REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorca z usług banku korzysta w ostateczności

REKLAMA

Co trzecia firma nie korzysta z dodatkowych produktów jakie są w ofercie banków. Jeżeli jednak przedsiębiorca zdecyduje się na wyjście poza standardową ofertę, jego wybór częściej pada na instrumenty dające szybki dostęp do środków na bieżącą działalność niż na inwestycje i rozwój - wynika z badania przeprowadzonego przez program Rzetelna Firma. Jednocześnie 70 proc. przedsiębiorców korzysta z usług tylko jednego banku.

REKLAMA

Prawie 1/3 biorących udział w badaniu „Banki w działalności polskiego biznesu”, przeprowadzonym wśród 1086 przedsiębiorców uczestniczących w programie Rzetelna Firma, stwierdziła, że nie korzysta z dodatkowych usług bankowych, takich jak kredyty, lokaty, fundusze inwestycyjne czy gwarancje bankowe. Spośród tych instrumentów, dostępnych dla przedsiębiorców, najczęściej wybierane są te, które pozwalają uzyskać zastrzyk gotówki na prowadzenie działalności. Aż 34 proc. badanych najchętniej korzysta z oferty kredytów obrotowych, dzięki którym mogą finansować bieżące potrzeby swoich firm. Mniej, bo tylko 18 proc. przedsiębiorców, decyduje się na kredyt inwestycyjny przeznaczony na rozwój działalności. Tylko co dziesiąty ankietowany przez Rzetelną Firmę zakłada w banku lokatę.  

REKLAMA


„Widać wyraźnie, że polscy przedsiębiorcy nie korzystają z oferty dodatkowych produktów bankowych. Może to wynikać z ograniczonego zaufania, jakim banki darzą sektor MSP. Liczne obostrzenia i przewlekłe procedury zniechęcają przedsiębiorców. Wolą oszczędzić sobie czas i nerwy, ograniczając korzystanie z usług banku do niezbędnego minimum. Niestety, taka sytuacja szkodzi przedsiębiorcom, którzy mają ograniczony dostęp do zasobów finansowych, samym bankom, które nie mogą czerpać zysków z obsługi instrumentów finansowych, a przede wszystkim dynamice rozwoju gospodarczego.” - mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.


 

Źródło: Badanie Rzetelnej Firmy „Banki w działalności polskiego biznesu”

REKLAMA

Badanie pokazuje również, że polscy przedsiębiorcy najczęściej decydują się na korzystanie z usług jednego, wybranego banku. Robi tak aż 70 proc. ankietowanych w badaniu Rzetelnej Firmy. Tylko co trzecie przedsiębiorstwo wybiera odpowiednie dla siebie instrumenty finansowe oferowane przez więcej niż jeden bank. Przedsiębiorcy najczęściej starają się korzystać z usług tych banków, które w ich oczach są znane  i sprawdzone. Do dużych banków, najczęściej wybieranych przez sektor MSP, należą PKO BP, z którego usług korzysta 20 proc. badanych firm, oraz PKO SA, którego klientem jest co dziesiąte przedsiębiorstwo. Wysoką pozycję w badaniu zajmują banki spółdzielcze, które zapewniają świadczenia aż 13 proc. polskim przedsiębiorcom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


„Spora część osób prowadzących działalność gospodarczą chce korzystać z usług banków, które nawet jeśli nie zapewniają najlepszej oferty, są im znane od wielu lat oraz łatwo dostępne. Stąd taka popularność banków spod znaku PKO. Z kolei banki spółdzielcze cieszą się dużym uznaniem, szczególnie w tych miejscowościach, gdzie trudno znaleźć oddziały dużych banków.” - stwierdza Waldemar Sokołowski. „Badanie pokazuje również, że bankom, które pojawiły się niedawno na polskim rynku nie jest łatwo zdobyć zaufanie przedsiębiorców. Wyjątkiem może być tu Alior Bank, z którego usług korzysta 5 proc. osób prowadzących własną działalność gospodarczą.” - podkreśla Waldemar Sokołowski.

 


 

Źródło: Badanie Rzetelnej Firmy „Banki w działalności polskiego biznesu”

Z badania „Banki w działalności polskiego biznesu” wynika, że:

- co trzecia polska firma nie korzysta z dodatkowych produktów bankowych, oferowanych im przez banki;

- przedsiębiorcy częściej wybierają kredyty na bieżącą działalność niż na inwestycje;

- przedsiębiorcy najczęściej korzystają z usług jednego banku.


Badanie „Banki w działalności polskiego biznesu” zostało przeprowadzone w grudniu 2011 r. na reprezentatywnej grupie 1086 przedsiębiorstw, wybranych spośród ponad 41 000 firm, które uczestniczą w programie Rzetelna Firma.

  

O Rzetelnej Firmie

Rzetelna Firma to program, który promuje uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie pewnym partnerem w biznesie. Przedsiębiorca posługujący się tytułem Rzetelnej Firmy buduje pozytywny wizerunek swojej firmy i w prowadzeniu biznesu kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Rzetelnych Firm. Program Rzetelnej Firmy jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów. W programie uczestniczy w tej chwili ponad 41 000 firm reprezentujących niemal wszystkie branże krajowej gospodarki.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Rzetelna firma

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA