REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fenomen marki powszechnie znanej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Szczurek Katarzyna
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

E-branding to skuteczna i popularna technika budowania reputacji wykorzystywana przez wiele firm. Dopasowanie strategii, odpowiednia strona internetowa, komunikacja z klientem, wartość dodana - co jeszcze warto dopracować, aby zbudować silną markę?

E-branding to proces kreowania marki w Internecie, który w ostatnich latach nabiera intensywnie na znaczeniu. Spowodowane jest to zarówno przez szybki rozwój technologii cyfrowych, jak i przez Internet, który stał się w dzisiejszych czasach „wszechobecnym” medium. Branding w tym nowym, wirtualnym ujęciu jest pozbawiony terytorialnych granic. Umożliwia to ekspansję rynków do tej pory niedostępnych, a także kontakt ze znacznie szerszą grupą odbiorców. Jednakże, żeby zbudować silną markę w Internecie trzeba w najdrobniejszych szczegółach dopracować wiele elementów.
 
Przede wszystkim działania e-brandingowe firmy powinny być staranie dopasowane do strategii przedsiębiorstwa. Utrwalenie świadomości marki wymaga spójnego zastosowania takich elementów jak: podkreślenie emocjonalnych zalet firmy i jej produktów, użycie wybranych form promocji i dostarczenie klientowi wartości dodanej. Jednakże podczas procesu budowania wizerunku firmy nie można zapominać o idei przewodniej marki, która mówi o tym, czym firma się zajmuje i dlaczego istnieje.

Podstawowym narzędziem e-brandingowym jest strona internetowa, która stanowi wirtualną wizytówkę każdego przedsiębiorstwa. Dobry i krótki adres domenowy zawierający nazwę firmy ułatwia znalezienie jej w Internecie. Należy zadbać także o to, aby graficznie i stylistycznie strona była dopasowana do profilu firmy. Musi zawierać elementy charakterystyczne dla danego przedsiębiorstwa - jego symbole, kolorystykę, logo. Istotna jest też funkcjonalność witryny, a przejrzyste działy, sprawnie działająca wyszukiwarka i częste aktualizacje są  niepodważalnym atutem w tym zakresie.

Pierwsze odwiedzenie strony przez klienta jest zaistnieniem danej marki w jego umyśle. Jednak wykreowanie wizerunku firmy wymaga podtrzymania dialogu z tym odbiorcą. Dzięki efektywnej komunikacji potencjalny nabywca może przekazać czego oczekuje od firmy oraz co mu nie odpowiada w jej produktach i ogólnej działalności. To istotny element budowania zaufania klienta, który otrzymuje jasny przekaz: „jestem ważny dla tej firmy”. Uwagi nabywców warto brać pod uwagę w dalszym procesie tworzenia produktu, także te o negatywnym zabarwieniu. Wszak jeden zadowolony klient przekaże swoje uwagi kilku osobom, niezadowolony zaś aż kilkunastu, co bardzo widoczne jest w wirtualnym świecie.
E-branding dysponuje ponadto o wiele szerszym zakresem narzędzi nawiązywania dialogu z klientem niż tradycyjny branding. W e-brandingu można posłużyć się bowiem pocztą elektroniczną, obecnością forum na stronie, chat-roomem, czy listą dyskusyjną.

Proces budowania marki warto wesprzeć także działaniami reklamowymi. Można wykorzystać tutaj banery reklamowe, które systematycznie stosowane utrwalają się w umysłach klientów. Teoretycznie internauta nie zwraca na nie uwagi, jednak w praktyce podczas zakupu sięga po produkt, który skądś już kojarzy. Skuteczna jest też wymiana linków i banerów ze stronami o podobnym profilu, a także linki sponsorowane. Coraz popularniejszy staje się także tzw. marketing wirusowy,  czyli forma promocji polegająca na zapoczątkowaniu sytuacji, w której to sami internauci wymieniają między sobą informacje na temat firmy czy produktów. Proces ten można zainicjować charakterystyczną reklamą, filmikiem, zdjęciem a nawet plotką.

Odpowiednio przygotowany e-branding powinien także oferować klientom określoną wartość dodaną. To właśnie wartość dodana sprawi, że klient poczuje się przywiązany do marki. Charakter tego dodatkowego wynagrodzenia w zależności od profilu firmy może być różny. Mogą to być e-learningi, newslettery, poradniki czy artykuły dotyczące określonych informacji.

Warto przeanalizować powyższe elementy e-brandingu i zastosować je w swojej strategii kreowania marki. Można wtedy liczyć na wymierne efekty w postaci silnych skojarzeń w zakresie postrzegania firmy. Marka jest przecież „oknem” przez które firma prezentuje się swoim klientom.

REKLAMA


 

Katarzyna Szczurek

 

Powiązane
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

REKLAMA

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

REKLAMA

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

REKLAMA