REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co zrobić w razie utraty tytułu wykonawczego?

Monika Serwatka
Aplikantka radcowska
Po przeprowadzonej rozprawie, zostaje wydany ponowny tytuł wykonawczy, na którym czyni się wzmiankę o wydaniu go zamiast pierwotnego.
Po przeprowadzonej rozprawie, zostaje wydany ponowny tytuł wykonawczy, na którym czyni się wzmiankę o wydaniu go zamiast pierwotnego.

REKLAMA

REKLAMA

Tytuł wykonawczy to tytuł egzekucyjny zaopatrzony klauzulą wykonalności. Tylko oryginał tytułu wykonawczego może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania egzekucyjnego przez komornika sądowego. Co należy zrobić w przypadku, gdy tytuł wykonawczy został utracony, zagubiony lub skradziony? Czy oznacza to, że wierzyciel został pozbawiony możliwość egzekucji sądowej? Czy istnieje możliwość odtworzenia utraconego tytułu wykonawczego? Jak można odtworzyć utracony tytuł wykonawczy?

W przypadku utraty lub zagubienia tytułu wykonawczego, koniecznym jest skierowanie wniosku do sądu, który wydał tytuł wykonawczy o ponowne wydanie tytułu wykonawczego zamiast utraconego. Odtworzenie tytułu wykonawczego może nastąpić jedynie na mocy postanowienia sądu. Postanowienie sądu w tym przedmiocie zostanie wydane po przeprowadzeniu rozprawy.

REKLAMA

Jak powinie wyglądać wniosek o ponowne wydanie tytuły wykonawczego

Porównaj: Jak wygląda rozpoznanie sprawy w postępowaniu nakazowym?

Wniosek o ponowne wydanie tytułu wykonawczego w zamian utraconego powinien zawierać dokładny opis sprawy i okoliczności w jakich wierzyciel utracił tytuł wykonawczy. Wierzyciel we wniosku powinien także wskazać dowody na okoliczność utraty tytułu wykonawczego. Wniosek o ponowne wydanie tytułu wykonawczego należy skierować do sądu, który wydał utracony tytuł wykonawczy. Należy także pamiętać, iż wniosek ten podlega opłacie stałej w kwocie 40 złotych.

Jak wygląda postępowanie o ponowne wydanie tytułu wykonawczego zamiast utraconego

Po przeprowadzonej rozprawie, zostaje wydany ponowny tytuł wykonawczy, na którym czyni się wzmiankę o wydaniu go zamiast pierwotnego. Samo postępowanie w tej sprawie ogranicza się jedynie do badania przez sąd faktu utraty tytułu wykonawczego. Należy przygotować się, iż w trakcie rozprawy sąd będzie wyjaśniał czy wnioskodawca utracił dokument wbrew swojej woli. Dlatego warto we wniosku o ponowne wydanie tytułu wykonawczego wskazać świadków, którzy potwierdzą utratę dokumentu. Sąd w celu badania faktu utraty tytułu wykonawczego może także wezwać także dłużnika aby ustalić, czy wnioskodawca nie wydał tytuł dobrowolnie innej osobie, ewentualnie nie został wykorzystany do wyegzekwowania zasądzonego roszczenia lub też czy dłużnik nie wykonał już świadczenia dobrowolnie.

Polecamy serwis Windykacja

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA