REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skuteczna reklama firmy dopiero za 100 tys. zł

REKLAMA

Dobre i trwałe efekty daje budżet reklamowy sięgający 300 tys. zł. Firma musi pamiętać o stosowaniu różnych form promocji i marketingu.

Średnie firmy nie dysponują budżetami idącymi w miliony złotych, żeby zalać swoimi reklamami największe kanały telewizyjne. Inną sprawą jest to, że często wcale nie jest im to potrzebne. Promować można się bowiem za dużo mniejsze pieniądze, nawet kilkanaście tysięcy złotych. Będzie to jednak mniej skuteczne, niż gdy dysponujemy budżetem od 100 tys. zł wzwyż.

- Przy planowaniu kampanii promocyjnej i marketingowej trzeba w pierwszej kolejności dokładnie określić, do kogo adresujemy ofertę i dopiero wtedy planować działania i wydatki - tłumaczy Jarosław Roszkowski, ekspert rynku reklamy.

Tak zrobili właściciele krakowskiej restauracji Wierzynek. W budżecie reklamowym mieli ponad 300 tys. zł na rok, a oprócz restauracji chcieli promować pod innymi markami grill bar i piwnicę. Najwięcej wydali na reklamę w katalogach i folderach dla turystów oraz w internecie.

- Tytuły niszowe oraz wortale to najlepszy pomysł przy małych budżetach. Reklamy są tańsze, precyzyjnie trafią do określonego klienta, można liczyć na kilka do kilkunastu emisji - dodaje Jarosław Roszkowski.

Wierzynek zadbał jeszcze o dobre kontakty z ludźmi, których turyści mogą pytać, gdzie można dobrze zjeść - taksówkarzy, recepcjonistów w hotelach, przewodników.

- Dobre relacje z takimi grupami mogą dać wspaniałe rezultaty. Wierzynek co roku organizuje przyjęcie dla recepcjonistów co lepszych krakowskich hoteli. Oprócz imprezy są i inne, osobiste kontakty pracowników restauracji z osobami wpływającymi na turystów - tłumaczy Krzysztof Śpiewla, konsultant do spraw public relations, właściciel agencji PR Explicite, który wcześniej kierował marketingiem restauracji Wierzynek.

Poza sponsoringiem i reklamą w prasie, do wsparcia okresowych promocji wykorzystywano radio. Opłaciły się także badania. Dzięki wydaniu raz 1 tys. zł Wierzynek zaoszczędził kilkadziesiąt tysięcy złotych. Okazało się bowiem, że reklama w czasopismach pokładowych dla pasażerów linii lotniczych jest nieskuteczna.

Restauracja wykorzystuje też reklamę w wyszukiwarkach. Specjaliści uważają to za bardzo dobry sposób. Bartłomiej Wyszyński, dyrektor strategiczny agencji Artegence, na przykład młodej firmie z branży FMCG i budżecie 300 tys. zł sugerowałby zbudowanie serwisu produktowo-eventowego. Około 150 tys. zł przeznaczyłby na zakup reklamy w portalach, np. na trzech dobrze dobranych serwisach, docierających do interesującej firmę grupy odbiorców.

- W innym wariancie wydałbym na zakup mediów 100 tys. zł, a za pozostałe 50 tys. zł wykupiłbym słowa kluczowe w wyszukiwarce. Oczywiście konkretne kwoty zależą od złożoności oferty firmy - dodaje.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

JAK SKORZYSTAĆ Z OFERTY DOMU MEDIOWEGO
- Kontakty do domów mediowych znajdziesz w internecie, np. na stronach www.press.pl. Niektóre domy uruchamiają oddziały regionalne z ofertą właśnie dla małych i średnich firm.
- Zadzwoń i umów się na rozmowę z konsultantem.
- Określ, ile możesz wydać pieniędzy i jaki efekt chcesz osiągnąć.
- Domy mediowe pobierają prowizję od 2 do 6 proc. od wartości kontaktu. Na mniejszą opłatę możesz liczyć, jeśli masz szanse na znaczne zwiększenie przychodów i powrót w przyszłości z większym budżetem reklamowych. Uwaga! Przy małym budżecie dom mediowy może zażądać przedpłaty lub uregulowania z góry całej kwoty.

Michał Fura
Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA