REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obiekty spożywcze - rośnie zainteresowanie inwestorów

Subskrybuj nas na Youtube
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Rośnie zainteresowanie inwestorów wolnostojącymi sklepami z żywnością z wiodącym najemcą - wynika z opublikowanego w czwartek raportu CBRE.

Zakupy robimy rzadziej, ale za to większe

"Zainteresowanie inwestorów obiektami z najemcą spożywczym rosło systematycznie od kilku lat a pandemia, podobnie jak w przypadku innych zjawisk, tylko przyspieszyła ten trend" - wskazała szefowa sektora handlowego w CBRE Magdalena Frątczak.

REKLAMA

Dodała, że powołując się na dane Euromonitor, że w 2020 roku sprzedaż w branży spożywczej spadła o 0,9 proc. rok do roku, podczas gdy całkowita sprzedaż detaliczna zmalała w tym czasie o 6,7 proc.

Jak podano w informacji CBRE, z badania omnibusowego zleconego przez CBRE wynika, że pandemia wpłynęła na zmianę nawyków zakupowych Polaków, co potwierdza 44 proc. respondentów. Przede wszystkim przyczyniła się do tego, że zakupy robimy rzadziej, ale za to większe. Już 51 proc. spośród osób, które zmodyfikowały sposób realizacji zakupów spożywczych, przyznaje, że pod wpływem pandemii robi większe zakupy za jednym razem. Nie oznacza to jednak, że kupujemy mniej, wręcz przeciwnie, pandemia uwypukliła jak istotne jest to, żeby mieć sklep spożywczy blisko domu czy możliwość zrobienia zakupów w dyskoncie, które Polacy preferują - podano.

Rosnące znaczenie sektora spożywczego

REKLAMA

Dlatego - jak wskazują autorzy raportu - inwestorzy, którzy obserwowali rosnące znaczenie sektora spożywczego, zintensyfikowali inwestycje w ten obszar. Widać to wyraźnie w wynikach za pierwsze półrocze 2021 roku. W okresie styczeń-czerwiec w wolnostojące sklepy spożywcze zainwestowano 10 proc. ogólnego wolumenu z sektora handlu. "W 2020 roku było to 4 proc., a w 2019 roku tylko 2 proc. Jeżeli chodzi o parki handlowe to ich udział zwiększył się z 5 proc. w 2019 roku do aż 16 proc. w 2020 roku. Natomiast w pierwszej połowie tego roku parki handlowe odpowiadają za 12 proc. wolumenu inwestycyjnego w sektorze handlowym" - poinformowano.

Zaznaczono, że sektor spożywczy w ostatnich latach przechodzi zmiany. Przypomniano, że w 2019 roku Spar przejął sieć Piotr i Paweł. Pierwszy sklep pod nową marką został otwarty w warszawskim Blue City. Aktualnie sieć Spar jest na etapie finalizacji procesu zmiany wizerunku dawnych marketów Piotr i Paweł. Natomiast w czerwcu 2020 r. Salling Group, właściciel sieci Netto, zawarł porozumienie z właścicielem sieci handlowej Tesco o zakupie ok. 300 sklepów. Transakcja została sfinalizowana w marcu 2021 r., a w maju 2021 r. nastąpiły pierwsze otwarcia sklepów w dawnych lokalizacjach Tesco pod nową marką Netto. Proces pełnej zmiany może potrwać około roku - wskazano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Jeżeli chodzi o plany ekspansji znanych sieci to warto wspomnieć m.in. o tym, że dyskont Aldi Nord chce dołożyć do swojej oferty 45 sklepów w 2021 r. Biedronka przymierza się do 100 nowych lokalizacji. Spar i Stokrotka planują odpowiednio 40 i 100 nowych lokalizacji. Natomiast największe plany związane z ekspansją ma Żabka, która w 2021 r. powiększy się o aż 1100 sklepów. To pokazuje jak duży potencjał drzemie w sektorze handlowym. Dlatego należy spodziewać się, że entuzjazm inwestorów w najbliższym czasie nie osłabnie" – powiedziała, cytowana w informacji, Magdalena Frątczak. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA