REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co zrobić w razie utraty tytułu wykonawczego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Monika Serwatka
Aplikantka radcowska
Po przeprowadzonej rozprawie, zostaje wydany ponowny tytuł wykonawczy, na którym czyni się wzmiankę o wydaniu go zamiast pierwotnego.
Po przeprowadzonej rozprawie, zostaje wydany ponowny tytuł wykonawczy, na którym czyni się wzmiankę o wydaniu go zamiast pierwotnego.

REKLAMA

REKLAMA

Tytuł wykonawczy to tytuł egzekucyjny zaopatrzony klauzulą wykonalności. Tylko oryginał tytułu wykonawczego może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania egzekucyjnego przez komornika sądowego. Co należy zrobić w przypadku, gdy tytuł wykonawczy został utracony, zagubiony lub skradziony? Czy oznacza to, że wierzyciel został pozbawiony możliwość egzekucji sądowej? Czy istnieje możliwość odtworzenia utraconego tytułu wykonawczego? Jak można odtworzyć utracony tytuł wykonawczy?

W przypadku utraty lub zagubienia tytułu wykonawczego, koniecznym jest skierowanie wniosku do sądu, który wydał tytuł wykonawczy o ponowne wydanie tytułu wykonawczego zamiast utraconego. Odtworzenie tytułu wykonawczego może nastąpić jedynie na mocy postanowienia sądu. Postanowienie sądu w tym przedmiocie zostanie wydane po przeprowadzeniu rozprawy.

REKLAMA

Jak powinie wyglądać wniosek o ponowne wydanie tytuły wykonawczego

Porównaj: Jak wygląda rozpoznanie sprawy w postępowaniu nakazowym?

Wniosek o ponowne wydanie tytułu wykonawczego w zamian utraconego powinien zawierać dokładny opis sprawy i okoliczności w jakich wierzyciel utracił tytuł wykonawczy. Wierzyciel we wniosku powinien także wskazać dowody na okoliczność utraty tytułu wykonawczego. Wniosek o ponowne wydanie tytułu wykonawczego należy skierować do sądu, który wydał utracony tytuł wykonawczy. Należy także pamiętać, iż wniosek ten podlega opłacie stałej w kwocie 40 złotych.

Jak wygląda postępowanie o ponowne wydanie tytułu wykonawczego zamiast utraconego

Po przeprowadzonej rozprawie, zostaje wydany ponowny tytuł wykonawczy, na którym czyni się wzmiankę o wydaniu go zamiast pierwotnego. Samo postępowanie w tej sprawie ogranicza się jedynie do badania przez sąd faktu utraty tytułu wykonawczego. Należy przygotować się, iż w trakcie rozprawy sąd będzie wyjaśniał czy wnioskodawca utracił dokument wbrew swojej woli. Dlatego warto we wniosku o ponowne wydanie tytułu wykonawczego wskazać świadków, którzy potwierdzą utratę dokumentu. Sąd w celu badania faktu utraty tytułu wykonawczego może także wezwać także dłużnika aby ustalić, czy wnioskodawca nie wydał tytuł dobrowolnie innej osobie, ewentualnie nie został wykorzystany do wyegzekwowania zasądzonego roszczenia lub też czy dłużnik nie wykonał już świadczenia dobrowolnie.

Polecamy serwis Windykacja

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA