REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jaki sposób zmienić adres spółki z o.o. w KRS?

Monika Ćwiek
Wzór wniosku dostępny jest na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości www.ms.gov.pl.
Wzór wniosku dostępny jest na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości www.ms.gov.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana adresu spółki z o.o. musi być zgłoszone do KRS, nie zawsze wymaga to jednak zmiany umowy spółki z o.o. (zakładając, że nie zmieniamy miejscowości, w której spółka ma siedzibę).

Siedziba a adres

Aby odpowiedzieć na to pytanie należy w pierwszej kolejności ustalić, jakie dane wpisane są w umowie spółki. Co do zasady w umowie spółki wpisuje się tylko siedzibę podmiotu, a siedzibą zgodnie z art. 41 kodeksu cywilnego jest miejscowość.

REKLAMA

Art. 41. Jeżeli ustawa lub oparty na niej statut nie stanowi inaczej, siedzibą osoby prawnej jest miejscowość, w której ma siedzibę jej organ zarządzający (Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, Dz.U.1964.16.93).

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Zobacz: Obowiązki wspólników spółki z o.o. - porada

Może zdarzyć się (co często nie występuje), iż obok elementów obligatoryjnych umowy spółki, takich jak siedziba znalazły się w niej również elementy fakultatywne tj. adres. Wskazać należy, iż zgodnie z art. 157 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych umowa spółki z ograniczoną odpowiedzialnością powinna określać:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. firmę i siedzibę spółki,
  2. przedmiot działalności spółki,
  3. wysokość kapitału zakładowego,
  4. czy wspólnik może mieć więcej niż jeden udział,
  5. liczbę i wartość nominalną udziałów objętych przez poszczególnych wspólników,
  6. czas trwania spółki, jeżeli jest oznaczony.

Zmiana umowy spółki z o.o.

REKLAMA

Z powyższego zakresu nie wynika, iż elementem koniecznym umowy spółki z o.o. jest określenie jej adresu. Wyliczenie z art. 157 § 1 Kodeksu Spółek Handlowych nie jest również katalogiem zamkniętym. Może więc zdarzyć się, iż w umowie spółki znajdą się dodatkowe zapisy, według woli wspólników. Wpisanie do umowy spółki siedziby i adresu podmiotu, w przypadku zmiany tego ostatniego będzie pociągało za sobą konieczność zmiany umowy spółki w odpowiednim trybie (forma aktu notarialnego).

W większości przypadków będziemy mieć jednak do czynienia z taką sytuacją w której w umowie spółki widnieć będzie tylko siedziba (miejscowość) podmiotu, a zmianie ulegnie tylko adres.

Spółka X Sp. z o.o. mająca siedzibę w Warszawie przy ul. Majowej 8, 00-500 Warszawa, zmienia adres, nie zmieniając siedziby na: Warszawa przy ul. Czerwcowej 8, 00-600 Warszawa. – jeżeli w umowie spółki wpisana jest siedziba podmiotu jako miejscowość, nie będzie konieczności dokonywania zmian umowy spółki.

Wniosek o zmianę adresu

REKLAMA

W takim razie aby dokonać zmiany adresu spółki z o.o. w Krajowym Rejestrze Sądowym należy wypełnić odpowiedni wniosek. Będzie nim, formularz KRS Z3- wniosek o zmianę danych podmiotu w rejestrze przedsiębiorców. Wzór wniosku dostępny jest na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości www.ms.gov.pl.

We wniosku tym należy podać między innymi nowy adres spółki. Co do zasady do zmiany wpisu adresu w Krajowym Rejestrze Sądowym nie jest wymagane dołączanie również innych dokumentów do wniosku KRS-Z3. W zależności jednak od dokumentów wewnętrznych funkcjonujących w spółce (jak np. regulamin zarządu) możliwa będzie konieczność załączenia również uchwały zarządu.

Kup książkę: Kodeks spółek handlowych z komentarzem do zmian

Jednocześnie, z uwagi na tzw. „jedno okienko” w Krajowym Rejestrze Sądowym należy pamiętać o załączenie do wniosku KRS-Z3 dokumentów dla innych urzędów, które za pośrednictwem Sądu Rejestrowego zostaną im przekazane (ZUS, US, GUS).

Polecamy: Na czym polega jedno okienko w KRS?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA