REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skuteczna reklama firmy dopiero za 100 tys. zł

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Dobre i trwałe efekty daje budżet reklamowy sięgający 300 tys. zł. Firma musi pamiętać o stosowaniu różnych form promocji i marketingu.

Średnie firmy nie dysponują budżetami idącymi w miliony złotych, żeby zalać swoimi reklamami największe kanały telewizyjne. Inną sprawą jest to, że często wcale nie jest im to potrzebne. Promować można się bowiem za dużo mniejsze pieniądze, nawet kilkanaście tysięcy złotych. Będzie to jednak mniej skuteczne, niż gdy dysponujemy budżetem od 100 tys. zł wzwyż.

- Przy planowaniu kampanii promocyjnej i marketingowej trzeba w pierwszej kolejności dokładnie określić, do kogo adresujemy ofertę i dopiero wtedy planować działania i wydatki - tłumaczy Jarosław Roszkowski, ekspert rynku reklamy.

Tak zrobili właściciele krakowskiej restauracji Wierzynek. W budżecie reklamowym mieli ponad 300 tys. zł na rok, a oprócz restauracji chcieli promować pod innymi markami grill bar i piwnicę. Najwięcej wydali na reklamę w katalogach i folderach dla turystów oraz w internecie.

- Tytuły niszowe oraz wortale to najlepszy pomysł przy małych budżetach. Reklamy są tańsze, precyzyjnie trafią do określonego klienta, można liczyć na kilka do kilkunastu emisji - dodaje Jarosław Roszkowski.

Wierzynek zadbał jeszcze o dobre kontakty z ludźmi, których turyści mogą pytać, gdzie można dobrze zjeść - taksówkarzy, recepcjonistów w hotelach, przewodników.

- Dobre relacje z takimi grupami mogą dać wspaniałe rezultaty. Wierzynek co roku organizuje przyjęcie dla recepcjonistów co lepszych krakowskich hoteli. Oprócz imprezy są i inne, osobiste kontakty pracowników restauracji z osobami wpływającymi na turystów - tłumaczy Krzysztof Śpiewla, konsultant do spraw public relations, właściciel agencji PR Explicite, który wcześniej kierował marketingiem restauracji Wierzynek.

Poza sponsoringiem i reklamą w prasie, do wsparcia okresowych promocji wykorzystywano radio. Opłaciły się także badania. Dzięki wydaniu raz 1 tys. zł Wierzynek zaoszczędził kilkadziesiąt tysięcy złotych. Okazało się bowiem, że reklama w czasopismach pokładowych dla pasażerów linii lotniczych jest nieskuteczna.

Restauracja wykorzystuje też reklamę w wyszukiwarkach. Specjaliści uważają to za bardzo dobry sposób. Bartłomiej Wyszyński, dyrektor strategiczny agencji Artegence, na przykład młodej firmie z branży FMCG i budżecie 300 tys. zł sugerowałby zbudowanie serwisu produktowo-eventowego. Około 150 tys. zł przeznaczyłby na zakup reklamy w portalach, np. na trzech dobrze dobranych serwisach, docierających do interesującej firmę grupy odbiorców.

- W innym wariancie wydałbym na zakup mediów 100 tys. zł, a za pozostałe 50 tys. zł wykupiłbym słowa kluczowe w wyszukiwarce. Oczywiście konkretne kwoty zależą od złożoności oferty firmy - dodaje.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

JAK SKORZYSTAĆ Z OFERTY DOMU MEDIOWEGO
- Kontakty do domów mediowych znajdziesz w internecie, np. na stronach www.press.pl. Niektóre domy uruchamiają oddziały regionalne z ofertą właśnie dla małych i średnich firm.
- Zadzwoń i umów się na rozmowę z konsultantem.
- Określ, ile możesz wydać pieniędzy i jaki efekt chcesz osiągnąć.
- Domy mediowe pobierają prowizję od 2 do 6 proc. od wartości kontaktu. Na mniejszą opłatę możesz liczyć, jeśli masz szanse na znaczne zwiększenie przychodów i powrót w przyszłości z większym budżetem reklamowych. Uwaga! Przy małym budżecie dom mediowy może zażądać przedpłaty lub uregulowania z góry całej kwoty.

Michał Fura
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA