REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skuteczna reklama firmy dopiero za 100 tys. zł

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Dobre i trwałe efekty daje budżet reklamowy sięgający 300 tys. zł. Firma musi pamiętać o stosowaniu różnych form promocji i marketingu.

Średnie firmy nie dysponują budżetami idącymi w miliony złotych, żeby zalać swoimi reklamami największe kanały telewizyjne. Inną sprawą jest to, że często wcale nie jest im to potrzebne. Promować można się bowiem za dużo mniejsze pieniądze, nawet kilkanaście tysięcy złotych. Będzie to jednak mniej skuteczne, niż gdy dysponujemy budżetem od 100 tys. zł wzwyż.

- Przy planowaniu kampanii promocyjnej i marketingowej trzeba w pierwszej kolejności dokładnie określić, do kogo adresujemy ofertę i dopiero wtedy planować działania i wydatki - tłumaczy Jarosław Roszkowski, ekspert rynku reklamy.

Tak zrobili właściciele krakowskiej restauracji Wierzynek. W budżecie reklamowym mieli ponad 300 tys. zł na rok, a oprócz restauracji chcieli promować pod innymi markami grill bar i piwnicę. Najwięcej wydali na reklamę w katalogach i folderach dla turystów oraz w internecie.

- Tytuły niszowe oraz wortale to najlepszy pomysł przy małych budżetach. Reklamy są tańsze, precyzyjnie trafią do określonego klienta, można liczyć na kilka do kilkunastu emisji - dodaje Jarosław Roszkowski.

Wierzynek zadbał jeszcze o dobre kontakty z ludźmi, których turyści mogą pytać, gdzie można dobrze zjeść - taksówkarzy, recepcjonistów w hotelach, przewodników.

- Dobre relacje z takimi grupami mogą dać wspaniałe rezultaty. Wierzynek co roku organizuje przyjęcie dla recepcjonistów co lepszych krakowskich hoteli. Oprócz imprezy są i inne, osobiste kontakty pracowników restauracji z osobami wpływającymi na turystów - tłumaczy Krzysztof Śpiewla, konsultant do spraw public relations, właściciel agencji PR Explicite, który wcześniej kierował marketingiem restauracji Wierzynek.

Poza sponsoringiem i reklamą w prasie, do wsparcia okresowych promocji wykorzystywano radio. Opłaciły się także badania. Dzięki wydaniu raz 1 tys. zł Wierzynek zaoszczędził kilkadziesiąt tysięcy złotych. Okazało się bowiem, że reklama w czasopismach pokładowych dla pasażerów linii lotniczych jest nieskuteczna.

Restauracja wykorzystuje też reklamę w wyszukiwarkach. Specjaliści uważają to za bardzo dobry sposób. Bartłomiej Wyszyński, dyrektor strategiczny agencji Artegence, na przykład młodej firmie z branży FMCG i budżecie 300 tys. zł sugerowałby zbudowanie serwisu produktowo-eventowego. Około 150 tys. zł przeznaczyłby na zakup reklamy w portalach, np. na trzech dobrze dobranych serwisach, docierających do interesującej firmę grupy odbiorców.

- W innym wariancie wydałbym na zakup mediów 100 tys. zł, a za pozostałe 50 tys. zł wykupiłbym słowa kluczowe w wyszukiwarce. Oczywiście konkretne kwoty zależą od złożoności oferty firmy - dodaje.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

JAK SKORZYSTAĆ Z OFERTY DOMU MEDIOWEGO
- Kontakty do domów mediowych znajdziesz w internecie, np. na stronach www.press.pl. Niektóre domy uruchamiają oddziały regionalne z ofertą właśnie dla małych i średnich firm.
- Zadzwoń i umów się na rozmowę z konsultantem.
- Określ, ile możesz wydać pieniędzy i jaki efekt chcesz osiągnąć.
- Domy mediowe pobierają prowizję od 2 do 6 proc. od wartości kontaktu. Na mniejszą opłatę możesz liczyć, jeśli masz szanse na znaczne zwiększenie przychodów i powrót w przyszłości z większym budżetem reklamowych. Uwaga! Przy małym budżecie dom mediowy może zażądać przedpłaty lub uregulowania z góry całej kwoty.

Michał Fura
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA