REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie klauzule warto wprowadzić do firmowego wzoru zamówienia ?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
firmowy wzór zamówienia
firmowy wzór zamówienia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W firmowym wzorze zamówienia warto wprowadzić klauzule, zabezpieczające realizację zamówienia. W obrocie gospodarczym często dochodzi bowiem do sytuacji niewywiązania się dostawcy bądź usługodawcy ze zleconego zamówienia. W konsekwencji, takie wadliwe wykonanie zamówienia może mieć jednak zgubne skutki dla zlecającego, który z kolei może nie wywiązać się z realizacji zamówienia wobec swojego zamawiającego.

Celem zabezpieczenia swoich interesów warto stworzyć np. Ogólne Warunki Realizacji Zamówienia, które będą stanowić swego rodzaju umowę pomiędzy zlecającym a dostawcą bądź usługodawcą.

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowo, ogólne warunki mogą obejmować następujące postanowienia:

PRZYKŁAD

Ogólne Warunki Realizacji Zamówienia:

REKLAMA

  1. Dostawca/Usługodawca zobowiązany jest w terminie 2 dni od dnia otrzymania niniejszego zamówienia potwierdzić przyjęcie zamówienia do realizacji bądź odmówić jego realizacji.
  2. Brak powiadomienia Zamawiającego w terminie, o którym mowa powyżej, traktuje się jako przyjęcia zamówienia do realizacji.
  3. W przypadku nieterminowej realizacji zamówienia Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia w wysokości 0,1% wartości zamówienia brutto za każdy dzień opóźnienia.
  4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych w przypadku, gdyby wysokość poniesionej szkody przewyższała wartość nałożonej kary umownej.
  5. W przypadku odstąpienia Dostawcy/Usługowcy od wykonania zamówienia po uprzednim jego przyjęcie, Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wartości zamówienia brutto.
  6. W przypadku dostawy wadliwego towaru/wykonania usługi wadliwie Zamawiający wezwie Dostawcę/Usługodawcę do dostarczenia towaru bez wad/poprawienia wykonanej wadliwie usługi w wyznaczonym terminie.
  7. Jeśli Dostawca/Usługodawca nie dostarczy w wyznaczonym terminie towaru nieposiadającego wad/nie wykona usługi należycie, Dostawca/Usługodawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia w wysokości 0,1% wartości zamówienia brutto za każdy dzień opóźnienia.

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak więc widać na podstawie powyższego, warto zaimplementować takie postanowienia w firmowym wzorze zamówienia,  gdyż w razie nienależytego wykonania zamówienia, istnieje możliwość obciążenia dostawcy czy usługodawcy karą umowną bądź żądania odszkodowania.

Nazwa umowy nie decyduje o jej typie

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA