Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie
REKLAMA
REKLAMA
W maju aż 8 na 10 hoteli odnotowało frekwencję powyżej 50 proc. – wynika z ankiety przeprowadzonej przez IGHP. Zarówno majowy, jak i czerwcowy długi weekend przyniosły korzystne rezultaty dla hotelarzy.
REKLAMA
Wzrost cen usług hotelarskich
W maju średnie ceny usług hotelarskich wzrosły w porównaniu do roku poprzedniego. Skala tego wzrostu była zauważalnie większa. Według odpowiedzi ankietowanych hoteli, 71 proc. z nich podniosło ceny w stosunku do maja 2023 r. Ponad 52 proc. odnotowało wzrost do 10 pp., 11 proc. utrzymało te same ceny, a 13 proc. wprowadziło obniżki do 10 proc.
Wyższe obłożenie
W maju 79 proc. hoteli miało obłożenie powyżej 50 proc., co stanowi wzrost o 22 pp. w porównaniu z kwietniem. Spośród nich 41 proc. osiągnęło wynik powyżej 70 proc. Hoteli z frekwencją poniżej 30 proc. było jedynie 2 proc.
Hotelowe trendy
REKLAMA
W grupie hoteli biznesowych 73 proc. uzyskało w maju obłożenie powyżej 50 proc., a 42 proc. osiągnęło wynik powyżej 70 proc. To rezultaty lepsze niż w kwietniu o 5 pp. Wśród obiektów wypoczynkowych obłożenie było wyraźnie wyższe niż miesiąc temu: 85 proc. hoteli zapełniło się więcej niż w połowie, w tym 29 proc. z obłożeniem powyżej 70 proc. Nie odnotowano obiektów wypoczynkowych z frekwencją poniżej 30 proc.
W ankiecie przeprowadzonej w dniach 3-7 czerwca br. wzięło udział 150 hoteli ze wszystkich województw. Spośród nich 73 proc. położonych jest w miastach. 20 proc. to obiekty sieciowe. Większość ankietowanych (86 proc.) to hotele liczące do 150 pokoi, 70 proc. hoteli ma mniej niż 100 pokoi, a średnia wielkość obiektu wyniosła 82 pokoi. Hotele, w których przeważa ruch biznesowy, stanowiły 35 proc., 23 proc. specjalizuje się w turystyce wypoczynkowej, a łączących profil biznesowy z turystycznym jest 42 proc. Dominującymi formami biznesu hotelowego wśród ankietowanych obiektów są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (93 proc.).
REKLAMA
REKLAMA