REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fundusze unijne: tylko 10 proc. wniosków nie zawiera błędów

REKLAMA

Fundusze unijne cieszą się ogromnym zainteresowaniem ze strony polskich małych i średnich przedsiębiorstw i samorządów. Według Ministerstwa Gospodarki i Pracy konkurencja jest bardzo duża. Jendnak większość wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy strukturalnych, zgłaszanych przez przedsiębiorców i samorządy, jest słaba i zawiera dużo błędów
– Ze wszystkich napływających do nas wniosków wybieramy 10 proc., które są naprawdę dobre. Jest bardzo dużo słabych projektów, które są źle przygotowane i wewnętrznie niespójne. Brakuje w nich odpowiednich dokumentów i analiz wykorzystania środków unijnych. Chcemy wspierać małe i średnie firmy oraz firmy innowacyjne, ale nie takie, którym grozi upadek – powiedziała Danuta Jabłońska, dyrektor departamentu Zarządzania Programem Sektorowego Programu Operacyjnego „Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw” w Ministerstwie Gospodarki i Pracy. Według niej wiele firm zgłasza wnioski o dofinansowanie, w których nie potrafi udowodnić, że środki unijne przyczynią się do poprawy konkurencyjności firmy i zwiększą jej innowacyjność.

Przyznała jednak, że przygotowanie dobrych wniosków utrudnia często nadmierna biurokracja, jak np. konieczność dostarczenia wielu załączników i spełnienia wymogów formalnych. Dlatego z powodów formalnych zdarza się też odrzucanie dobrych projektów. Największą popularnością (ocenianą na podstawie liczby nadsyłanych wniosków) cieszą się działania z Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw, w których przedsiębiorcy mogą się ubiegać o dofinansowanie inwestycji.

Rekordową liczbą nadesłanych wniosków było 6500 w konkursie dla przedsiębiorstw. – Warunkiem pełnego, skutecznego i efektywnego wykorzystania przez Polskę funduszy Unii Europejskiej będą nie tylko dobre projekty beneficjentów pomocy, ale także kompetencje przedstawicieli administracji państwowej i lokalnej, którzy będą monitorować i zarządzać unijnymi programami wsparcia. To urzędnicy będą szacować opłacalność projektów, pomiędzy które będę rozdzielać fundusze. Administracja musi przy podziale środków działać w sposób przejrzysty – uważają eksperci z Instytutu Biznesu, który prowadzi program Konsultantów Funduszy Europejskich.

W ramach SPO WKP polscy projektodawcy będą mogli otrzymać w latach 2004-2006 środki finansowe w wysokości 1,7 mld euro m.in. na dofinansowanie inwestycji małych i średnich przedsiębiorstw oraz na tzw. duże inwestycje. Z tej kwoty 1,25 mld euro pochodzić będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR). Pozostałe środki to współfinansowanie krajowe.

Anita Skiba


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA