REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie handlować w internecie

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jednym z kryteriów dokonywania zakupów online jest unikalność dostępnych tą drogą produktów. Chodzi o towary niszowe, o które trudno na rynku tradycyjnym. Stąd wyzwaniem dla przedsiębiorców jest uruchamianie e-sprzedaży skierowanej do grupy docelowej o silnie sprecyzowanych potrzebach.

Dynamiczne tempo rozwoju e-commerce dyktowane jest coraz większym zainteresowaniem Polaków zakupami online. Tylko w 2011 roku sprzedaż w internecie wygenerowała dochód ponad 7,5 mld zł (SMB, Forrester Research). Brzmi zachęcająco, ale jak się do tego zabrać? Które produkty warto sprzedawać, jak je skutecznie prezentować i w jaki sposób pozyskać klienta internetowego? Przedstawiamy ABC handlu w internecie.

REKLAMA

REKLAMA


Pod koniec 2011 roku w sieci funkcjonowało już 10,8 tys. sklepów. Szeroki zakres punktów e-sprzedaży oznacza, że internetowy konsument ma w czym wybierać. To na pewno zaostrza preferencje nabywcze klientów, dla których internetowe transakcje muszą być po prostu rentowne. Argumentami skłaniającymi do zakupów online są często nie tylko niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych, ale przede wszystkim - możliwość nabycia unikalnego produktu.


Warto wiedzieć: Badania GUS i UOKIK dowodzą, że w internecie najczęściej kupują osoby młode - w wieku od 16 do 34 lat (prawie 50% odpowiedzi). Kolejną najbardziej zaangażowaną grupą konsumencką są e-klienci w wieku 35-44 lat (36,7%). W dalszej kolejności plasują się osoby 45-54 letnie (18,5%). Najmniej aktywne grupy wiekowe to: 55-64 lata (9,3% wskazań), a powyżej 64 roku życia chęć zakupów przejawia zaledwie 2,8% badanych.


A.    Liczy się odpowiedni produkt!


Jednym z kryteriów dokonywania zakupów online jest unikalność dostępnych tą drogą produktów. Chodzi o towary niszowe, o które trudno na rynku tradycyjnym. Stąd wyzwaniem dla przedsiębiorców jest uruchamianie e-sprzedaży skierowanej do grupy docelowej o silnie sprecyzowanych potrzebach. Jakie to oczekiwania? Sklepy, w których można zakupić konkretne grupy produktów, takie jak: kosmetyki, odzież czy multimedia. Ściślej, książki, filmy i muzyka - to towary cieszące się największym zainteresowaniem e-klientów. Kolejnymi produktami jest sprzęt RTV, odzież, kosmetyki i wycieczki (analiza: Rzetelna Firma, badanie Millward Brown SMG/KRC).  

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Pamiętaj - wybór produktu cieszącego się największą popularnością to jedna z pierwszych rzeczy, którą należy rozważać planując sprzedaż internetową.


NetAkademia radzi: należy zdawać sobie sprawę z faktu, iż różnice płci wpływają bezpośrednio na online sprzedaż. Kobiety kierują się przy zakupach emocjami. Taka oferta powinna być skoncentrowana na budowaniu i pogłębianiu więzi komunikacyjnych oraz cechować się dużą elastycznością cenową (np. stosowanie obniżek, promocji, rabatów). Z kolei mężczyźni nastawieni są do zakupów zadaniowo, zwracają uwagę przede wszystkim na jakość produktu, rzetelne dane techniczne oraz sprawny przebieg transakcji.


B.    Jak to widzą tak to kupią!


Większość ludzi kupuje oczami, dlatego tylko odpowiednio zaprezentowany towar ma szansę zwrócenia uwagi i wygenerowania potrzeby zakupu. Jak to zrobić w profesjonalny i przejrzysty sposób? Otóż należy do każdego produktu udostępnić krótki lead zaopatrzony w opis i zdjęcie. Przy dużym asortymencie można utworzyć kategorie tematyczne towarów (np. kosmetyki, zabawki, książki itp.), a w ich obrębie udostępniać strukturę podkategorii (odpowiednio np. perfumy, maskotki). Istotne jest również wyeksponowanie produktów atrakcyjnych cenowo, sezonowych lub okolicznościowych. W jaki sposób? Wystarczy użyć różnych form graficznych np. bannerów produktowych i punktów startowych (miejsca na stronie głównej promujące dany produkt w formie widocznego leadu). Tutaj ważną rolę odgrywa czcionka, jej rozmiar i kolor.


Pamiętaj - odpowiednio zaprojektowana strona kieruje uwagę na wybrane produkty.


NetAkademia radzi: nic tak nie zniechęca klientów jak długi czas ładowania stron produktowych, brak lub zła jakość zdjęć oraz opisów produktów, obligatoryjna konieczność zarejestrowania się i brak alternatywnych rozwiązań, trudności z identyfikacją koszyka w trakcie zakupów czy odnalezieniem informacji dotyczących kosztów przesyłki i formy płatności.


C.    Wyróżnij się!


Sklepów internetowych jest mnóstwo, więc w jaki sposób można wyróżnić się z tej masy? Warto zaoferować e-klientom coś ponad zakup towarów. To znaczy, udostępnić bazę wiedzy w formie poradników, publikacji, raportów i newsów. Mogą znaleźć się tam również elementy służące rozrywce w postaci narzędzi, takich jak np.: gry, tapety pod pulpit, kalkulatory. Internauci doceniają bliskie kontakty, które budują zaufanie. Mogą one odbywać się poprzez znane serwisy społecznościowe (np. Facebook, Twitter), na których dba się o wizerunek sklepu oraz komunikuje z e-klientami, niekoniecznie w sprawach dotyczących transakcji.


Pamiętaj - przy trafionym projekcie i relatywnie wysokich nakładach na promocję, zyski mogą zostać generowane nie wcześniej niż po pół roku od rozpoczęcia działalności.


NetAkademia radzi: właściciele e-sklepów, decydując się na kampanię graficzną, powinni wziąć pod uwagę, które techniki reklamowe są akceptowane przez internautów, a które ignorowane, albo postrzegane jako agresywne.


Na koniec pamiętaj...


Aby handel w internecie przyniósł jak najwięcej korzyści, firmy powinny skoncentrować się na kompleksowych działaniach. Liczy się pomysł na sprzedaż online i konsekwentna jego realizacja. Na rynku e-handlu do miana lidera może pretendować nawet niewielka firma. W tym wirtualnym świecie zarabia się rzeczywiste pieniądze, a granica między niewielkimi firmami a dużymi korporacjami zdaję się zacierać.


Źródło: kurs internetowy z certyfikatem „Handel w Internecie ” - www.netakademia.pl

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: netakademia.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA