REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zamykanie stoisk w galeriach handlowych to dyskryminacja [KOMENTARZ]

Subskrybuj nas na Youtube
Zamykanie stoisk w galeriach handlowych to dyskryminacja [KOMENTARZ]
Zamykanie stoisk w galeriach handlowych to dyskryminacja [KOMENTARZ]

REKLAMA

REKLAMA

Galerie handlowe zostaną ponownie zamknięte. Tylko nieliczne sklepy i punkty handlowe w tych placówkach będą mogły funkcjonować w reżimie sanitarnym.

W poświąteczny poniedziałek rząd znów zamknie galerie handlowe. Tylko nieliczne sklepy i punkty handlowe w tych placówkach będą mogły funkcjonować w reżimie sanitarnym. Nowe przepisy to nowe obostrzenia, które doprowadzą do zaprzestania prowadzenia działalności przez przedsiębiorców w ramach tzw. wysp handlowych oraz stoisk, które znajdują się tych w galeriach.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Stoiska z teleakcesoriami i e-papierosami są bezpieczne

Dzięki temu, w połączeniu z zasadami DDM, sprzedaż w ramach wysp i stoisk handlowych jest bezpieczna. Co więcej, specyfika sprzedaży w tych punktach polega na dokonywaniu szybkich transakcji, przez co nie generują się kolejki ani związany z nimi tłok.

Nierówne traktowanie

Mimo to, wyspy i stoiska handlowe są traktowane na równi z innymi formatami sprzedaży w galeriach handlowych. Efekt? Zamknięcie tych punktów.

REKLAMA

- Oznacza to ogromne straty dla prowadzących je osób. Najczęściej są to mikro- bądź mali przedsiębiorcy, często działający w ramach sieci franczyzowych – mówi Mikołaj Wawrzonek, wiceprezes należącej do Pracodawców RP spółki Telakces.com.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Związane ręce

Wspomniani przedsiębiorcy nie mają innej możliwości zarobkowania, ponieważ nie prowadzą sprzedaży przez internet albo nie mogą jej prowadzić w zgodzie z obowiązującymi przepisami. W tej ostatniej sytuacji znajdują się przedsiębiorcy sprzedający e-papierosy. Jednocześnie rynek jest zalewany e-papierosami pochodzącymi z platform spoza Unii Europejskiej, co z jednej strony pozbawia budżety państw należnych im wpływów, a z drugiej – wyklucza nadzór na tym, co faktycznie jest sprzedawane.

- Można temu zaradzić poprzez zawieszenie na czas epidemii obowiązywania art. 7f ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych – mówi Maciej Babczyński, kierownik ds. regulacyjnych w British American Tobacco Polska Trading.

Grozi nam szara strefa

- Powstrzymajmy szarą strefę, pomóżmy przedsiębiorcom i weźmy przykład z innych państw, które umożliwiają internetową sprzedaż e-papierosów – dodaje Piotr Wołejko, ekspert Pracodawców RP ds. społeczno-gospodarczych.

W liście do wicepremiera Jarosława Gowina szef największej i najstarszej organizacji pracodawców w Polsce Andrzej Malinowski wyraził nadzieję, że przychylnie odniesie się do składanych postulatów.

- Pragnę zauważyć, że w ramach tarczy 6.0 ani planowanej tarczy finansowej PFR 2.0 nie przewiduje się możliwości sięgnięcia po pomoc przez wspomnianych przedsiębiorców. Skoro nie mogą oni liczyć na wsparcie, państwo powinno pozwolić im na prowadzenie działalności – podsumowuje Prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Pracodawcy RP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA