REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zima wpływa na flotę firmową

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szkoła Jazdy Subaru
Kursy z doskonalenia techniki jazdy
Mirek Gumula
Szkoła Jazdy Subaru
Jak zima wpływa na flotę firmową
Jak zima wpływa na flotę firmową

REKLAMA

REKLAMA

Zima to okres wytężonej pracy dla managerów flot. To na ich brakach spoczywa zapewnienie ciągłości pracy tych kierowców, którzy nie radzą sobie z zimową aurą. Im oni mają więcej pracy z szeroko rozumianą likwidacją szkód, tym więcej przed nimi możliwości w poprawie zarządzania flotą – edukacja.

Nareszcie przyszła zima!

Pierwszym prawdziwym objawem zimy jest śnieg za oknem. I już nam ta sytuacja podnosi ciśnienie jak poranna kawa, bo trzeba będzie skrobać szyby najpewniej oprawką od płyty CD. Kolejny moment – oczywiście dwie godziny w kolejce do wulkanizatora – to z pewnością zadziała zdecydowanie lepiej niż kawa popita napojem energetycznym. I trzeci, a w zasadzie cała ich paleta to różnego rodzaju poślizgi, ratowania się razem ze stłuczkami i wypadkami włącznie – tu emocje każdy z nas wyraża w bardziej (piiiiiiiiiiiii) lub mniej (piiii) wyszukany sposób.

REKLAMA

REKLAMA

No właśnie. A dlaczego tak jest z tą zimą? Oczywiście – drogowcy. Przecież oni są odpowiedzialni za zimę, te wszystkie wypadki to ich wina! Niestety nie. W naszej szerokości geograficznej zima jest była i mimo efektu cieplarnianego pewnie dalej będzie zimowa. Drogowcy kierując się określonymi procedurami (m.in. budżetem) są odpowiedzialni jedynie za złagodzenie trudnych warunków drogowych. A my kierowcy? To my jesteśmy odpowiedzialni za nasze zachowanie i jego konsekwencje – nikt inny.

Polecamy: Eko driving dla firm

I nie mam tu na myśli stłuczki, czy wypadku – to jest przecież oczywiste. Mam tu na myśli przygotowanie do tych trudnych warunków. A więc przede wszystkim nasze umiejętności oraz zdecydowanie w drugiej kolejności stan techniczny samochodu.

REKLAMA

Zastanówmy się przez chwilkę… ile lat temu zdawaliśmy egzamin na prawo jazdy? A teraz pytanie retoryczne: kiedy ostatnio podnosiliśmy swoje umiejętności jako kierowcy w sytuacjach niebezpiecznych?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niestety bez solidnych i cyklicznych treningów na specjalnych modułach szkoleniowych, pod okiem doświadczonych instruktorów nie ma mowy o rozwoju w tej dziedzinie. Możemy być mistrzami płynnej jazdy, ruszania, wyprzedzania, przewidywania… - przecież to ćwiczymy kilka razy dziennie, ale poślizg? Hamowanie awaryjne? Świadome wykorzystanie możliwości, jakie dają nam systemy…? To są elementy, o których „doświadczony” kierowca najczęściej nie ma pojęcia. I nie ma tu znaczenia, czy ten „doświadczony” kierowca ma 30 lat prawo jazdy, czy może przejechał 3 miliony kilometrów. Liczy się realne zachowanie kierowcy w sytuacji awaryjnej, a z tym podczas szkoleń, jakie realizuję od 10 lat jest niestety słabo.

Oczywiście zima jest zdecydowanie najtrudniejszym okresem dla kierowców. Ale jednocześnie jest doskonałą okazją do podnoszenia swoich umiejętności. Trzeba tylko wiedzieć jak to zrobić, żeby nie wyważać otwartych drzwi, bo wtedy możemy sobie zrobić krzywdę.

Paradoksalnie dzięki zimie zgodnie z krzywą Gaussa mamy niewielu kierowców, którzy znając swoje niedoskonałości bez obiekcji rezygnuje z jazdy w tych trudnych warunkach, również niewielu tych, którzy radzą sobie z nimi bardzo dobrze traktując ten okres jako czas rozwoju, oraz całą rzeszę pozostałych użytkowników dróg, którym to najczęściej przydarzają się różne przygody. To poniekąd jest wyjaśnienie tytułu tego artykułu.

Pamiętajmy - niezależnie od tego, z którą grupą kierowców się identyfikujemy, niezależnie od doświadczenia i swojej z reguły zbyt wysokiej samooceny, KAŻDY kierowca może się rozwijać i podnosić swoje umiejętności.

Przecież samochód jest i będzie do naszej starości jednym z najważniejszych urządzeń gospodarstwa domowego, czy też jednym z najważniejszych narzędzi w pracy. A więc mamy masę czasu na rozwój. Warto, więc zacząć już teraz, aby już kolejnej zimy nie tylko czuć się za kierownicą pewniej, ale przede wszystkim, żeby więcej umieć.

Do tego potrzebny będzie zestaw narzędzi, dzięki którym będziemy wiedzieli w jaki sposób to zrobić, bo lepiej jest umieć i cieszyć się jazdą niż dzwonić po pomoc drogową.

Zapraszam zatem do przeczytania kolejnych artykułów związanych z doskonaleniem techniki jazdy oraz przygotowaniem do jazdy samochodem w zimie.

Polecamy: Fotoradar i samochód firmowy - kto płaci mandat

Jak zima wpływa na flotę firmową
Jak zima wpływa na flotę firmową
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Leasing vs. wynajem: najlepszy wybór dla aut elektrycznych [Gość Infor.pl]

Elektromobilność staje się jednym z głównych kierunków rozwoju transportu w Polsce i na świecie. Dla wielu firm inwestycja w pojazdy elektryczne to jednak poważne wyzwanie finansowe, dlatego coraz częściej sięgają po zewnętrzne formy wsparcia. Jakie możliwości mają przedsiębiorcy? O tym w rozmowie Gość Infor.pl opowiedział Allan Wodzyński, dyrektor Biura ESG w PKO Leasing.

Podział wierzycieli na grupy po nowelizacji Prawa restrukturyzacyjnego

Wierzyciele objęci układem w restrukturyzacji mogą zostać podzieleni na grupy. W niektórych przypadkach, w myśl nowych przepisów, taki podział jest obowiązkowy. W zamyśle ustawodawcy ma to usprawnić proces restrukturyzacji.

IP Box na Cyprze – czym jest i jak działa?

W świecie globalnej gospodarki coraz większą rolę odgrywają prawa własności intelektualnej – patenty, oprogramowanie, znaki towarowe czy prawa autorskie. Dla wielu firm to właśnie one są najcenniejszym aktywem, przynoszącym największe zyski. Dlatego wiele krajów wprowadza specjalne rozwiązania podatkowe, które mają zachęcać do rejestrowania i rozwijania praw IP w danej jurysdykcji. Jednym z najbardziej atrakcyjnych rozwiązań jest IP Box na Cyprze, który od lat cieszy się dużym zainteresowaniem międzynarodowych przedsiębiorców.

Zawodowe FOMO w pracy profesjonalisty

Każdy profesjonalista zna uczucie zmęczenia z powodu ciągłych zmian, do których należy się dostosować. Nowe przepisy, konieczność śledzenia orzecznictwa, a także pędzące transformacje technologii i w biznesu to jest rzeczywistość, z którą musimy być na bieżąco. Jeśli temu nie sprostamy, ryzykujemy jakością pracy i reputacją, a w konsekwencji może ucierpieć nasza kariera. Czy takiego stresu można uniknąć?

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Ostatnia prosta do Systemu e-Faktur (KSeF). Zgodność dziś i architektura na lata

Stało się – ustawa podpisana, zegar tyka. Po latach zwrotów i nagłych zahamowań, Krajowy System e-Faktur niczym prawdziwy rollercoaster wjedzie na główny tor i zrewolucjonizuje naszą codzienność biznesową już od 1 lutego 2026 roku. Samo „podpięcie wagoników” do platformy to dopiero pierwszy zjazd. Prawdziwe wyzwanie zaczyna się w chwili, gdy kolejka rusza pełną prędkością i konieczne jest utrzymanie stałej zgodności w świecie nieustannych zakrętów regulacyjnych, w Polsce i za granicą.

Turystyka premium w Polsce. Jesteśmy coraz bardziej widoczni na mapie świata [Gość Infor.pl]

Sezon wakacyjny dobiegł końca, a wraz z nim pojawiły się statystyki i rankingi, które pokazują, jak mocno zmienia się pozycja Polski w globalnej turystyce. Najnowsze zestawienie wskazuje nasz kraj na 19. miejscu wśród najchętniej odwiedzanych kierunków świata. To duży awans, za którym stoją zarówno liczby, jak i realne zmiany w jakości oferty turystycznej.

Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

REKLAMA

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA