REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gry szkoleniowe metodą podnoszenia kwalifikacji w firmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konstancja Gierba
Konstancja Gierba
Departament Prawa Pracy - kancelaria RK LEGAL
praca, kobieta
praca, kobieta
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Coraz częściej pracodawcy w ramach szkolenia swoich pracowników decydują się na wykorzystanie formy gier. Jedną z popularniejszych, a jednocześnie najbardziej rozwijających praktyk jest gra negocjacyjna. Uczestniczenie w niej przydaje się przede wszystkim w przygotowaniu i doskonaleniu w zawodach prawniczych, biznesowych, a także w sprzedaży i marketingu.

Podnoszenie kwalifikacji negocjacyjnych może przynieść przedsiębiorcy same korzyści. Wypracowane umiejętności pomagają zarówno eksponować swoje potrzeby, jak i umiejętnie dążyć do osiągnięcia kompromisu przy spornych interesach. Prawidłowo wyszkolony pracownik wie, że najważniejszy w negocjacjach nie jest cel i uzyskanie jak najwięcej dla siebie, lecz również wrażenie które się po sobie pozostawia. W biznesie coraz częściej położony jest nacisk na długotrwałe relacje partnerskie, oparte zwykle na zaufaniu. Negocjując metodą win-lose (dążenie do uzyskania maksymalnej korzyści bez względu na sytuację drugiej strony) można spodziewać się takich konsekwencji jak utrata partnera w interesach, lub być może jego nielojalność wobec nas w przyszłości. Z tego powodu zazwyczaj popularnym nurtem szkoleniowym są negocjacje win-win (dążenie do mądrego i wyważonego kompromisu interesów). Podejście to nie tylko wzmacnia pozycję pracownika w negocjacjach zewnętrznych, lecz również wzbogaca jego umiejętności w życiu codziennym i kontaktach ze współpracownikami.

REKLAMA

Czy czas szkolenia trzeba odpracować

Jak napisać grę?

Na rynku coraz więcej firm szkoleniowych oferuje pisanie gier negocjacyjnych na konkursy, wyjazdy integracyjne czy konferencje. W mniej formalnych okolicznościach i dla mniejszej grupy pracowników można jednak stworzyć taką grę samemu, dopasowując ją do możliwości oraz specyfiki przedsiębiorstwa. Najważniejsze o czym należy pamiętać podczas pisania takiej gry to:

REKLAMA

- równowaga stron – scenariusz nie może zakładać oczywiście słabszej pozycji negocjacyjnej jednego z partnerów, gdyż straci wówczas zupełnie aspekt szkoleniowy, a ponadto pracownicy poczują się zniechęceni do uczestniczenia w takim zadaniu. Warto mieć świadomość istnienia zrównoważonej BATNY, czyli najlepszej alternatywy dla negocjowanego porozumienia. Dobra gra negocjacyjna nie zakłada korzyści z odstąpienia od negocjacji tylko dla jednej strony konfliktu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- ciekawy, lecz niezbyt precyzyjny scenariusz – szczegółowe scenariusze nadają się na turnieje negocjacyjne, gdzie nie powinno być miejsca na domysły i dużą inwencję własną uczestników. W przypadku szkolenia warto zostawić pracownikom pole do poszukiwania własnych rozwiązań, wyznaczając im jedynie granice, w których powinny się poruszać negocjując konkretne interesy. Taka forma rozwija jednocześnie szybkość reagowania i kreatywność u osób szkolonych.

  - punkty i priorytety – jedną z metod pisania gry jest przyznawanie określonej ilości punktów za każde uzyskane rozwiązanie. To popularna i mało skomplikowana droga, lecz niosąca za sobą pewne niebezpieczeństwo skupiania się wyłącznie na punktach, a nie na relacjach w negocjacji. Ciekawą alternatywą jest wyznaczenie priorytetów z określoną wartością znaną pracownikowi, a wybór dotyczący przebiegu negocjacji zostanie pozostawiony wyłącznie stronom.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Doświadczenie pokazuje, że pracownicy chętnie angażują się w tego typu projekty, będące dużo bardziej efektywną formą prowadzenia szkolenia, niż tradycyjne wykłady czy prelekcje. Uczestnictwo w grze pomaga również nawiązywać relacje między pracownikami i jest dobrym elementem integrującym firmę.

Jak zabezpieczyć się przed ujawnieniem poufnych informacji z negocjacji?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA