REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie klauzule warto wprowadzić do firmowego wzoru zamówienia ?

firmowy wzór zamówienia
firmowy wzór zamówienia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W firmowym wzorze zamówienia warto wprowadzić klauzule, zabezpieczające realizację zamówienia. W obrocie gospodarczym często dochodzi bowiem do sytuacji niewywiązania się dostawcy bądź usługodawcy ze zleconego zamówienia. W konsekwencji, takie wadliwe wykonanie zamówienia może mieć jednak zgubne skutki dla zlecającego, który z kolei może nie wywiązać się z realizacji zamówienia wobec swojego zamawiającego.

Celem zabezpieczenia swoich interesów warto stworzyć np. Ogólne Warunki Realizacji Zamówienia, które będą stanowić swego rodzaju umowę pomiędzy zlecającym a dostawcą bądź usługodawcą.

REKLAMA

Przykładowo, ogólne warunki mogą obejmować następujące postanowienia:

PRZYKŁAD

Ogólne Warunki Realizacji Zamówienia:

  1. Dostawca/Usługodawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia otrzymania niniejszego zamówienia potwierdzić przyjęcie zamówienia do realizacji bądź odmówić jego realizacji.
  2. Brak powiadomienia Zamawiającego w terminie, o którym mowa powyżej, traktuje się jako przyjęcia zamówienia do realizacji.
  3. W przypadku nieterminowej realizacji zamówienia Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia w wysokości 0,1% wartości zamówienia brutto za każdy dzień opóźnienia.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych w przypadku, gdyby wysokość poniesionej szkody przewyższała wartość nałożonej kary umownej.
  5. W przypadku odstąpienia Dostawcy/Usługowcy od wykonania zamówienia po uprzednim jego przyjęcie, Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wartości zamówienia brutto.
  6. W przypadku dostawy wadliwego towaru/wykonania usługi wadliwie Zamawiający wezwie Dostawcę/Usługodawcę do dostarczenia towaru bez wad/poprawienia wykonanej wadliwie usługi w wyznaczonym terminie.
  7. Jeśli Dostawca/Usługodawca nie dostarczy w wyznaczonym terminie towaru nieposiadającego wad/nie wykona usługi należycie, Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia w wysokości 0,1% wartości zamówienia brutto za każdy dzień opóźnienia.

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak więc widać na podstawie powyższego, warto zaimplementować takie postanowienia w firmowym wzorze zamówienia,  gdyż w razie nienależytego wykonania zamówienia, istnieje możliwość obciążenia dostawcy czy usługodawcy karą umowną bądź żądania odszkodowania.

Nazwa umowy nie decyduje o jej typie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA