REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kim jest windykator?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy tak Polacy wyobrażają sobie windykatora?
Czy tak Polacy wyobrażają sobie windykatora?

REKLAMA

REKLAMA

Windykator to zawód, który na stałe zakorzenił się w polskiej gospodarce. Nadal jednak owiany jest mgiełką tajemnicy i pozostaje związany z wieloma stereotypami. Jak wygląda praca windykatora w oczach Polaków?

Badania* przeprowadzone przez EGB Investments S.A. wskazują, iż wielu Polaków ciągle postrzega osobę zajmującą się dochodzeniem należności jako dobrze zbudowanego, wysokiego mężczyznę w wieku 30-40 lat, ubranego w garnitur, o zimnym spojrzeniu, charakteryzującego się stanowczością, bezwzględnością i brakiem skłonności do kompromisów. Ponad 80% respondentów uważa, że windykacja to profesja typowo męska. Jak wygląda rzeczywistość?

REKLAMA

REKLAMA

Działania windykacyjne to szeroko rozumiane negocjacje i mediacje z dłużnikami. Tu liczy się siła charakteru, a nie masa czy rzeźba ciała. Dobry windykator to osoba, która potrafi skutecznie słuchać, ale i efektywnie przekonywać do swojego zdania, potrafi kontrolować emocje i jednocześnie zachować pozytywne relacje ze swoim rozmówcą. Pomaga tutaj wiedza z zakresu prawa i finansów, ale równie istotna, o ile nie najważniejsza, jest odpowiednia osobowość oraz indywidualne predyspozycje.

Ten, kto potrafi komunikować się z innymi i radzić ze stresem, który często pojawia się w rozmowach o zadłużeniu, ten zwiększa szansę na wypracowanie porozumienia i zawarcie ugody, która będzie satysfakcjonująca zarówno dla wierzyciela, jak i samego dłużnika.

Ważniejsza od zaciętej miny jest więc umiejętność odpowiedniej gry głosem, wyciszenia emocji, sprowadzenia rozmowy jeśli nie na przyjazne, to przynajmniej na neutralne tory.

Polecamy: W jakiej kolejności są zaspokajani wierzyciele?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tak jak dyplom uczelni ekonomicznej czy prawniczej nie jest wyznacznikiem tego, czy dana osoba sprawdzi się jako windykator, tak i płeć nie ma w tym przypadku większego znaczenia. Wbrew opinii, iż windykacja to zawód typowo męski, w pracy na stanowisku windykatora od lat doskonale radzą sobie kobiety.

REKLAMA

W EGB Investments S.A. pań prowadzących działania windykacyjne jest o blisko połowę więcej niż mężczyzn. Kobiety doskonale radzą sobie ze stresem, a ich umiejętności interpersonalne wpisują się doskonale w społeczny charakter relacji pomiędzy windykatorem a dłużnikiem.

Kobiety często wykazują o wiele więcej empatii, a jednocześnie w kontaktach z dłużnikiem okazują się mniej konfrontacyjne, a bardziej nastawione na znalezienie kompromisu. Może więc za kilka lat windykator kojarzyć się nam będzie z ubraną w garsonkę, przyjaźnie uśmiechniętą, kulturalną, pogodną, empatyczną i asertywną kobietą?

Polecamy: Kiedy odpowiesz za długi małżonka?

Krzysztof Matela, EGB Investments S.A.

* Badania przeprowadzone przez EGB Investments S.A. na reprezentatywnej grupie 1035 Polaków w wieku 18 – 64 lat.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA