REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skuteczna reklama firmy dopiero za 100 tys. zł

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Dobre i trwałe efekty daje budżet reklamowy sięgający 300 tys. zł. Firma musi pamiętać o stosowaniu różnych form promocji i marketingu.

Średnie firmy nie dysponują budżetami idącymi w miliony złotych, żeby zalać swoimi reklamami największe kanały telewizyjne. Inną sprawą jest to, że często wcale nie jest im to potrzebne. Promować można się bowiem za dużo mniejsze pieniądze, nawet kilkanaście tysięcy złotych. Będzie to jednak mniej skuteczne, niż gdy dysponujemy budżetem od 100 tys. zł wzwyż.

- Przy planowaniu kampanii promocyjnej i marketingowej trzeba w pierwszej kolejności dokładnie określić, do kogo adresujemy ofertę i dopiero wtedy planować działania i wydatki - tłumaczy Jarosław Roszkowski, ekspert rynku reklamy.

Tak zrobili właściciele krakowskiej restauracji Wierzynek. W budżecie reklamowym mieli ponad 300 tys. zł na rok, a oprócz restauracji chcieli promować pod innymi markami grill bar i piwnicę. Najwięcej wydali na reklamę w katalogach i folderach dla turystów oraz w internecie.

- Tytuły niszowe oraz wortale to najlepszy pomysł przy małych budżetach. Reklamy są tańsze, precyzyjnie trafią do określonego klienta, można liczyć na kilka do kilkunastu emisji - dodaje Jarosław Roszkowski.

Wierzynek zadbał jeszcze o dobre kontakty z ludźmi, których turyści mogą pytać, gdzie można dobrze zjeść - taksówkarzy, recepcjonistów w hotelach, przewodników.

- Dobre relacje z takimi grupami mogą dać wspaniałe rezultaty. Wierzynek co roku organizuje przyjęcie dla recepcjonistów co lepszych krakowskich hoteli. Oprócz imprezy są i inne, osobiste kontakty pracowników restauracji z osobami wpływającymi na turystów - tłumaczy Krzysztof Śpiewla, konsultant do spraw public relations, właściciel agencji PR Explicite, który wcześniej kierował marketingiem restauracji Wierzynek.

Poza sponsoringiem i reklamą w prasie, do wsparcia okresowych promocji wykorzystywano radio. Opłaciły się także badania. Dzięki wydaniu raz 1 tys. zł Wierzynek zaoszczędził kilkadziesiąt tysięcy złotych. Okazało się bowiem, że reklama w czasopismach pokładowych dla pasażerów linii lotniczych jest nieskuteczna.

Restauracja wykorzystuje też reklamę w wyszukiwarkach. Specjaliści uważają to za bardzo dobry sposób. Bartłomiej Wyszyński, dyrektor strategiczny agencji Artegence, na przykład młodej firmie z branży FMCG i budżecie 300 tys. zł sugerowałby zbudowanie serwisu produktowo-eventowego. Około 150 tys. zł przeznaczyłby na zakup reklamy w portalach, np. na trzech dobrze dobranych serwisach, docierających do interesującej firmę grupy odbiorców.

- W innym wariancie wydałbym na zakup mediów 100 tys. zł, a za pozostałe 50 tys. zł wykupiłbym słowa kluczowe w wyszukiwarce. Oczywiście konkretne kwoty zależą od złożoności oferty firmy - dodaje.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

JAK SKORZYSTAĆ Z OFERTY DOMU MEDIOWEGO
- Kontakty do domów mediowych znajdziesz w internecie, np. na stronach www.press.pl. Niektóre domy uruchamiają oddziały regionalne z ofertą właśnie dla małych i średnich firm.
- Zadzwoń i umów się na rozmowę z konsultantem.
- Określ, ile możesz wydać pieniędzy i jaki efekt chcesz osiągnąć.
- Domy mediowe pobierają prowizję od 2 do 6 proc. od wartości kontaktu. Na mniejszą opłatę możesz liczyć, jeśli masz szanse na znaczne zwiększenie przychodów i powrót w przyszłości z większym budżetem reklamowych. Uwaga! Przy małym budżecie dom mediowy może zażądać przedpłaty lub uregulowania z góry całej kwoty.

Michał Fura
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA