reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Podatki

Czy należy sporządzić miesięczny raport, jeśli nie było obrotów

Aktualizacja: 04.02.2010

Prowadzimy sklep całodobowy. Z oczywistych względów posiadamy również kasę fiskalną. Mamy pytanie dotyczące ewidencjonowania na kasie oraz tworzenia raportów dobowych i miesięcznych. Otóż jak należy postąpić w sytuacji, gdy w całym miesiącu nie był ewidencjonowany obrót na kasie, ponieważ nie było sprzedaży na rzecz osób fizycznych? Czy należy sporządzić raport? Kiedy natomiast trzeba sporządzać raporty dobowe, skoro sprzedaż następuje również w nocy, np. o 2.00 czy 3.00 nad ranem? Jak postąpić w przypadku raportu dobowego na przełomie miesięcy? »

Kiedy aporty są zwolnione od VAT

Aktualizacja: 04.02.2010

Czy od kwietnia 2009 r. wszystkie wnoszone aportem towary są opodatkowane VAT? »

Czy przedsiębiorca budowlany może zaliczyć do kosztów diety przy własnych podróżach

Aktualizacja: 04.02.2010

Jestem indywidualnym przedsiębiorcą. Prowadzę działalność usługową w zakresie usług budowlano-remontowych. Często mam zamówienia spoza miejscowości, w której posiadam biuro. W związku z tym wyjeżdżam, aby świadczyć usługi. Czy w takim przypadku mogę naliczać sobie diety z tytułu podróży służbowej i zaliczać je do kosztów uzyskania przychodów? »

Jaki kurs waluty zastosować w fakturze korygującej

Aktualizacja: 27.01.2010

Faktura pierwotna dokumentująca sprzedaż krajową została wystawiona w euro. Jak należy przeliczać korektę? »

Czy skorzystanie z ulgi na złe długi jest możliwe, gdy zastosowano doręczenie zastępcze

Aktualizacja: 27.01.2010

Jesteśmy firmą handlową. Mamy kilku kontrahentów, którzy zalegają nam z płatnościami. Postanowiliśmy więc skorzystać z ulgi na złe długi. Wysłaliśmy wezwania do kontrahentów. Dwa wróciły nieodebrane. Czy możemy uznać, że było to doręczenie zastępcze, i skorygować VAT? Jakie faktury mogą być objęte korektą? »

Czy kopie faktur muszą być papierowe

Aktualizacja: 22.01.2010

Czy kopie faktur sprzedaży, które przechowujemy w firmie co najmniej przez pięć lat, powinny być papierowe? Czy mogą być przechowywane w systemie, natomiast na żądanie np. kontrolujących udostępniane w postaci wydruku komputerowego? Wystawiamy bardzo dużo faktur. Przechowywanie ich papierowych kopii stanowi dla nas ogromy problem. Nie ma ich gdzie składować. Spotkaliśmy się z wieloma interpretacjami, w których urzędy stoją na stanowisku, że kopie należy przechowywać w formie papierowej, w ich oryginalnej postaci. Czy rzeczywiście tak jest? »

Czy należy sporządzać dokumentację podatkową transakcji pomiędzy firmami ojca i syna

Aktualizacja: 21.01.2010

Prowadzę indywidualną działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży towarów. Odrębną działalność prowadzi również mój syn. Dodatkowo pomagam synowi w prowadzeniu działalności gospodarczej jako osoba współpracująca w firmie syna. Nasze firmy dokonują między sobą transakcji dotyczących sprzedaży i zakupu towarów. Czy w takim przypadku istnieje obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej, obejmującej transakcje między naszymi firmami? »

Jak powinien postąpić podatnik, który nie zgadza się z ustaleniami kontroli

Aktualizacja: 14.01.2010

Po przeprowadzonej kontroli otrzymałem protokół kontroli. Niezupełnie się z nim zgadzam. Jak powinienem postąpić, jeżeli zdecyduję się zakwestionować ustalenia kontroli w całości lub w części? »

Czy można skorzystać z jednorazowej amortyzacji po rozpoczęciu amortyzacji na zasadach ogólnych

Aktualizacja: 14.01.2010

Czy istnieje możliwość skorzystania z jednorazowej amortyzacji (na podstawie art. 16k ust. 7 updop), w sytuacji gdy spełnione są wszystkie wymagania, lecz środek trwały został już wprowadzony do ewidencji środków trwałych i co miesiąc dokonywane są odpisy amortyzacyjne? Jednorazowa amortyzacja stanowiłaby różnicę między wartością początkową środka trwałego a dokonanymi odpisami amortyzacyjnymi. »

Odszkodowanie w księdze przychodów i rozchodów

Aktualizacja: 12.01.2010

Jakich zapisów należy dokonać w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w związku z uszkodzeniem samochodu ciężarowego (nowy samochód o przebiegu 8200 km), który jest leasingowany? Naprawa samochodu została już zgłoszona do ubezpieczyciela. Firma otrzymała fakturę VAT z warsztatu samochodowego, z której wynika, że należy opłacić tylko VAT, a pozostałą część pokrywa ubezpieczyciel. »

Wydatek na wycenę nieruchomości przy kredycie inwestycyjnym

Aktualizacja: 11.01.2010

Prowadzę indywidualną działalność gospodarczą. W marcu 2010 r. planuję rozpocząć inwestycję w postaci budowy bazy magazynowej. Staram się o kredyt inwestycyjny na sfinansowanie tej budowy. Warunkiem uzyskania kredytu jest dokonanie wyceny nieruchomości, która ma być jego zabezpieczeniem. Czy koszt wyceny nieruchomości, poniesiony w związku z uzyskaniem kredytu inwestycyjnego, mogę ująć bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodu? »

Jak należy prowadzić ewidencję VAT w przypadku wystawiania faktur i paragonów fiskalnych

Aktualizacja: 08.01.2010

Zakupiliśmy kasę fiskalną. Proszę o wyjaśnienie, jak ujmować paragon fiskalny z kasy (sprzedaż dla osób fizycznych) w ewidencji VAT, jeśli jest do niego faktura VAT, a jak jeśli jej nie ma. Czy sprzedaż z paragonów ujmuję jako przychód w pkpir? »

Jak rozliczać sprzedaż przez Internet

Aktualizacja: 08.01.2010

Zamierzam zająć się handlem zabawkami. Będą to wyłącznie towary używane. Będę je kupował tylko od osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, mieszkających zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Unii Europejskiej za pośrednictwem portali Allegro. Poza kontaktem przez Internet nie będę miał innego kontaktu ani z osobami, od których będę kupował, ani z osobami, którym będę sprzedawał te towary, ponieważ sprzedaż również będzie prowadzona przez Internet. Jak powinno wyglądać rozliczenie tak prowadzonej działalności? Co w przypadku, gdy będę korzystał ze zwolnienia z VAT? Czy muszę mieć kasę fiskalną? Płatności za sprzedaż będą dokonywane na konto bankowe. Będę prowadził pkpir. »

Dane na fakturze podawane przez spółkę z o.o. w organizacji

Aktualizacja: 05.01.2010

Założyliśmy nową spółkę z o.o. Mamy już akt notarialny, ale spółka nie jest jeszcze zgłoszona do KRS, w związku z czym nie mamy numeru NIP ani REGON. Czy na fakturach dotyczących naszych zakupów obok nazwy spółki powinno być napisane „w organizacji”? Jakie dane powinna zawierać faktura, skoro nie mamy NIP? Czy po nadaniu numeru można skorygować dane notą korygującą? Czy z tych faktur będziemy mogli odliczyć VAT? »

Czy faktura VAT musi być podpisana, aby można było ją zaksięgować

Aktualizacja: 05.01.2010

Podczas przeprowadzania kontroli wewnętrznej w firmie odkryliśmy kilka faktur VAT, które zostały zaksięgowane do rozliczenia, ale nie mają podpisu sprzedawcy. Czy ewentualna kontrola podatkowa może je zakwestionować? Czy zaksięgowanie faktur bez podpisu wystawcy (sprzedawcy) jest nieprawidłowe? »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Szpak

trenerka i założycielka organizacji szkoleniowej Laboratorium Współpracy: www.laboratoriumwspolpracy.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama