Agencje mają pomóc w promowaniu polskiej żywności
REKLAMA
REKLAMA
PAIIZ wspiera chętnych do wejścia na chiński rynek. Na razie pomoc dostały trzy firmy, poszukiwane są kolejne "Puls Biznesu".
REKLAMA
Firmy spożywcze, chcące wejść na chiński rynek, mogą liczyć na pomoc Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ).
"Co roku chcemy wybierać kilka firm, którym zaoferujemy miękkie wsparcie: ułatwienie kontaktów przy wejściu na chiński rynek. Uważamy, że największe szanse ma przetwórstwo spożywcze. W ubiegłym roku pomogliśmy Mlekovicie i dwóm innym spółkom. W tym nadal będziemy pomagać jednej z nich i szukamy dwóch kolejnych" - mówi Sławomir Majman, prezes PAIIZ.
Ograniczenie do jednej branży i kilku przedsiębiorców wiąże się z niewielkim budżetem, jakim dysponuje PAIIZ.
Chińczycy darzą dużym zaufaniem żywność produkowaną na terenie Unii Europejskiej. Wprawdzie kraj opanowali gracze m.in. z Nowej Zelandii, ale to właśnie z powodu ich mleka wybuchła jedna z większych afer z żywnością importowaną. Słabym wizerunkiem cieszą się też lokalne produkty. Stąd też apetyt na Chiny wśród polskich mleczarzy jest powszechny.
REKLAMA
REKLAMA