REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pizzeria - biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Spaghetti alla bolognese
Spaghetti alla bolognese

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie.

REKLAMA

REKLAMA

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.


Przykładowy biznes plan

I. Wprowadzenie

Głównym celem prezentowanego biznes planu jest zaprezentowanie pomysłu na pizzerię, celem uzyskania środków finansowych na rozpoczęcie prowadzenia działalności w takiej formie.

Wykorzystując zdobytą wiedzę (kilkuletnie doświadczenie pracy w charakterze kelnera), postanowiłem otworzyć własną pizzerię w miejscowości Głogów (20 000 tys. mieszkańców).

Głównym celem planowanej działalności jest zapewnienie przyszłym klientom możliwości spędzenia wolnego czasu w miłej i sympatycznej atmosferze.

Nie obawiam się zbytnio konkurencji. W Głogowie działa kawiarnio-lodziarnia i dwie restauracje nie ma jednak pizzerii z prawdziwego zdarzenia.

Spodziewam się, że moimi klientami będą zarówno ludzie młodzi jak i osoby starsze, rodziny i osoby samotne.

II. Plan organizacyjny

1. Historia firmy
Firma jest jednoosobową działalnością gospodarczą działającą pod nazwą „Smaczna pizza” założoną 2 stycznia 2009 r. w urzędzie miasta Głogów.

2. Podstawowe informacje
Siedziba firmy znajduje się pod adresem ………………………………
Tel. ……………………
e-mail: ……………………………….
NIP: 000-111-11-00
REGON: 111222333
Posiadam jako właściciel – Paweł Kowal – 100% udziałów. Nie zamierzam mieć wspólników.
Firma posiada rachunek bankowy w banku ……………. nr ……………………………

3. Struktura kapitałowa
Wkład własny: 35 000 PLN
Kredyt: 20 000 PLN
Suma: 55 000 PLN

REKLAMA

III. Charakterystyka rynku i plan marketingowy

1. Cele działalności
Stworzenie i utrzymanie wyjątkowej atmosfery w lokalu, która zapewni klientom najlepsze warunki spożycia posiłku i spotkań towarzyskich bądź biznesowych. Miła obsługa i przyjemna dla ucha muzyka mają pomóc w osiągnięciu postawionego celu.

Moim zamiarem jest zdobycie stałej grupy klientów. Ugruntowanie pozycji na rynku. Uzyskanie dochodów pozwalających na zwrot zainwestowanych pieniędzy w ciągu 3 lat od daty rozpoczęcia działalności. Zapewnienie sobie i osobom pracującym stałego zatrudnienia. Uzyskanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów, spłacanie kredytu i uzyskanie nadwyżki finansowej w ciągu 3 lat.

2. Sposób realizacji
- Remont wybranego lokalu i jego aranżacja,
- Zaprojektowanie i rozpowszechnienie plakatów i ulotek reklamowych,
- Reklama w lokalnej prasie,
- Promocje cenowe,
- Stworzenie logo firmy,
- Stworzenie strony internetowej,
- Wprowadzenie karty stałego klienta.

3. Harmonogram realizacji
Do dnia 30 czerwca 2009 r. – remont lokalu.
Do dnia 10 sierpnia 2009 r. – aranżacja lokalu.
Równolegle przygotowywanie i prowadzenie kampanii reklamowej.
1 września 2009 r. – otwarcie lokalu.

4. Krótka analiza miejscowego rynku
W chwili obecnej w najbliższym sąsiedztwie nie ma innego lokalu, daje mi to dużą szansę na powodzenie w początkowym okresie funkcjonowania pizzerii. Zamierzam ten fakt wykorzystać i zdobyć jak największą liczbę klientów. W najbliższym otoczeniu ma swoją siedzibę kilka firm i w związku z tym liczę na stałe zlecenia od nich . Spodziewam się, że moimi klientami będą w dużej części ludzie młodzi, którzy lubią włoską kuchnię a nie mają na razie innego tego typu lokalu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

IV. Organizacja działalności

1. Oferta
Pizzeria w swojej ofercie będzie miała przede wszystkim równe rodzaje pizzy ale również inne dania kuchni włoskiej (spaghetti, lazania, sałatki, zupy) oraz desery. W pizzerii serwowane będą napoje zimne i gorące. Zastanawiam się nad ewentualną sprzedażą piwa.

W lokalu dobrze będą się czuć zarówno osoby starsze, rodziny z dziećmi, osoby młode. Mam nadzieję, że pizzeria będzie też bardzo dobrym miejscem na spotkania biznesowe. Lokal będzie otwarty początkowo w godz. 11-21. Z czasem być może dłużej.

2. Plan zatrudnienia
- 2 kucharzy
- 4 kelnerów
- 1 sprzątaczka
3. Pensje pracowników
- kucharz …..
- kelner ……
- sprzątaczka ………

V. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa
W celu zachęcenia jak największej grupy klientów do korzystania z usług mojej kawiarni mam zamiar przeznaczyć kwotę ……………. PLN w pierwszym roku działalności, ………….PLN w drugim roku i kwotę ……………….PLN w trzecim roku działalności.

Firma będzie się starała wykorzystać wszelkie możliwości na rzecz zwiększenia sprzedaży. Będziemy również pracować na rzecz jak najlepszego odbioru naszej firmy. Planuję wykonać ulotki reklamowe, dać kilka ogłoszeń w lokalnej prasie a także zaprojektować stronę internetową.

2. Strategia cenowa
Moja polityka cenowa polegać będzie na dostosowaniu cen oferowanych usług do możliwości klientów, dlatego też w celu ustalenia odpowiednich cen sprawdzimy potencjalne możliwości klienta.
Dla stałych klientów, zorganizowanych grup mam zamiar przygotować specjalne oferty.

Proponuję następujące ceny:
- pizza ….
- ……………..
- ……………..
- ……………..
- spaghetti ………………
- …………………………
- …………………………
- lazania ……………………
- zupa………………………….
- ……………………………..
- ……………………………..
Desery
……………………………….
………………………………..
Napoje/piwo
- kawa …………………
- herbata …………………
- soki ……………………
- woda ……………………
- piwo ………………….

Powyższe, proponowane ceny zostały przeze mnie skonfrontowane z możliwościami potencjalnych klientów.

VI. Uproszczona analiza szans i zagrożeń, mocnych i słabych stron (SWOT)

1. Mocne strony przedsięwzięcia
- położenie w centrum miasta, gdzie jest największy przepływ ludzi a w okolicy wszystkie ważniejsze biura
- ciekawy lokal, wystrój wnętrza
- miła i profesjonalna obsługa

2. Słabe strony przedsięwzięcia
- zbyt mała powierzchnia lokalu na organizowanie ewentualnie większych imprez niż na 30 osób
- jedna toaleta
- brak miejsc parkingowych w najbliższej okolicy

3. Szanse projektu
- odremontowane zabytki miasta - wzrost ruchu turystycznego
- szeroki asortyment proponowanej oferty
- możliwość wcześniejszej rezerwacji miejsca w lokalu
- organizacja imprez zamkniętych

4. Zagrożenia projektu
- możliwość powstania lokalu konkurencyjnego w bliskiej odległości.

W napisaniu dobrego biznes planu pomogą Ci też np. strony:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA