REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lepsza ochrona klientów firm ubezpieczeniowych od stycznia 2016 r.

Lepsza ochrona klientów firm ubezpieczeniowych od stycznia 2016 r. /Fot. fotolia
Lepsza ochrona klientów firm ubezpieczeniowych od stycznia 2016 r. /Fot. fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Projekt ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej jest odpowiedzią na nieuczciwą sprzedaż polisolokat przez firmy ubezpieczeniowe. Umowy dla klientów były konstruowane w sposób niekorzystny, między innymi poprzez wprowadzanie zapisów o odstąpieniu od umowy, które powodowały utratę prawie wszystkich oszczędności.

Przyjęty przez rząd projekt ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej zawiera przepisy o charakterze prokonsumenckim, które powinny poprawić i wzmocnić sytuację osób ubezpieczonych. Dotyczy to obszarów, w których Komisja Nadzoru Finansowego, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz rzecznik ubezpieczonych dostrzegają największe zagrożenia dla konsumentów.

REKLAMA

Zobacz: Co to jest umowa przedwstępna?

Projekt ustawy stanowi odpowiedź na nieuczciwą sprzedaż tzw. polisolokat. Wprowadza możliwość odstąpienia od umowy w rok po jej zawarciu, ogranicza wysokość opłaty za likwidację polisy przed ustalonym terminem. Wzmacnia pozycję rzecznika ubezpieczonych, wprowadzając m.in. mediację obowiązkową dla zakładu ubezpieczeń, a także wprowadza wymóg analizy potrzeb i możliwości klienta oraz zapewnienia mu szerokiej i rzetelnej informacji.

Zobacz też: O czym pamiętać stosując wzorzec umowy?

W projekcie ustawy zwiększono również uprawnienia Komisji Nadzoru Finansowego. Wprowadzono m.in. możliwość kontroli oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń i reasekuracji przez KNF.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przewidziano również wdrożenie dyrektywy „Wypłacalność II” w sprawie podejmowania i prowadzenia działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Przyniesie to znaczące korzyści społeczno-gospodarcze. Przede wszystkim zmniejszy się prawdopodobieństwo niewypłacalności zakładów, zwiększy ich konkurencyjność, co powinno przełożyć się na wyższą jakość świadczonych usług, obniżenie opłat oraz większą transparentność i lepszą ocenę ryzyka.

Zobacz: Kiedy grozi wykreślenie z Krajowego Rejestru Sądowego

Nowa ustawa powinna wejść w życie z początkiem 2016 r.

Źródło: premier.gov.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA