REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przebieg rekrutacji kandydatów na franczyzobiorców

Edyta Gajda
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Umowa franczyzy zawierana jest z reguły na okres kilku lat, nie jest to oczywiście regułą z uwagi na fakt iż każda z sieci określa to indywidualnie. Niektóre z funkcjonujących systemów franczyzowych nie udzielają wyłączności terytorialnej inne ściśle określają teren działalności przyszłego franczyzobiorcy. Franczyzobiorca, po odbyciu szkolenia, akceptacji oferty proponowanej przez daną sieć, zawarciu umowy franczyzy oraz zapłacie na rzecz franczyzobiorcy przewidzianych tą umową kwot licencyjnych może rozpoczynać działalność.

Zanim jednak do tego dojdzie sieci oferujące systemy franczyzowe wnikliwie rekrutują potencjalnych partnerów franczyzowych. Istotnym jest podkreślenie faktu, że nieco inne aspekty brane są pod uwagę w przypadku systemów świadczących usługi, a inne w przypadku sieci handlowych.

REKLAMA

REKLAMA

Franczyza usługowa to przede wszystkim jakość i marka. Franczyzodawca sprzedaje franczyzobiorcy licencję wraz z pomysłem na prowadzenie biznesu, a w zamian oczekuje przede wszystkim wysokich kwalifikacji, wiedzy oraz rzetelności. Ma to duże znaczenie, by w wyniku sprzedaży licencji do korzystania ze znaku firmowego nie utracił na jakości świadczonych usług oraz nie została zepsuta reputacja franczyzodawcy na rynku. Inaczej jest w przypadku franczyzowych sieci handlowych, które w ramach licencji sprzedają franczyzobiorcy pomysł na biznes oraz kontakty na kontrahentów, towar danej marki, wystrój punktów handlowych oraz, reklamę sieciową. Niezależnie jednak od rodzaju oferowanej franczyzy franczyzodawca wnikliwie dobiera potencjalnego partnera w osobie franczyzobiorcy.

Finanse we franczyzie...

W niektórych systemach franczyzowych dobór związany jest również z kwestią finansową. Franczyzodawca przestrzega zasady, że pieniądze inwestowane przez Franczyzobiorcę muszą stanowić jego własność (nieobciążoną żadnymi roszczeniami) lub pochodzić z kredytu bankowego. Za pieniądze własne nie są uważane pożyczki prywatne, pieniądze uzyskane z zastawu na majątku prywatnym oraz kredyt hipoteczny uzyskany pod zastaw nieruchomości. Kwalifikacje wymagane od Franczyzobiorcy są zawsze najistotniejszą jednak kwestią doboru. Franczyzodawcy oferujący swe systemy poszukują ludzi przedsiębiorczych, którzy chcieliby pracować w ramach dużego zespołu, odnoszącego sukcesy, a jednocześnie posiadać własne przedsiębiorstwo i na bieżąco nim kierować.

REKLAMA

Franczyzodawcy w większości wymagają od swych Franczyzobiorców pełnego poświęcenia czasu, wysiłku i zaangażowania w prowadzenie swojego punktu franczyzowego. Oznacza to, że Franczyzobiorca musi mieszkać w pobliżu siedziby działającego w sieci biznesu i na bieżąco bezpośrednio nim zarządzać. Dlatego też nie są zainteresowani inwestorami bądź osobami prowadzącymi wiele interesów. Szukają ludzi otwartych na rozwój, radzących sobie z zarządzaniem dużą grupą pracowników, zorientowanych na zadowolenie klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cechy dobrego franczyzobiorcy

Potencjalny franczyzobiorca powinien posiadać cechy takie jak duch przedsiębiorczości, silne pragnienie odniesienia sukcesu,umiejętności kierowania ludźmi oraz doświadczenie w prowadzeniu interesów i zarządzaniu. Większość franczyzodawców nie wymaga doświadczenia w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej.Najistotniejsza jest chęć pełnego poświęcenia czasu i wysiłku bieżącemu zarządzaniu funkcjonowaniem jednostki franczyzowej. Franczyzodawca oczywiście ze swej strony zapewnia program szkoleniowy dla franczyzobiorców.

Weryfikacja kandydatów na franczyzobiorców odbywa się na podstawie określonych kryteriów. Jest to proces złożony i dość indywidualnie dopasowany do specyfiki oferowanego systemu franczyzowego. Każdy z franczyzodawców szuka dynamicznych osób gotowych zaangażować określone środki finansowe, swój czas oraz umiejętności by rozbudowywać sieć i trwale wzmacniać wizerunek i markę na danym obszarze.

Edyta Gajda
Auxilium S.A.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA