REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorca z usług banku korzysta w ostateczności

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Co trzecia firma nie korzysta z dodatkowych produktów jakie są w ofercie banków. Jeżeli jednak przedsiębiorca zdecyduje się na wyjście poza standardową ofertę, jego wybór częściej pada na instrumenty dające szybki dostęp do środków na bieżącą działalność niż na inwestycje i rozwój - wynika z badania przeprowadzonego przez program Rzetelna Firma. Jednocześnie 70 proc. przedsiębiorców korzysta z usług tylko jednego banku.

REKLAMA

Prawie 1/3 biorących udział w badaniu „Banki w działalności polskiego biznesu”, przeprowadzonym wśród 1086 przedsiębiorców uczestniczących w programie Rzetelna Firma, stwierdziła, że nie korzysta z dodatkowych usług bankowych, takich jak kredyty, lokaty, fundusze inwestycyjne czy gwarancje bankowe. Spośród tych instrumentów, dostępnych dla przedsiębiorców, najczęściej wybierane są te, które pozwalają uzyskać zastrzyk gotówki na prowadzenie działalności. Aż 34 proc. badanych najchętniej korzysta z oferty kredytów obrotowych, dzięki którym mogą finansować bieżące potrzeby swoich firm. Mniej, bo tylko 18 proc. przedsiębiorców, decyduje się na kredyt inwestycyjny przeznaczony na rozwój działalności. Tylko co dziesiąty ankietowany przez Rzetelną Firmę zakłada w banku lokatę.  

REKLAMA


„Widać wyraźnie, że polscy przedsiębiorcy nie korzystają z oferty dodatkowych produktów bankowych. Może to wynikać z ograniczonego zaufania, jakim banki darzą sektor MSP. Liczne obostrzenia i przewlekłe procedury zniechęcają przedsiębiorców. Wolą oszczędzić sobie czas i nerwy, ograniczając korzystanie z usług banku do niezbędnego minimum. Niestety, taka sytuacja szkodzi przedsiębiorcom, którzy mają ograniczony dostęp do zasobów finansowych, samym bankom, które nie mogą czerpać zysków z obsługi instrumentów finansowych, a przede wszystkim dynamice rozwoju gospodarczego.” - mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.


 

Źródło: Badanie Rzetelnej Firmy „Banki w działalności polskiego biznesu”

REKLAMA

Badanie pokazuje również, że polscy przedsiębiorcy najczęściej decydują się na korzystanie z usług jednego, wybranego banku. Robi tak aż 70 proc. ankietowanych w badaniu Rzetelnej Firmy. Tylko co trzecie przedsiębiorstwo wybiera odpowiednie dla siebie instrumenty finansowe oferowane przez więcej niż jeden bank. Przedsiębiorcy najczęściej starają się korzystać z usług tych banków, które w ich oczach są znane  i sprawdzone. Do dużych banków, najczęściej wybieranych przez sektor MSP, należą PKO BP, z którego usług korzysta 20 proc. badanych firm, oraz PKO SA, którego klientem jest co dziesiąte przedsiębiorstwo. Wysoką pozycję w badaniu zajmują banki spółdzielcze, które zapewniają świadczenia aż 13 proc. polskim przedsiębiorcom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


„Spora część osób prowadzących działalność gospodarczą chce korzystać z usług banków, które nawet jeśli nie zapewniają najlepszej oferty, są im znane od wielu lat oraz łatwo dostępne. Stąd taka popularność banków spod znaku PKO. Z kolei banki spółdzielcze cieszą się dużym uznaniem, szczególnie w tych miejscowościach, gdzie trudno znaleźć oddziały dużych banków.” - stwierdza Waldemar Sokołowski. „Badanie pokazuje również, że bankom, które pojawiły się niedawno na polskim rynku nie jest łatwo zdobyć zaufanie przedsiębiorców. Wyjątkiem może być tu Alior Bank, z którego usług korzysta 5 proc. osób prowadzących własną działalność gospodarczą.” - podkreśla Waldemar Sokołowski.

 


 

Źródło: Badanie Rzetelnej Firmy „Banki w działalności polskiego biznesu”

Z badania „Banki w działalności polskiego biznesu” wynika, że:

- co trzecia polska firma nie korzysta z dodatkowych produktów bankowych, oferowanych im przez banki;

- przedsiębiorcy częściej wybierają kredyty na bieżącą działalność niż na inwestycje;

- przedsiębiorcy najczęściej korzystają z usług jednego banku.


Badanie „Banki w działalności polskiego biznesu” zostało przeprowadzone w grudniu 2011 r. na reprezentatywnej grupie 1086 przedsiębiorstw, wybranych spośród ponad 41 000 firm, które uczestniczą w programie Rzetelna Firma.

  

O Rzetelnej Firmie

Rzetelna Firma to program, który promuje uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie pewnym partnerem w biznesie. Przedsiębiorca posługujący się tytułem Rzetelnej Firmy buduje pozytywny wizerunek swojej firmy i w prowadzeniu biznesu kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Rzetelnych Firm. Program Rzetelnej Firmy jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów. W programie uczestniczy w tej chwili ponad 41 000 firm reprezentujących niemal wszystkie branże krajowej gospodarki.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Rzetelna firma

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA