REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży

Milewski Marcin
Sporządzane potwierdzenie powinno zawierać nagłówek brzmiący: „Potwierdzenie umowy sprzedaży”.
Sporządzane potwierdzenie powinno zawierać nagłówek brzmiący: „Potwierdzenie umowy sprzedaży”.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zawarcie umowy sprzedaży powoduje powstanie po stronie nabywcy szeregu uprawnień. Ich egzekwowanie może nastąpić na podstawie potwierdzenia umowy sprzedaży.

Sporządzanie potwierdzenia umowy sprzedaży znajduje praktyczne zastosowanie w przypadku zawierania umowy poza lokalem przedsiębiorstwa. Działalność osób prowadzących sprzedaż cechującą się niestacjonarnością powoduje, że możliwości dochodzenia przez kupujących swoich praw zostają w rzeczywistości ograniczone. Sporządzenie ważnego z punktu widzenia prawnego potwierdzenia umowy sprzedaży pozwala na ominięcie lub przezwyciężenie owych przeszkód.

REKLAMA

REKLAMA

Przez umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa należy rozumieć umowę sprzedaży lub umowę o świadczenie usług zawieraną z jednej strony przez konsumenta, a z drugiej profesjonalistę będącego przedsiębiorcą, który w ten sposób dokonał organizacji swojej działalność, iż zawieranie umów z konsumentami następuje poza lokalem przedsiębiorstwa według kryterium podmiotowo-przestrzennego.

Lokal przedsiębiorstwa to miejsce przeznaczone do obsługiwania publiczności i oznaczone zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej. Jest nim więc zarówno jarmark, stoisko targowe oraz kiermasz ponieważ stanowi on miejsce, a nie budynek.

Potwierdzenie umowy sprzedaży sporządza się w oparciu o ogólne zasady przewidziane przez prawo cywilne. Dokument taki powinien w swej treści zawierać podstawowe elementy takie jak:

  • oznaczenie miejscowości, w której sporządzono oświadczenie;
  • oznaczenie daty sporządzenia oświadczenia;
  • oznaczenie sprzedawcy;
  • podpis sprzedawcy;
  • pieczątka sklepu.

Treść powinna także obejmować swym zakresem oznaczenie sklepu/sprzedawcy wraz ze wskazaniem jego adresu (w przypadku sprzedawcy będą to dane identyfikacyjne i np. numer upoważnienia), oświadczenie o dokonaniu sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Należy także dokonać:

  • określenia przedmiotu sprzedaży/zakupu poprzez wskazanie np. jego nazwy, oznaczenia producenta, rodzaju, specyfikacji fabrycznej, koloru, innych cech, a także cech szczególnych;
  • oznaczenia co dodanych identyfikacyjnych nabywcy przedmiotu umowy;
  • określenia ceny zbycia/nabycia przedmiotu umowy;
  • określenia waluty, w której podana została cena sprzedaży np. PLN, USD.

Porównaj: Na czym polega umowa sprzedaży komisowej?

Sporządzane potwierdzenie powinno zawierać również nagłówek brzmiący: „Potwierdzenie umowy sprzedaży”.

W przypadku posiadania potwierdzenia i chęci skorzystania z uprawnień przysługujących nabywcy należy dla celów dowodowych doręczyć je przedsiębiorcy dokonującemu sprzedaży (co jest możliwe również w drodze korespondencyjnej).

Pobierz wzór potwierdzenia zawarcia umowy sprzedaży

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA