reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Przedsiębiorcy nie chcą kas z elektronicznym zapisem

Przedsiębiorcy nie chcą kas z elektronicznym zapisem

Połowa małych firm zamiast kupować nowoczesne kasy z elektroniczną kopią zapisu woli tradycyjne kasy z papierowymi rolkami. Niższa cena jest tu powodem drugorzędnym- donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

 

Rolki papierowe przedsiębiorca musi przechowywać przez dwa lata, a kopię elektroniczną przez pięć lat. Stosując kasę tradycyjną można więc znacznie skrócić czas, w którym urzędnicy będą mogli sprawdzić wydruki kasowe. Jednak wiara w to, że stosy rolek zniechęcą kontrolujących, jest złudna.

 

"Podatnicy liczą na to, że uratuje ich z opresji wyjaśnienie, że mają problemy ze znalezieniem konkretnej rolki albo wydruku, który był nieczytelny podczas kontroli. To błąd. Urzędnicy za nierzetelne dowody, ich brak lub utrudnianie kontroli mogą nałożyć grzywny" - ostrzega Malwina Sik, konsultant w Instytucie Studiów Podatkowych.

 

O wyborze mniej nowoczesnej kasy, oprócz krótszego okresu przechowywania rolek decyduje także cena. Różnica między modelami wyposażonymi w kopię elektroniczną a tradycyjnymi wynosi średnio 100 - 150 zł. A zwrot od państwa wynosi tyle samo w każdym przypadku - 700 zł.

 

Branża producentów kas prognozuje przełom dla nowoczesnych modeli na przyszły rok. Wynika to z obserwacji trendu - np. w Posnecie udział droższych kas w sprzedaży zwiększył się z 28 proc. w 2010 roku do 48 proc. w pierwszej połowie 2011 roku. Ale ten trend wyznaczają na razie duże sieci handlowe.

 

reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
Dokumentacja kadrowa. Zasady prowadzenia i przechowywania79.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Proactive

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama