Franchising Internetowy
REKLAMA
REKLAMA
Franchising Internetowy...
Biznesowy model współpracy wykorzystywany w działalności ecommerce. Podobnie jak w tradycyjnej franczyzie, model ten zakłada pełne wsparcie ze strony franczyzodawcy dla franczyzobiorcy, opartej na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy prawnie i finansowo odrębnymi podmiotami.
REKLAMA
E – franczyza a tradycyjna - różnice
• franczyzodawca umożliwia franczyzobiorcy wsparcie własnej działalności marką sieciową bez konieczności rezygnacji z marki własnej;
• franczyzodawca nie pobiera z tytułu franczyzy żadnych opłat licencyjnych od franczyzobiorcy – z faktu zaistnienia współpracy franczyzobiorca nie ponosi żadnych kosztów;
• warunki współpracy opierają się na podziale zysków od sprzedaży.
Zobacz: Czym jest eREGON?
REKLAMA
W przypadku e-franczyzy, franczyzobiorca otrzymuje pełne wsparcie, know-how, możliwość, nie będącą obowiązkiem, posługiwania się główna marką, narzędzia do promocji własnego biznesu oraz produkty lub usługi, które może oferować.
E- franchising ma formę bardziej dobrowolną, niż forma tradycyjna, gdyż brak w nim opłat z tytułu współpracy. Nie ma też konieczności posiadania osobnej działalności gospodarczej – możliwość współpracy ma charakter bardziej otwarty.
Współpraca realizowana w ramach e-franczyzy przebiega w następującym schemacie:
• franczyzobiorca zgłasza chęć współpracy firmie – franczyzodawcy;
• franczyzobiorcy zostaje udostępniona możliwość korzystania z bazy produktowej/usługowej franczyzobiorcy;
• franczyzobiorca otrzymuje dostęp do narzędzi ułatwiających działalność oraz wsparcie techniczne i merytoryczne na etapie wdrażania rozwiązań i optymalnego wykorzystania dostępnych narzędzi;
• firma franczyzodawcy zapewnia franczyzobiorcy szkolenia i know-how na temat zoptymalizowania jego działalności przez cały czas trwania współpracy.
Zobacz: Jak zarabiać na usługach IT?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.