REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ARiMR: nabór wniosków na mikroprzedsiębiorstwa

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpocznie przyjmowanie wniosków o środki na tworzenie mikroprzedsiębiorstw i nowych miejsc pracy na wsi poza rolnictwem. Do rozdzielenia są pule 2,5 mld zł i 365 mln zł. Nabór na tworzenie mikroprzedsiębiorstw rozpocznie się dzisiaj, w poniedziałek i potrwa do piątku - 7 października - podało biuro prasowe ARiMR.

 

REKLAMA

Podobnie jak w zeszłym roku, będzie można uzyskać pieniądze na firmy zatrudniające mniej niż 10 pracowników i ich roczny obrót nie przekracza 2 mln euro. Pomoc dostaną firmy tworzone na terenach wiejskich i miastach do 5 tys. mieszkańców.

REKLAMA

Dla przedsięwzięć, w wyniku których powstaje jedno nowe stanowisko pracy, można otrzymać 100 tys. zł; dwa miejsca pracy - 200 tys. zł., a trzy lub więcej - 300 tys. zł. Nowoutworzone miejsca pracy muszą być utrzymane przez dwa lata, liczone od uzyskania środków. Lista działalności gospodarczych, na które można otrzymać pomoc, obejmuje około 400 pozycji.

Nadesłane wnioski będą oceniane i o tym, które dostaną środki, zdecyduje liczba otrzymanych punktów. Preferowane będą wnioski z regionów uboższych, borykających się z dużym bezrobociem, a także na przedsięwzięcia, które doprowadzą do powstania jak największej liczby nowych miejsc pracy. W ostatnich dwóch latach dofinansowanie otrzymało prawie 5 tys. firm, które utworzyły ok. 10 tys. nowych miejsc pracy.

REKLAMA

Przyjmowanie wniosków na tworzenie nowych, niezwiązanych z rolnictwem miejsc pracy na wsi podzielone jest na dwie części. W pierwszej można składać wnioski o pomoc na inwestycje związane z wytwarzaniem biogazu rolniczego lub energii elektrycznej z biogazu rolniczego. Agencja będzie przyjmowała wnioski od wtorku 27 września do piątku 14 października. Jeden wnioskodawca będzie mógł otrzymać maksymalnie do 500 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnioski na inne inwestycje niż związane z wytwarzaniem biogazu lub energii elektrycznej będą przyjmowane od poniedziałku 17 października do piątku 4 listopada. Pomoc będzie można uzyskać m.in. na rozwój sprzedaży hurtowej i detalicznej, rękodzielnictwa, przetwórstwo surowców rolnych i runa leśnego, magazynowanie lub przechowywanie towarów. Wsparcie można również otrzymać przy tworzeniu miejsc pracy w usługach - dla rolnictwa i leśnictwa, budowlanych i instalacyjnych, turystycznych i agroturystycznych, transportowych i komunalnych oraz doradczych, finansowych i informatycznych.

Ze środków będzie można też skorzystać przy zakładaniu przedszkoli na terenach wiejskich. Pełna lista działalności również liczy ok. 400 pozycji. Jeden wnioskodawca może uzyskać do 100 tys. zł. Może złożyć tylko jeden wniosek.

W tym roku nie obowiązuje zasada "kto pierwszy ten lepszy", każdy wniosek będzie oceniany, z preferencjami dla rolników posiadających małe gospodarstwa leżące na terenach, gdzie występują niekorzystne warunki gospodarowania, w gminach o niskich dochodach. Pierwszeństwo będą miały też osoby, które nie korzystały wcześniej ze wsparcia Agencji na podobne cele lub na modernizację gospodarstwa.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA