REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorca z usług banku korzysta w ostateczności

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Co trzecia firma nie korzysta z dodatkowych produktów jakie są w ofercie banków. Jeżeli jednak przedsiębiorca zdecyduje się na wyjście poza standardową ofertę, jego wybór częściej pada na instrumenty dające szybki dostęp do środków na bieżącą działalność niż na inwestycje i rozwój - wynika z badania przeprowadzonego przez program Rzetelna Firma. Jednocześnie 70 proc. przedsiębiorców korzysta z usług tylko jednego banku.

Prawie 1/3 biorących udział w badaniu „Banki w działalności polskiego biznesu”, przeprowadzonym wśród 1086 przedsiębiorców uczestniczących w programie Rzetelna Firma, stwierdziła, że nie korzysta z dodatkowych usług bankowych, takich jak kredyty, lokaty, fundusze inwestycyjne czy gwarancje bankowe. Spośród tych instrumentów, dostępnych dla przedsiębiorców, najczęściej wybierane są te, które pozwalają uzyskać zastrzyk gotówki na prowadzenie działalności. Aż 34 proc. badanych najchętniej korzysta z oferty kredytów obrotowych, dzięki którym mogą finansować bieżące potrzeby swoich firm. Mniej, bo tylko 18 proc. przedsiębiorców, decyduje się na kredyt inwestycyjny przeznaczony na rozwój działalności. Tylko co dziesiąty ankietowany przez Rzetelną Firmę zakłada w banku lokatę.  

REKLAMA


„Widać wyraźnie, że polscy przedsiębiorcy nie korzystają z oferty dodatkowych produktów bankowych. Może to wynikać z ograniczonego zaufania, jakim banki darzą sektor MSP. Liczne obostrzenia i przewlekłe procedury zniechęcają przedsiębiorców. Wolą oszczędzić sobie czas i nerwy, ograniczając korzystanie z usług banku do niezbędnego minimum. Niestety, taka sytuacja szkodzi przedsiębiorcom, którzy mają ograniczony dostęp do zasobów finansowych, samym bankom, które nie mogą czerpać zysków z obsługi instrumentów finansowych, a przede wszystkim dynamice rozwoju gospodarczego.” - mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.


 

Źródło: Badanie Rzetelnej Firmy „Banki w działalności polskiego biznesu”

REKLAMA

Badanie pokazuje również, że polscy przedsiębiorcy najczęściej decydują się na korzystanie z usług jednego, wybranego banku. Robi tak aż 70 proc. ankietowanych w badaniu Rzetelnej Firmy. Tylko co trzecie przedsiębiorstwo wybiera odpowiednie dla siebie instrumenty finansowe oferowane przez więcej niż jeden bank. Przedsiębiorcy najczęściej starają się korzystać z usług tych banków, które w ich oczach są znane  i sprawdzone. Do dużych banków, najczęściej wybieranych przez sektor MSP, należą PKO BP, z którego usług korzysta 20 proc. badanych firm, oraz PKO SA, którego klientem jest co dziesiąte przedsiębiorstwo. Wysoką pozycję w badaniu zajmują banki spółdzielcze, które zapewniają świadczenia aż 13 proc. polskim przedsiębiorcom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


„Spora część osób prowadzących działalność gospodarczą chce korzystać z usług banków, które nawet jeśli nie zapewniają najlepszej oferty, są im znane od wielu lat oraz łatwo dostępne. Stąd taka popularność banków spod znaku PKO. Z kolei banki spółdzielcze cieszą się dużym uznaniem, szczególnie w tych miejscowościach, gdzie trudno znaleźć oddziały dużych banków.” - stwierdza Waldemar Sokołowski. „Badanie pokazuje również, że bankom, które pojawiły się niedawno na polskim rynku nie jest łatwo zdobyć zaufanie przedsiębiorców. Wyjątkiem może być tu Alior Bank, z którego usług korzysta 5 proc. osób prowadzących własną działalność gospodarczą.” - podkreśla Waldemar Sokołowski.

 


 

Źródło: Badanie Rzetelnej Firmy „Banki w działalności polskiego biznesu”

Z badania „Banki w działalności polskiego biznesu” wynika, że:

- co trzecia polska firma nie korzysta z dodatkowych produktów bankowych, oferowanych im przez banki;

- przedsiębiorcy częściej wybierają kredyty na bieżącą działalność niż na inwestycje;

- przedsiębiorcy najczęściej korzystają z usług jednego banku.


Badanie „Banki w działalności polskiego biznesu” zostało przeprowadzone w grudniu 2011 r. na reprezentatywnej grupie 1086 przedsiębiorstw, wybranych spośród ponad 41 000 firm, które uczestniczą w programie Rzetelna Firma.

  

O Rzetelnej Firmie

Rzetelna Firma to program, który promuje uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie pewnym partnerem w biznesie. Przedsiębiorca posługujący się tytułem Rzetelnej Firmy buduje pozytywny wizerunek swojej firmy i w prowadzeniu biznesu kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Rzetelnych Firm. Program Rzetelnej Firmy jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów. W programie uczestniczy w tej chwili ponad 41 000 firm reprezentujących niemal wszystkie branże krajowej gospodarki.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Rzetelna firma

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA