REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Emisja obligacji od 1 lipca 2015 r.

Emisja obligacji od 1 lipca 2015 r. /fot. Fotolia
Emisja obligacji od 1 lipca 2015 r. /fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 lipca 2015 r. spółki z o.o., akcyjne lub komandytowo-akcyjne mogą emitować obligacje na nowych zasadach. Emisja obligacji staje się mniej sformalizowana, dzięki czemu łatwiej będzie pozyskać finansowanie swojej działalności.

W znowelizowanych przepisach pojawiły się nowe rodzaje obligacji i został rozszerzony krąg spółek uprawnionych do ich emisji. Obligacje mogą emitować także m.in. spółki celowe (są to spółki powoływane do osiągnięcia określonego celu gospodarczego). Poszerzono katalog typów obligacji emitowanych przez przedsiębiorstwa (tzw. obligacje komercyjne) o obligacje podporządkowane i wieczyste. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą łatwiej pozyskać inwestorów.

REKLAMA

Takie zmiany wprowadza nowa ustawa o obligacjach (dalej: ustawa). Ustawy nie stosuje się do obligacji NBP i Skarbu Państwa (art. 3 ustawy). Przedsiębiorcy liczący na pozyskanie źródeł finansowania innych niż kredyty bankowe powinni zapoznać się ze zmianami. Omówienie najbardziej istotnych dla przedsiębiorców zmian przedstawiamy w artykule. Przypominamy też, którzy przedsiębiorcy mogą skorzystać z możliwości emisji obligacji i jakie są tego zalety.

Zobacz serwis: Moja firma

Przedsiębiorcy, którzy mogą emitować obligacje

Tak jak dotychczas przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółek posiadających osobowość prawną (a więc sp. z o.o. i spółki akcyjnej) oraz spółek komandytowo-akcyjnych mogą emitować obligacje. Obligacji nadal nie mogą emitować inne osobowe spółki handlowe (jawne, partnerskie i komandytowe) ani osoby fizyczne będące przedsiębiorcami. Nowością jest to, że obowiązująca od 1 lipca 2015 r. ustawa przyznaje prawo do przeprowadzenie emisji obligacji osobom prawnym utworzonym wyłącznie w tym celu, tzw. spółkom celowym (art. 2). Przedsiębiorcy będą zatem mogli tworzyć spółkę celową, która pozyska fundusze na realizację projektu w drodze emisji obligacji. Umożliwi to np. pozyskanie inwestorów instytucjonalnych. Co więcej, od 1 lipca 2015 r. prawo do emisji obligacji przyznano podmiotom zagranicznym, tj. osobom prawnym prowadzącym działalność gospodarczą, mającym siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Przeczytaj w INFORLEX.PL  Biznes cały artykuł Od 1 lipca 2015 r. przedsiębiorcom jest łatwiej przeprowadzić emisję obligacji

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W artykule m.in.:

  • Zalety emisji obligacji
  • Nowe rodzaje obligacji
  • Oprocentowanie obligacji nie jest już ograniczone
  • Łatwiej będzie emitować obligacje

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA