REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gabinet kosmetyczny - finansowanie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Gabinet kosmetyczny - finansowanie
Gabinet kosmetyczny - finansowanie

REKLAMA

REKLAMA

Brak wystarczających środków finansowych, mających pomóc w urzeczywistnieniu Twojego pomysłu na własny biznes, może okazać się najważniejszą przeszkodą w jego realizacji. Nie zawsze jesteśmy w stanie dysponować własnymi środkami. Dlatego też należy rozważyć kilka możliwości i oczywiście wykorzystać te najlepsze.

Kredyt bankowy

Być może zaczynając działalność gospodarczą będziesz potrzebował - nawet niewielkiego - kredytu np. na remont lokalu. Jako przedsiębiorca masz bardzo szeroką ofertę do wyboru.

Pamiętaj jednak, podejmując decyzję o wzięciu kredytu, aby nie iść do pierwszego lepszego banku (np. najbliżej położonego), przejrzyj oferty co najmniej kilku banków. Porównaj oprocentowanie, wysokości marż pobieranych przez bank, wysokości rat.

REKLAMA

REKLAMA

To wszystko będzie dla Ciebie bardzo ważne. Skorzystaj ewentualnie z pomocy doradcy finansowego, który przedstawi Ci różne oferty.

Pamiętaj, że biorąc kredyt musisz go potem regularnie spłacać!

Doradcy Finansowi:
www.Expander.pl
www.OpenFinance.pl
www.Finamo.pl
www.xelion.pl
www.goldfinance.pl
www.profity.com.pl
www.bezplatnidoradcy.pl
WWW.ackfinanse.pl
www.kredytdlafirm.pl
www.kredytydlafirm.pl

REKLAMA

Banki:
www.pkobp.pl
www.kredytbank.pl
www.bph.pl
www.millenium.pl
www.multibank.pl
www.citibank.pl
www.ingbank.pl
www.polbank.pl
www.lukasbank.pl
www.wbk.pl

Sprawdź również inne oferty kredytowe np. Funduszu Mikro, powołanego w celu wspierania rozwoju mikroprzedsiębiorczości
www.funduszmikro.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Środki unijne

Każda osoba rozpoczynająca działalność gospodarczą może liczyć na wsparcie finansowe w formie dotacji unijnej swoich działań, pod warunkiem, że spełni określone wymagania oraz, że działalność ta jest pierwszą działalnością gospodarczą danej osoby (przy niektórych dotacjach istnieje wymóg nie prowadzenie działalności gospodarczej przez określony czas przed złożeniem wniosku dotację).

Osoby, które podejmują działalność gospodarczą po raz kolejny, mogą ubiegać się o dotacje jako działający przedsiębiorcy.

Chcąc uzyskać bezzwrotną dotację na rozpoczęcie działalności gospodarczej nie możesz mieć zarejestrowanej działalności zanim rozpoczniesz ubieganie się o dotacje.

Inwestując warto zastanowić się czy w Twoim regionie masz możliwość otrzymania środków unijnych w formie dofinansowania działalności gospodarczej. Jest wiele programów rozwoju małej przedsiębiorczości.

Najprostsze posunięcie to wyprawa do miejscowego Urzędu Pracy i uzyskanie informacji o możliwościach uzyskania dofinansowania. Często odbywa się to w ten sposób, że przedstawia się biznes plan (druk do wypełnienia z biznes planem otrzymasz w urzędzie).

Szczegółowe zasady udzielania dotacji z Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej określają regulaminy przyjęte przez poszczególne Powiatowe Urzędy Pracy.

Pokaż że to Twój pomysł jest rewelacyjny, że warto w niego zainwestować, jeżeli na terenie na którym chcesz otworzyć kawiarenkę internetową funkcjonuje już inna pokaż czym będzie się Twoja wyróżniała. Przyda Ci się to też później.

Chcąc otrzymać pieniądze trzeba być zarejestrowanym w Urzędzie Pracy. Dostając druki do wypełnienia musisz wiedzieć dokładnie na co mają być przeznaczone środki z dotacji np. na wyposażenie.

Są UP, w których np. raz na miesiąc zbiera się komisja i decyduje o środkach. Może być tak jak np. w Mazowieckim UP, gdzie organizowane są szkolenia „ABC działalności gospodarczej” realizowane w ramach projektu „Rynek Pracy Czeka”. Ich uczestnicy składają wnioski o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.

Wiele ważnych i ciekawych informacji o funduszach unijnych znajdziesz w Internecie np. na stronach:
www.funduszestrukturalne.gov.pl
www.fundusze-europejskie.pl


Poniżej przedstawiona zostaje lista instytucji (z adresami internetowymi), które zajmują się m.in. udzielaniem pożyczek w poszczególnych województwach małym i średnim przedsiębiorstwom. Na prezentowanych stronach znajdziesz informacje dotyczące pożyczek, niezbędne wnioski do pobrania.

Dolnośląskie - Agencja Rozwoju Regionalnego AGROREG S.A. www.agroreg.com.pl,
Lubelskie - Lubelska Fundacja Rozwoju - Agencja Rozwoju Regionalnego www.lfr.lublin.pl,
Lubuskie - Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości www.swmpdobiegniew.pl,
Łódzkie - Łódzka Agencja Rozwoju regionalnego S.A. www.larr.lodz.pl,
Małopolskie - Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. www.marr.pl,
Mazowieckie - Stowarzyszenie Rozwoju Przedsiębiorczości i Inicjatyw Lokalnych www.srp.pl,
Opolskie - Fundacja Rozwoju Śląska oraz Wspierania Inicjatyw Lokalnych www.fundacja.opole.pl,
Podkarpackie - Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. www.rarr.rzeszow.pl,
Podlaskie - Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego www.pfrr.bialystok.pl,
Pomorskie - Słupskie Stowarzyszenie Innowacji Gospodarczych i Przedsiębiorczości www.inkubator.slupsk.pl,
Śląskie - Fundusz Górnośląski S.A. www.fgrn.com.pl,
Warmińsko-mazurskie - Warmińsko - Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. www.rcb-olsztyn.pl,
Wielkopolskie - Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. www.warp.org.pl,
Zachodniopomorskie - Fundacja Centrum Innowacji i Przedsiębiorczości www.fundacja.koszalin.pl.

Leasing sprzętu

Ważną częścią Twojego przedsięwzięcia będzie wybór sprzętu zabiegowego, będzie to też prawdopodobnie najdroższa z podejmowanych, przy zakładaniu gabinetu kosmetycznego, inwestycji. Wybierając dostawcę sprzętu rozważ możliwości wynikające z leasingu. Finansowanie inwestycji w przedsiębiorstwie w formie leasingu w stosunku do innych form finansowania (kredyt) daje wiele korzyści przedsiębiorcy.

Korzyści podatkowe

Leasing pozwala zmniejszyć obciążenia podatkowe. Zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi, wydatki ponoszone przez leasingobiorcę (korzystającego), stanowiące spłatę określonej w umowie wartości przedmiotu leasingu, zalicza się do kosztów uzyskania przychodu.

W przypadku leasingu operacyjnego (najczęściej wybieranego przez małych i średnich przedsiębiorców), gdzie przedmiot leasingu zaliczany jest do składników majątku leasingodawcy (finansującego), kosztem uzyskania przychodu jest pełna kwota rat oraz cała opłata wstępna. Raty leasingowe obniżają podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym, a więc i wydatki leasingobiorcy.

Gdy zdecydujesz się na kupno sprzętu zabiegowego do gabinetu ze środków własnych lub ze środków pochodzących z kredytu, VAT będziesz musiał zapłacić jednorazowo. Leasing potrzebnego Ci sprzętu pozwala rozłożyć podatek VAT na raty (VAT jest finansowany przez leasingodawcę i później doliczany jest do miesięcznych rat leasingowych netto).
Płacony w taki sposób VAT jest traktowany jako podatek naliczony.

Uproszczone procedury

W przeciwieństwie do standardowych procedur kredytowych firmy leasingowe wymagają minimum formalności. Wymogi finansowe są dużo łagodniejsze. Najczęściej należy przedstawić podstawowe dokumenty ewidencyjne i finansowe firmy. Nie jest wymagane zabezpieczenie. Czas oczekiwania na decyzję o przyznaniu finansowania jest krótki, często tylko kilkugodzinny.

Możliwość niewielkiego zaangażowania kapitału własnego

Leasing gwarantuje możliwość korzystania ze sprzętu bez konieczności angażowania większych nakładów finansowych. Firmy leasingowe oczekują niewielkich opłat wstępnych, często jest to 5-10% wartości sprzętu, zdarzają się też oferty firm leasingowych nie wymagających wpłaty początkowej.

Gdzie znaleźć informacje o leasingu sprzętu kosmetycznego?
WWW.biomak.pl
WWW.ronomed-spa.pl

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA