Kategorie

Pizzeria - biznes plan

Spaghetti alla bolognese
Spaghetti alla bolognese
W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.


Przykładowy biznes plan

I. Wprowadzenie

Głównym celem prezentowanego biznes planu jest zaprezentowanie pomysłu na pizzerię, celem uzyskania środków finansowych na rozpoczęcie prowadzenia działalności w takiej formie.

Wykorzystując zdobytą wiedzę (kilkuletnie doświadczenie pracy w charakterze kelnera), postanowiłem otworzyć własną pizzerię w miejscowości Głogów (20 000 tys. mieszkańców).

Głównym celem planowanej działalności jest zapewnienie przyszłym klientom możliwości spędzenia wolnego czasu w miłej i sympatycznej atmosferze.

Nie obawiam się zbytnio konkurencji. W Głogowie działa kawiarnio-lodziarnia i dwie restauracje nie ma jednak pizzerii z prawdziwego zdarzenia.

Spodziewam się, że moimi klientami będą zarówno ludzie młodzi jak i osoby starsze, rodziny i osoby samotne.

II. Plan organizacyjny

1. Historia firmy
Firma jest jednoosobową działalnością gospodarczą działającą pod nazwą „Smaczna pizza” założoną 2 stycznia 2009 r. w urzędzie miasta Głogów.

2. Podstawowe informacje
Siedziba firmy znajduje się pod adresem ………………………………
Tel. ……………………
e-mail: ……………………………….
NIP: 000-111-11-00
REGON: 111222333
Posiadam jako właściciel – Paweł Kowal – 100% udziałów. Nie zamierzam mieć wspólników.
Firma posiada rachunek bankowy w banku ……………. nr ……………………………

3. Struktura kapitałowa
Wkład własny: 35 000 PLN
Kredyt: 20 000 PLN
Suma: 55 000 PLN

III. Charakterystyka rynku i plan marketingowy

1. Cele działalności
Stworzenie i utrzymanie wyjątkowej atmosfery w lokalu, która zapewni klientom najlepsze warunki spożycia posiłku i spotkań towarzyskich bądź biznesowych. Miła obsługa i przyjemna dla ucha muzyka mają pomóc w osiągnięciu postawionego celu.

Moim zamiarem jest zdobycie stałej grupy klientów. Ugruntowanie pozycji na rynku. Uzyskanie dochodów pozwalających na zwrot zainwestowanych pieniędzy w ciągu 3 lat od daty rozpoczęcia działalności. Zapewnienie sobie i osobom pracującym stałego zatrudnienia. Uzyskanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów, spłacanie kredytu i uzyskanie nadwyżki finansowej w ciągu 3 lat.

2. Sposób realizacji
- Remont wybranego lokalu i jego aranżacja,
- Zaprojektowanie i rozpowszechnienie plakatów i ulotek reklamowych,
- Reklama w lokalnej prasie,
- Promocje cenowe,
- Stworzenie logo firmy,
- Stworzenie strony internetowej,
- Wprowadzenie karty stałego klienta.

3. Harmonogram realizacji
Do dnia 30 czerwca 2009 r. – remont lokalu.
Do dnia 10 sierpnia 2009 r. – aranżacja lokalu.
Równolegle przygotowywanie i prowadzenie kampanii reklamowej.
1 września 2009 r. – otwarcie lokalu.

4. Krótka analiza miejscowego rynku
W chwili obecnej w najbliższym sąsiedztwie nie ma innego lokalu, daje mi to dużą szansę na powodzenie w początkowym okresie funkcjonowania pizzerii. Zamierzam ten fakt wykorzystać i zdobyć jak największą liczbę klientów. W najbliższym otoczeniu ma swoją siedzibę kilka firm i w związku z tym liczę na stałe zlecenia od nich . Spodziewam się, że moimi klientami będą w dużej części ludzie młodzi, którzy lubią włoską kuchnię a nie mają na razie innego tego typu lokalu.

IV. Organizacja działalności

1. Oferta
Pizzeria w swojej ofercie będzie miała przede wszystkim równe rodzaje pizzy ale również inne dania kuchni włoskiej (spaghetti, lazania, sałatki, zupy) oraz desery. W pizzerii serwowane będą napoje zimne i gorące. Zastanawiam się nad ewentualną sprzedażą piwa.

W lokalu dobrze będą się czuć zarówno osoby starsze, rodziny z dziećmi, osoby młode. Mam nadzieję, że pizzeria będzie też bardzo dobrym miejscem na spotkania biznesowe. Lokal będzie otwarty początkowo w godz. 11-21. Z czasem być może dłużej.

2. Plan zatrudnienia
- 2 kucharzy
- 4 kelnerów
- 1 sprzątaczka
3. Pensje pracowników
- kucharz …..
- kelner ……
- sprzątaczka ………

V. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług mojej kawiarni mam zamiar przeznaczyć kwotę ……………. PLN w pierwszym roku działalności, ………….PLN w drugim roku i kwotę ……………….PLN w trzecim roku działalności.

Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia sprzedaży. Będziemy również pracować na rzecz jak najlepszego odbioru naszej firmy. Planuję wykonać ulotki reklamowe, dać kilka ogłoszeń w lokalnej prasie a także zaprojektować stronę internetową.

2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.

Proponuję następujące ceny:
- pizza ….
- ……………..
- ……………..
- ……………..
- spaghetti ………………
- …………………………
- …………………………
- lazania ……………………
- zupa………………………….
- ……………………………..
- ……………………………..
Desery
……………………………….
………………………………..
Napoje/piwo
- kawa …………………
- herbata …………………
- soki ……………………
- woda ……………………
- piwo ………………….

Powyższe, proponowane ceny zostały przeze mnie skonfrontowane z możliwościami potencjalnych klientów.

VI. Uproszczona analiza szans i zagrożeń, mocnych i słabych stron (SWOT)

1. Mocne strony przedsięwzięcia
- położenie w centrum miasta, gdzie jest największy przepływ ludzi a w okolicy wszystkie ważniejsze biura
- ciekawy lokal, wystrój wnętrza
- miła i profesjonalna obsługa

2. Słabe strony przedsięwzięcia
- zbyt mała powierzchnia lokalu na organizowanie ewentualnie większych imprez niż na 30 osób
- jedna toaleta
- brak miejsc parkingowych w najbliższej okolicy

3. Szanse projektu
- odremontowane zabytki miasta - wzrost ruchu turystycznego
- szeroki asortyment proponowanej oferty
- możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca w lokalu
- organizacja imprez zamkniętych

4. Zagrożenia projektu
- możliwość powstania lokalu konkurencyjnego w bliskiej odległości.

W napisaniu dobrego biznes planu pomogą Ci też np. strony:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org

Anna Konarzewska-Żuczek

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po naszą publikację
Umowy o pracę – zawieranie i rozwiązywanie
Umowy o pracę – zawieranie i rozwiązywanie
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    1 sty 2000
    28 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    NASCAR to amerykańskie F1? Trochę tak i trochę nie

    NASCAR - to hasło może niewiele mówić Europejczykom. Czy to tylko nudna jazda w kółko mocnym coupe? No właśnie nie.

    Nissan Townstar: lekki dostawczak i eko-napędy

    Nissan Townstar – według zapowiedzi firmy – ma zmienić zasady gry. To nowy, lekki dostawczak, który zaoferuje m.in. silniki benzynowe i elektryczne.

    Zaprzestanie spłaty kredytu frankowego

    Frankowicze, którzy spłacili już bankowi całą główną należność, mogą po konsultacji z prawnikiem rozważyć zaprzestanie dalszego płacenia rat - uważa Arkadiusz Szcześniak ze Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu.

    Oznakowanie CE

    Oznakowanie CE to wymóg, który wiele wyrobów musi posiadać, zanim trafi do sprzedaży. Oznakowanie CE wskazuje, że dany wyrób został zbadany przez producenta i uznany za spełniający wymogi UE dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa i ochrony środowiska.

    Rynek najmu (wrzesień/październik 2021 r.) - ceny, oferty, trendy

    Na rynku najmu ożywienie. Ofert mieszkań i pokoi na wynajem ubyło, a stawki pną się w górę i to już od kilku miesięcy. Jest to efekt odbudowy gospodarki, powrotu studentów na uczelnie oraz rosnących kosztów utrzymania mieszkań.

    Sprzedaż odziedziczonej nieruchomości w Polsce przez osobę mieszkającą za granicą

    Sprzedaż odziedziczonej nieruchomości. Jakich formalności trzeba dopełnić, gdy osoba mieszkająca za granicą odziedziczyła nieruchomość położoną w Polsce i chce ją sprzedać? Jakie dokumenty będą potrzebne do sprzedaży tej nieruchomości? Wyjaśnia Agata Stradomska, menedżer agencji nieruchomości.

    Zasady etykietowania żywności

    Sprzedawcy żywności i napojów, muszą podawać niezbędne informacje o produktach w swojej ofercie, aby konsument końcowy mógł podjąć świadomą decyzję o ich zakupie.

    Obowiązki w zakresie postępowania z odpadami WEEE

    Produkcja, dystrybucja lub sprzedaż sprzętu elektrycznego i elektronicznego, takiego jak komputery, lodówki, telefony komórkowe, na mocy unijnych i krajowych przepisów oznacza obowiązek producenta, aby sprzęt ten był właściwe utylizowany i przetwarzany.

    Ubezpieczenia dla rolników z dopłatami z budżetu państwa

    Ubezpieczenia dla rolników z dopłatami. Poczta Polska rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń upraw rolnych objętych dopłatami z budżetu państwa. Ubezpieczenia rolne "Bezpieczne Uprawy' i "Bezpieczne Zwierzęta" oferowane przez Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych są sprzedawane w placówkach Poczty Polskiej. Producenci rolni mogą liczyć na dopłaty do 65 proc. składki ubezpieczeniowej z budżetu państwa.

    Kredyty hipoteczne z opcją "klucz za dług"

    Kredyty hipoteczne - "klucz za dług". Żaden bank nie wprowadził do swojej oferty kredytu hipotecznego z opcją "klucz za dług" – wynika z informacji Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.

    Uniwersalna ładowarka do urządzeń elektronicznych

    Uniwersalna ładowarka do urządzeń elektronicznych to mniej elektroodpadów i frustracji konsumentów. Po latach współpracy Komisji Europejskiej z branżą producentów urządzeń elektronicznych liczba ładowarek do telefonów komórkowych zmniejszyła się już z 30 do 3 w ostatniej dekadzie. Celem nowych przepisów jest ustanowienie wspólnego rozwiązania technicznego w zakresie ładowania wszystkich urządzeń.

    Wsparcie dla Kół Gospodyń Wiejskich. Kilka dni na złożenie wniosku.

    Koła gospodyń wiejskich mogą ubiegać się w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o przyznanie pomocy finansowej na realizację swoich zadań statutowych. Termin na złożenie wniosku mija 30 września.

    Jak zwiększyć wartość firmy

    Firma i marka istnieją dla klientów. To fakt. Inwestorzy stanowią także równie ważną grupę interesariuszy. I jednych, i drugich (a przede wszystkim ich kapitał) przyciągają marki silne, spójne w swej komunikacji i poważane na rynku. Jak zatem zwiększyć wartość firmy i marki, jeśli wciąż jesteśmy na etapie aspiracji do zostania liderem? Odpowiadamy.

    Idealny sprzedawca – 3 kroki do sukcesu

    Idealny sprzedawca jest pożądanym obiektem przez firmy sprzedażowe. Jego największą wartością są umiejętności oraz marka, którą buduje każdego dnia. W obecnych, trudnych czasach, kiedy sprzedaż głównie jest w sieci idealny sprzedawca musi stać się dobrym doradcą. Nie ważny jest produkt, który sprzedajesz. Ważne jest to, że to Ty jesteś sprzedawcą. Co buduje markę idealnego sprzedawcy? Jakie cechy powinien posiadać dobry handlowiec? Czy cena ma znaczenie w handlu?

    Nie budujemy rynku mieszkaniowego, dlatego mieszkania szybko drożeją

    Rynek mieszkaniowy. W sierpniu budowano prawie 252 tys. mieszkań, to najwyższy wynik w historii. Jednak nadal bardzo nam daleko do rozwiązania problemów mieszkaniowych bo nie korzystamy z rozwiązań, które sprawdziły się w wielu krajach.

    Bańka cenowa na rynku nieruchomości. Ceny mieszkań nie spadną dopóki stopy procentowe nie wzrosną

    Ceny mieszkań. Według szacunków, w ciągu ostatnich 2 lat ceny mieszkań wzrosły w wybranych miastach o ok. 1/3 lub więcej. W stolicy od stycznia do lipca tego roku metr kwadratowy podrożał nawet o 1 tys. złotych. Eksperci prognozują, że część metropolii osiągnie do końca br. wynik ponad 20% większy w relacji rocznej. Mimo znacznych wzrostów, nabywców zachęcają tanie kredyty. Ale jeśli te ostatnie podrożeją, to może nastąpić ograniczenie wzrostu cen na rynku nieruchomości, a nawet chwilowy ich spadek.

    Renta dożywotnia - od czego zależy jej wysokość

    Renta dożywotnia. O hipotece odwróconej możemy mówić w dwóch ujęciach: sprzedażowym i kredytowym. Model sprzedażowy to inaczej renta dożywotnia oferowana w Polsce przede wszystkim przez fundusze hipoteczne. W tym wypadku, w zamian za przekazanie prawa własności do nieruchomości, senior otrzymuje świadczenia pieniężne aż do swojej śmierci i może dożywotnio zamieszkiwać swoje lokum. Model kredytowy hipoteki odwróconej niestety nie istnieje w Polsce w praktyce. To usługa, którą mogłyby oferować banki na mocy ustawy o odwróconym kredycie hipotecznym, ale dotychczas żaden nie zdecydował się na takie rozwiązanie. Od czego zależy wysokość świadczeń w przypadku renty dożywotniej?

    Mój Prąd 3.0 - kończy się budżet, trzeba się spieszyć ze składaniem wniosku

    Mój Prąd 3.0. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej informuje, że kończy się budżet tegorocznej, trzeciej już edycji programu „Mój Prąd”, który wynosi 534 mln zł. Ta kwota alokacji wystarczy na dofinansowanie maksymalnie 178 tys. mikroinstalacji fotowoltaicznych, a zostało już złożonych ponad 162 tys. wniosków. Osoby chcące skorzystać z dotacji powinny spieszyć się ze złożeniem dokumentów. Już pod koniec września br. nabór może zostać zamknięty z powodu braku środków.

    Gaz SF6 tysiące razy bardziej szkodliwy niż CO2 wciąż stosowany w przemyśle

    Gaz fluorowy (sześciofluorek siarki, SF6) znajduje się na szczycie listy najbardziej szkodliwych gazów o globalnym potencjale cieplarnianym, z wynikiem 23,5 tys. razy wyższym niż CO2. Siedem lat temu Unia Europejska zakazała jego stosowania w produkcji m.in. butów sportowych czy opon samochodowych. Wciąż jednak jest wykorzystywany na dużą skalę w przemyśle. W efekcie jego stężenie w atmosferze w ciągu ostatnich dwudziestu lat wzrosło ponad dwukrotnie (w tym samym czasie ilość CO2 wzrosła o 11%). Komisja Europejska dokonuje obecnie przeglądu rozporządzenia – decyzję o całkowitym zakazie stosowania SF6 odroczyła do września br. Eksperci Eaton ostrzegają, że UE nie osiągnie neutralności klimatycznej bez rozwiązania tego problemu.

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Wypłata zaliczek płatności bezpośrednich i niektórych działań obszarowych PROW

    Wypłata zaliczek płatności bezpośrednich i niektórych działań obszarowych PROW. W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, rolnicy mogą liczyć na wcześniejsze otrzymanie środków w ramach zaliczek na poczet corocznych dopłat bezpośrednich oraz działań obszarowych PROW - informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

    Cyfrowa odporność firmy - skąd wziąć szczepionkę?

    Cyfrowa odporność firmy - jak ją uzyskać? Skąd wziąć "szczepionkę"? Oto 7 najważniejszych warunków odporności cyfrowej firmy.

    Jak przygotować firmę na rewolucyjną transformację ZUS? [Webinarium 29 września]

    29 września 2021 r. odbędzie się bezpłatne webinarium „Jak przygotować firmę na rewolucyjną transformację ZUS?”, podczas którego eksperci Fiabilis Consulting Group kompleksowo przedstawią nowe regulacje dotyczące ubezpieczeń społecznych i rozliczeń z ZUS. W trakcie webinarium omówione zostaną m.in. obecne i nadchodzące regulacje w kwestiach takich jak: nowe istotne terminy rozliczeń dla płatników składek, zasiłek chorobowy, składka wypadkowa czy postępowania kontrolne prowadzone przez ZUS. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Ładowarka USB-C standardem w całej UE

    Ładowarka USB-C standardem w UE. 23 września 2021 r. Komisja Europejska zaproponowała przepisy, które mają ustalić jeden standard portu ładowania i technologii szybkiego ładowania. USB-C ma być standardowym portem wszystkich smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, słuchawek, przenośnych głośników i konsoli do gier wideo. Ponadto Komisja proponuje rozdzielenie sprzedaży ładowarek od sprzedaży urządzeń elektronicznych.