REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Banki stawiają przedsiębiorcom zbyt wysokie wymagania

REKLAMA

W kontaktach polskich przedsiębiorców z bankami największym problemem pozostają zbyt wysokie wymagania stawiane przez te instytucje i przewlekłość procedur - wynika z badania przeprowadzonego przez  program Rzetelna Firma. W ciągu ostatniego roku poprawę w kontaktach z bankami odnotowało zaledwie 14 proc. przedsiębiorców.

Dla firm największym problemem w ich relacjach z bankami są zbyt wygórowane wymagania, którym muszą sprostać, żeby skorzystać z instrumentów finansowych oferowanych przez banki. Tak stwierdziła ponad 1/3 uczestników badania „Banki w działalności polskiego biznesu” przeprowadzonego na ponad 1000 przedsiębiorcach uczestniczących w programie Rzetelna Firma.

REKLAMA

Osoby prowadzące działalność gospodarczą mają również zastrzeżenia do procedur funkcjonujących w bankach. 28 proc. z nich twierdzi, że są one zbyt przewlekłe, co nie pozwala przedsiębiorcom na szybkie i elastyczne reagowanie, gdy nadarzają się ciekawe sytuacje biznesowe.

Z jakim najczęściej problemem spotyka się Pana/Pani przedsiębiorstwo w trakcie współpracy z bankami?


 

Źródło: Badanie Rzetelnej Firmy „Banki w działalności polskiego biznesu”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA


Krytykę ze strony osób prowadzących własną działalność gospodarczą budzi także oferta banków - zdaniem części z nich nie jest ona odpowiednio dopasowana do potrzeb i oczekiwań, inni z kolei postrzegają ją jako nieczytelną. Negatywnie oceniany jest również profesjonalizm doradców. W ciągu ubiegłego roku z niekompetencją pracownika banku spotkał się prawie co dziesiąty przedsiębiorca.


„Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez program Rzetelna Firma, przedsiębiorcy nadal napotykają bariery we współpracy z bankami. Zarówno stawianie zbyt wysokich wymagań jak i przeciąganie procedur oznacza odcięcie firm od finansowania, co może się negatywnie przełożyć na ich kondycję. Dla zdrowia gospodarki banki powinny harmonijnie współpracować z biznesem, a obecna sytuacja pokazuje, że nie wszystko układa się prawidłowo.” - mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy. „Rozwiązaniem mógłby być właściwie funkcjonujący system gwarancji i zabezpieczeń dla sektora MSP, który wsparłby rozwój tych firm.” - dodaje Waldemar Sokołowski.


Większość przedstawicieli firm biorących udział w badaniu nie odnotowała w ciągu ostatniego roku znaczących zmian we współpracy z bankami. Dla ponad 2/3 z nich nie zmienił się on w żaden sposób w stosunku do 2010 roku.

Jak ocenia Pan/Pani współpracę swojego przedsiębiorstwa z bankami w 2011 r. w stosunku do poprzedniego roku?


 

Źródło: Badanie Rzetelnej Firmy „Banki w działalności polskiego biznesu”

REKLAMA


Tylko 14 proc. badanych stwierdziło, że w minionym roku działania podejmowane przez banki w większym lub mniejszym stopniu przyczyniły się do poprawy jakości świadczonych przez nie usług. Więcej bo 18 proc. badanych stwierdziło, że 2011 rok oznaczał dla nich trudniejsze relacje z tymi instytucjami finansowymi. Dla 14 proc. były one gorsze, a dla 4 proc. pogorszyły się w stopniu zdecydowanym.


„Badanie potwierdza, że mimo szumnych zapowiedzi w zakresie poprawy jakości usług bankowych świadczonych dla polskich przedsiębiorstw, ich poziom pozostaje taki sam. W ułatwieniu kontaktów z instytucjami finansowymi może pomóc firmom budowanie ich wizerunku jako rzetelnych płatników. Dzięki temu osoby prowadzące działalność gospodarczą będą w stanie łatwiej uzyskać dostęp do instrumentów finansowym oferowanych przez banki.” - podkreśla Waldemar Sokołowski.


Z badania „Banki w działalności polskiego biznesu” wynika, że:

- największymi trudnościami, na jakie firmy natrafiają w bankach, są stawiane przez nie wymogi oraz długotrwałe procedury;

- w ciągu ostatniego roku ponad 2/3 przedsiębiorców nie odnotowało znaczących zmian we współpracy z bankami.


Badanie „Banki w działalności polskiego biznesu” zostało przeprowadzone w grudniu 2011 r. na reprezentatywnej grupie 1086 przedsiębiorstw, wybranych spośród ponad 40 000 firm, które uczestniczą w programie Rzetelna Firma.

O Rzetelnej Firmie

Rzetelna Firma to program, który promuje uczciwość płatniczą oraz stosowanie wysokich standardów etycznych i dobrych praktyk w działalności gospodarczej. Podstawowym warunkiem kwalifikującym firmę do udziału w programie jest jej weryfikacja w Krajowym Rejestrze Długów i sprawdzenie, czy nie figuruje w nim jako dłużnik. Dzięki temu wiadomo, że jest ona solidnym płatnikiem i co za tym idzie pewnym partnerem w biznesie. Przedsiębiorca posługujący się tytułem Rzetelnej Firmy buduje pozytywny wizerunek swojej firmy i w prowadzeniu biznesu kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Rzetelnych Firm. Program Rzetelnej Firmy jest prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów. W programie uczestniczy w tej chwili ponad 40 000 firm reprezentujących niemal wszystkie branże krajowej gospodarki.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Rzetelna firma

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA