uzyskamy możliwość wejścia na rynek krajowy.

Na rynku miejscowym istnieje wiele szkół językowych, lecz żadna z nich nie ma możliwości przeprowadzenia egzaminów umożliwiających uzyskanie certyfikatu z języka Hiszpańskiego. Poza tym, mamy wykwalifikowanych nauczycieli. Szeroka oferta programowa jak i kupno specjalistycznego sprzętu umożliwi nam pozyskanie wielu klientów, a co za tym idzie zwiększenie udziału na rynku lokalnych.

Nabywcy
Klienci firmy „Johny English” zostali sklasyfikowani według dwóch grup w celu ułatwienia dotarcia do szczegółowo scharakteryzowanych segmentów. Pierwsza grupa są korzystające z naszych usług przez dłuższy okres czasu. Drugą grupą są klienci, którzy korzystają jednorazowo z naszych usług (osoby prywatne, firmy – tłumaczenia)

Opis organizacji przedsiębiorstwa
„Johny English” jest przedsiębiorstwem jednoosobowym działającym w Giżycku.
100% udziału w firmie – właściciel Kazimierz Kowalski.

Zatrudnienie
Według stanu na 1 stycznia 2009 roku w „Europa” zatrudnionych będzie 18 osób, w tym 10 osób na czas nieokreślony oraz 8 osób na umowę zlecenia.

Planowane koszty początkowe
- adaptacja lokalu – ok. 50 tys. zł
- sprzęt /wyposażenie sal – 7 tys. zł
- podręczniki – 1 tys. zł
- komputery, oprogramowanie, kasa fiskalna – 12 tys. zł
- strona internetowa - 2 tys. zł
- reklama – 3 tys. zł
Razem: 75 tys. zł

Planowane koszty stałe
- wynajęcie lokalu – 5 tys. zł
- wynagrodzenie pracowników 12 tys. zł
- księgowość – 300 zł
- serwer i domena – 100 zł
- opłaty (Internet, telefon, inne) - 400 zł
- rata kredytu – 1000 zł
Razem: 18 800 zł

Charakterystyka wewnętrznych i zewnętrznych czynników istotnych dla firmy

Promocja i reklama
Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z szeroką akcją promocyjno – reklamową. Kampania reklamowa będzie wykorzystywała większość dostępnych mediów min.: telewizję lokalną, radio, prasę, działania public relations. Dzięki reklamie Spółka zamierz osiągnąć wzrost sprzedaży oraz popularyzację i utrwalenie wizerunku produktu.

Cele działań marketingowych

W związku z wejściem na rynek najważniejszym celem marketingu będzie poinformowanie mieszkańców Giżycka o istnieniu firmy i zasadach jej działania, oraz zachęcenie do skorzystania z naszej oferty.
Celem firmy „Johny English” jest kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa jako firmy dbającej o kontakty ze swoimi klientami. Pomoże to zbudować segment nabywców na przyszłość. Dobra marka firmy będzie darmową reklamą wśród potencjalnych klientów. Firma chce też zwrócić uwagę na to, że dba o bezpieczeństwo klientów jak i o ich dobre samopoczucie oraz oferuje wysoką jakość usług.

ANALIZA

Na podstawie przeprowadzonych badań została określona lista mocnych i słabych stron firmy oraz szans i zagrożeń w jej otoczeniu, będąca podstawą do poznania charakterystycznych cech jej możliwości rozwoju oraz pozycji w stosunku do konkurencji w sektorze.

MOCNE STRONY
- Młody wykwalifikowany personel pełen zapału,
- Wysoka jakość usług
- Bogata oferta usług,
- Native speakerzy
- W miarę niskie koszty stałe
- Dość wysokie zarobki (wynajem lokalu, ogrzewanie itp.) pracowników
- Konkurencyjne ceny usług.
- Sprawny nowoczesny sprzęt
- Małe grupy do 8 osób
- Wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje kosmetyki wysokiej jakości
- Firma przyjaźnie nastawiona do otoczenia

SŁABE STRONY
- Znalezienie strategicznego partnera z kapitałem w celu rozszerzenia
działalności (rynek krajowy)
- Silna konkurencja
- Ochrona rynku wewnętrznego
- Konieczność konkurencji cenowej prowadzącej do obniżenia
- Redukcja kosztów usług zysków
- Coraz bardziej atrakcyjna oferta firm konkurencyjnych, postrzegana przez klientów i detalistów jako szeroka i ogólnie dostępna

Anna Konarzewska - Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

REKLAMA

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA

Strategia Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029: uwagi Rzecznika MŚP

Rzecznik MŚP ma uwagi do rządowej Strategii Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029. Zwraca uwagę na zasadę proporcjonalności, obligatoryjne oszacowanie kosztów dla gospodarki narodowej, ocenę wpływu na mikro, małych i średnich przedsiębiorców, a także obowiązek szerokich konsultacji.

Działalność nierejestrowana 2025 - limit. Do jakiej kwoty można prowadzić działalność bez rejestracji? Jak obliczyć przychód w działalności nierejestrowanej?

Działalność nierejestrowana to sposób na legalne dorabianie bez obowiązku zakładania firmy. W 2025 roku możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi bez wpisu do CEIDG, o ile spełniasz określone warunki. Ile wynosi limit przychodów i co jeszcze trzeba wiedzieć?

REKLAMA