REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży

Milewski Marcin
Sporządzane potwierdzenie powinno zawierać nagłówek brzmiący: „Potwierdzenie umowy sprzedaży”.
Sporządzane potwierdzenie powinno zawierać nagłówek brzmiący: „Potwierdzenie umowy sprzedaży”.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zawarcie umowy sprzedaży powoduje powstanie po stronie nabywcy szeregu uprawnień. Ich egzekwowanie może nastąpić na podstawie potwierdzenia umowy sprzedaży.

Sporządzanie potwierdzenia umowy sprzedaży znajduje praktyczne zastosowanie w przypadku zawierania umowy poza lokalem przedsiębiorstwa. Działalność osób prowadzących sprzedaż cechującą się niestacjonarnością powoduje, że możliwości dochodzenia przez kupujących swoich praw zostają w rzeczywistości ograniczone. Sporządzenie ważnego z punktu widzenia prawnego potwierdzenia umowy sprzedaży pozwala na ominięcie lub przezwyciężenie owych przeszkód.

REKLAMA

REKLAMA

Przez umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa należy rozumieć umowę sprzedaży lub umowę o świadczenie usług zawieraną z jednej strony przez konsumenta, a z drugiej profesjonalistę będącego przedsiębiorcą, który w ten sposób dokonał organizacji swojej działalność, iż zawieranie umów z konsumentami następuje poza lokalem przedsiębiorstwa według kryterium podmiotowo-przestrzennego.

Lokal przedsiębiorstwa to miejsce przeznaczone do obsługiwania publiczności i oznaczone zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej. Jest nim więc zarówno jarmark, stoisko targowe oraz kiermasz ponieważ stanowi on miejsce, a nie budynek.

Potwierdzenie umowy sprzedaży sporządza się w oparciu o ogólne zasady przewidziane przez prawo cywilne. Dokument taki powinien w swej treści zawierać podstawowe elementy takie jak:

  • oznaczenie miejscowości, w której sporządzono oświadczenie;
  • oznaczenie daty sporządzenia oświadczenia;
  • oznaczenie sprzedawcy;
  • podpis sprzedawcy;
  • pieczątka sklepu.

Treść powinna także obejmować swym zakresem oznaczenie sklepu/sprzedawcy wraz ze wskazaniem jego adresu (w przypadku sprzedawcy będą to dane identyfikacyjne i np. numer upoważnienia), oświadczenie o dokonaniu sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy także dokonać:

  • określenia przedmiotu sprzedaży/zakupu poprzez wskazanie np. jego nazwy, oznaczenia producenta, rodzaju, specyfikacji fabrycznej, koloru, innych cech, a także cech szczególnych;
  • oznaczenia co dodanych identyfikacyjnych nabywcy przedmiotu umowy;
  • określenia ceny zbycia/nabycia przedmiotu umowy;
  • określenia waluty, w której podana została cena sprzedaży np. PLN, USD.

Porównaj: Na czym polega umowa sprzedaży komisowej?

Sporządzane potwierdzenie powinno zawierać również nagłówek brzmiący: „Potwierdzenie umowy sprzedaży”.

W przypadku posiadania potwierdzenia i chęci skorzystania z uprawnień przysługujących nabywcy należy dla celów dowodowych doręczyć je przedsiębiorcy dokonującemu sprzedaży (co jest możliwe również w drodze korespondencyjnej).

Pobierz wzór potwierdzenia zawarcia umowy sprzedaży

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA