REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zamykanie stoisk w galeriach handlowych to dyskryminacja [KOMENTARZ]

Subskrybuj nas na Youtube
Zamykanie stoisk w galeriach handlowych to dyskryminacja [KOMENTARZ]
Zamykanie stoisk w galeriach handlowych to dyskryminacja [KOMENTARZ]

REKLAMA

REKLAMA

Galerie handlowe zostaną ponownie zamknięte. Tylko nieliczne sklepy i punkty handlowe w tych placówkach będą mogły funkcjonować w reżimie sanitarnym.

W poświąteczny poniedziałek rząd znów zamknie galerie handlowe. Tylko nieliczne sklepy i punkty handlowe w tych placówkach będą mogły funkcjonować w reżimie sanitarnym. Nowe przepisy to nowe obostrzenia, które doprowadzą do zaprzestania prowadzenia działalności przez przedsiębiorców w ramach tzw. wysp handlowych oraz stoisk, które znajdują się tych w galeriach.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Stoiska z teleakcesoriami i e-papierosami są bezpieczne

Dzięki temu, w połączeniu z zasadami DDM, sprzedaż w ramach wysp i stoisk handlowych jest bezpieczna. Co więcej, specyfika sprzedaży w tych punktach polega na dokonywaniu szybkich transakcji, przez co nie generują się kolejki ani związany z nimi tłok.

Nierówne traktowanie

Mimo to, wyspy i stoiska handlowe są traktowane na równi z innymi formatami sprzedaży w galeriach handlowych. Efekt? Zamknięcie tych punktów.

- Oznacza to ogromne straty dla prowadzących je osób. Najczęściej są to mikro- bądź mali przedsiębiorcy, często działający w ramach sieci franczyzowych – mówi Mikołaj Wawrzonek, wiceprezes należącej do Pracodawców RP spółki Telakces.com.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Związane ręce

REKLAMA

Wspomniani przedsiębiorcy nie mają innej możliwości zarobkowania, ponieważ nie prowadzą sprzedaży przez internet albo nie mogą jej prowadzić w zgodzie z obowiązującymi przepisami. W tej ostatniej sytuacji znajdują się przedsiębiorcy sprzedający e-papierosy. Jednocześnie rynek jest zalewany e-papierosami pochodzącymi z platform spoza Unii Europejskiej, co z jednej strony pozbawia budżety państw należnych im wpływów, a z drugiej – wyklucza nadzór na tym, co faktycznie jest sprzedawane.

- Można temu zaradzić poprzez zawieszenie na czas epidemii obowiązywania art. 7f ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych – mówi Maciej Babczyński, kierownik ds. regulacyjnych w British American Tobacco Polska Trading.

Grozi nam szara strefa

- Powstrzymajmy szarą strefę, pomóżmy przedsiębiorcom i weźmy przykład z innych państw, które umożliwiają internetową sprzedaż e-papierosów – dodaje Piotr Wołejko, ekspert Pracodawców RP ds. społeczno-gospodarczych.

W liście do wicepremiera Jarosława Gowina szef największej i najstarszej organizacji pracodawców w Polsce Andrzej Malinowski wyraził nadzieję, że przychylnie odniesie się do składanych postulatów.

- Pragnę zauważyć, że w ramach tarczy 6.0 ani planowanej tarczy finansowej PFR 2.0 nie przewiduje się możliwości sięgnięcia po pomoc przez wspomnianych przedsiębiorców. Skoro nie mogą oni liczyć na wsparcie, państwo powinno pozwolić im na prowadzenie działalności – podsumowuje Prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Pracodawcy RP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

REKLAMA