Kategorie

Spedycja, Podatki w logistyce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ALFA Sp. z o.o. z siedzibą w Polsce wykonała na rzecz BETA (kontrahenta z Niemiec, prowadzącego działalność gospodarczą i zarejestrowanego jako podatnik VAT UE) usługę spedycji. Czy przedmiotowa usługa podlega opodatkowaniu podatkiem VAT na terytorium Polski? Jakie obowiązki z punktu widzenia powołanej ustawy spoczywają na stronach transakcji?
Wspólnotowe przepisy celne przewidują możliwość korzystania przez podmioty dokonujące obrotu towarowego z zagranicą z procedur uproszczonych, dzięki którym importerzy oraz eksporterzy towarów mogą korzystać z szeregu ułatwień i korzyści.
Czy koszty transportu związanego z wewnątrzwspólnotową dostawą towaru powinny być włączone w podstawę opodatkowania tej dostawy? Jak prawidłowo udokumentować oraz zdeklarować wartość nabytych usług transportowych dla celów WDT? Co w przypadku ujęcia w odrębnych pozycjach faktury towarów i kosztów ich transportu?
Jak i kiedy skorygować koszty w sytuacji, kiedy otrzymujemy fakturę korygującą do wcześniej rozliczonej faktury?
Czy nieotrzymanie zapłaty z tytułu świadczonych usług transportowych i spedycyjnych skutkuje koniecznością rozpoznania momentu obowiązku podatkowego dokładnie w 30. dniu od daty wykonania usługi?
W przypadku importu usług transportowych lub spedycyjnych podatnik, który nabywa takie usługi od podmiotu zagranicznego, jest zobowiązany do rozliczenia VAT na terytorium polski. Otrzymuje on od swojego kontrahenta fakturę VAT, będącą odpowiednikiem polskiej faktury VAT NP (tzw. „handlowej”), czyli na fakturze nie określa się stawki podatku.
Czy spółka świadcząca usługi spedycji lądowej oraz morskiej towarów za granicę na rzecz polskich przedsiębiorców ma prawo zastosować O% VAT? Czy kopia listu przewozowego CMR i konosamentu oraz kopia komunikatu IE- 599 wystarczą do potwierdzenia takiego transportu?
Firma dokonuje spedycji towaru z magazynu w Polsce do portu i następnie organizuje transport morski poza Europę. Jakie warunki musi spełnić aby wystawić fakturę z zastosowaniem 0 % stawki VAT?
Czy firma może zastąpić podpisaną kopię dokumentu CMR dokumentem przygotowanym przez nią samą, zwanym Oświadczeniem Spedytora.
Firma planuje rozpocząć dokonywanie importu towarów w ramach procedury uproszczonej. Chce rozliczać import w deklaracjach VAT-7. Ma jednak wątpliwość w jakim momencie (kiedy) oraz w jakich pozycjach deklaracji VAT-7 wykazywać te transakcje?
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach wydał kontrowersyjną interpretację przepisów prawa podatkowego. Obowiązek podatkowy z tytułu obsługi kontenerów w terminalu powstaje w innym momencie niż pozostałe świadczenia w umowie spedycji.
Jak agencja celna powinna rozliczać VAT za faktury zakupowe od kontrahentów zagranicznych m.in. z USA za fracht lotniczy, opłaty dokumentacyjne, za obsługę w Holandii, za fracht morski, opłaty dokumentacyjne, portowe, za transport z Chin do Hamburga, następnie za dostawę przesyłki z Hamburga do Warszawy. Czy będzie to import usług ?
Na fakturze za zakup maszyn wyszczególniono jeszcze kwotę załadunku? Czy tę kwotę powinnam rozliczyć oddzielnie, czy też zwiększa ona podstawę opodatkowania WNT?
Agencje celne będą mogły być przedstawicielami podatkowymi dla rozliczeń VAT. Takie zmiany przewiduje projekt ustawy zmieniającej ustawę o VAT, który ma wejść w życie 1 kwietnia 2011 r.
Oświadczenie wystawiane przez spedytora, zawierające wszystkie elementy listu przewozowego CMR, takie jak: dane podmiotu wysyłającego towary, dane odbiorcy otrzymującego towary, warunki dostawy, na których transakcja została przeprowadzona, waga towaru, ilość towaru, data wysyłki, data dostawy do nabywcy, kraj dostawy, podpis spedytora, można uznać za dokument przewozowy upoważniający dostawcę do zastosowania do dokonywanej przez niego dostawy wewnątrzwspólnotowej stawki VAT w wysokości 0%.