REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zawrzeć umowę sprzedaży motocykla?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
Najczęściej występującą w obrocie formą zawarcia umowy sprzedaży motocykla jest forma pisemna.
Najczęściej występującą w obrocie formą zawarcia umowy sprzedaży motocykla jest forma pisemna.

REKLAMA

REKLAMA

Umowa sprzedaży motocykla należy do cywilnoprawnych umów zaliczanych do szerokiej grupy umów sprzedaży. Jak zatem prawidłowo powinna zostać sporządzona umowa sprzedaży motocykla- koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem!

Zgodnie z kodeksem cywilnym przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę. Przedmiotem sprzedaży mogą być zarówno rzeczy jak i energie oraz prawa majątkowe.

REKLAMA

Umowa sprzedaży jest umową o cechach wzajemności, odpłatności, konsensualności, a także zobowiązującą, przy czym może jednocześnie wywoływać skutki rozporządzające.

Najczęściej występującą w obrocie formą zawarcia umowy sprzedaży motocykla jest forma pisemna.

Porównaj: Przedsiębiorcy wolą leasing samochodu

Przepisy jednak wskazują, iż co do zasady umowę sprzedaży zawiera się w formie dowolnej (wyjątkowo w szczególnej np. w formie aktu notarialnego w odniesieniu do nieruchomości).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umowa sprzedaży motocykla powinna zawierać następujące elementy:

  • oznaczenie kupującego, w tym jego dane osobowe, w tym adres zamieszkania, nr dowodu osobistego;
  • oznaczenie sprzedającego, w tym jego dane osobowe, w tym adres zamieszkania, nr dowodu osobistego;
  • oświadczenia sprzedawcy o tym, że jest on wyłącznym właścicielem motocykla (wraz z podaniem marki, koloru, rocznika, numeru rejestracyjnego, numeru silnika, przebiegu itp.), o tym, że opisany motocykl jest w pełni sprawny i określa jego stan techniczny jako dobry, o tym, że motocykl jest wolny od jakichkolwiek wad prawnych, w tym także wszelkich praw osób trzecich oraz innych obciążeń i zabezpieczeń;
  • określenie ceny sprzedaży wraz z oznaczeniem waluty;
  • oznaczenie przedmiotu umowy sprzedaży, czyli motoru.

Możliwe jest wprowadzenie ratalnego systemu płatności poprzez oznaczenie, iż cena będzie płatna w miesięcznych ratach uiszczanych do określonego dnia miesiąca, przy jednoczesnym określeniu sposobu potwierdzania uiszczenia ceny oraz określenia odsetkowych następstw braku terminowej płatności.

Polecamy serwis Samochód w firmie

Umowa sprzedaży motocykla może zostać wzbogacona o klauzule pełniące następujące funkcje:

  • oznaczające, która ze stron umowy ponosi jej koszty;
  • wskazujące na konieczność dokonywania zmian umowy jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności;
  • zawierające ogólne odwołanie do zastosowania przepisów kodeksu cywilnego w sprawach w umowie nieuregulowanych;
  • określające właściwość sądu;
  • oznaczające załączniki do umowy jako jej integralną część.

Umowę sprzedaży motocykla, tak jak i samochodu, powinno sporządzić się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, odczytać ją, a dopiero następnie podpisać.

Pobierz wzór umowy sprzedaży motocykla

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA