REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kreatywne CV – czy dla każdego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Małgorzata Marzec
Małgorzata Marzec
Aplikantka radcowska
Kreatywne CV
Kreatywne CV

REKLAMA

REKLAMA

Współczesny rynek pracy wymaga od kandydata większego niż kiedykolwiek zaangażowania i pomysłowości w poszukiwaniu pracy. Ostatnio bardzo modne stały się tzw. kreatywne CV. Zastanówmy się jednak nad tym czy każdy może sobie na nie pozwolić.

Kreatywne CV - definicja

Kreatywne CV to forma dokumentu aplikacyjnego, w którym kandydat w sposób nietypowy, przy użyciu nieszablonowych technik prezentuje swoją osobę potencjalnemu pracodawcy.

REKLAMA

Wykorzystanie kreatywnego CV w procesie rekrutacji ma na celu:

  • wyróżnienia kandydatury na tle innych aplikacji
  • zaintrygowanie i wzbudzenie zainteresowania pracodawcy
  • spowodowanie chęci spotkania z danym kandydatem
  • ponadto, ma ono również wysłać pracodawcy jasny komunikat informujący o tym, że kandydat jest twórczy, posada nietuzinkową osobowość a jego głowa przepełniona jest wieloma innowacyjnymi pomysłami.

Polecamy: Kłamstwa w CV

Kreatywność w CV

REKLAMA

Wszyscy z pewnością zgodzą się ze stwierdzeniem, że kreatywność ostatnimi czasy stała się niezwykle chwytliwym hasłem na rynku pracy. Przeglądając ogłoszenia o pracę można odnieść wrażenie, że niemal każdy pracodawca poszukuje kreatywnego pracownika. Z drugiej strony kreatywność to cecha deklarowana przez zdecydowaną większość kandydatów. Czy słusznie? Czy zawsze warto podkreślać tę cechę dodatkowo kreatywnym CV?

Oczywiście zgadzam się z tym, że nietypowe CV wyróżnia się na tle setki innych aplikacji na dane stanowisko, jednak nie zawsze owo wyróżnienie będzie miało pozytywne dla kandydata implikacje. Dlatego nie należy ulegać wpływom płynącym z mediów, gdzie wielu specjalistów spycha klasyczne CV do lamusa i rozwodzi się nad pozytywami kreatywnego życiorysu, wręcz nawet sugerując, że jedynie taki ma  szansę być zauważony i tylko dzięki niemu kandydat może zdobyć pracę. Warto zachować dystans i spróbować odpowiedzieć sobie na pytanie czy nietuzinkowe CV będzie pasowało do wybranej przez nas oferty pracy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nietypowe CV z pewnością będzie dobrze przyjęte przez pracodawcę chcącego obsadzić stanowisko, na którym kreatywność stanowi jedną z najbardziej pożądanych cech. Mam tu na myśli takie obszary aktywności zawodowej jak: grafika, reklama, marketing, media, sztuka, PR. Przygotowanie nieszablonowej aplikacji doradzałbym również studentom i absolwentom, czyli wszystkim tym osobom, które siłą rzeczy nie mają jeszcze czym się „pochwalić” w CV.

Pamiętajmy więc, że wysłanie innowacyjnego CV może być bardzo dobrym a nawet strategicznym posunięciem w przypadku aplikowania na stanowiska, w które wpisana jest potrzeba niestandardowego myślenia. Kreatywne CV może też być wykorzystywane tam, gdzie panuje bardzo duża konkurencja a kandydatowi zależy na tym, aby jego CV nie zlało się z innymi. Mam tu na myśli takie zawody jak Przedstawiciel Handlowy lub telemarketer (wbrew pozorom, kreatywność u tego typu specjalistów jest dość cenną cechą pomagającą dotrzeć do klienta).

Polecamy: Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Istnieje jednak cały wachlarz zawodów i ofert pracy, na które nie należy wysyłać kreatywnego CV lub co najmniej zachować umiar i pewną równowagę pomiędzy kreatywnością a klasyką w redagowaniu dokumentów aplikacyjnych. Na pewno nie warto wysyłać kreatywnego CV do pracy w bankowości, ubezpieczeniach, administracji państwowej, księgowości. Nie mam też przekonania co do tego, że kreatywne CV może pomóc kandydatowi w rekrutacji na stanowisko kierownika budowy, dyrektora finansowego, kierownika linii produkcyjnej etc.

Warto zadać sobie pytanie: czy dany pracodawca (w kontekście konkretnej oferty pracy) będzie oczekiwał od nas kreatywności i nieszablonowego myślenia, odrobiny ekstrawagancji i nonszalancji czy może postawi na wiedzę i solidność. Czasem wystarczy lekko odkurzyć nasze CV poprzez zmianę szaty graficznej na bardziej ciekawą.

Choć wielu rekruterów deklaruje, iż kreatywne CV zawsze zwraca ich uwagę (a jeśli jest wyjątkowo pomysłowe i dobre, bywa, że zatrudniają kandydata natychmiast), nie oznacza to jeszcze, że dzieje się tak za każdym razem. Dobre CV to nasza wejściówka na rozmowę kwalifikacyjną. Pamiętajmy więc, że jeśli właściciel nawet bajecznie zaskakującego CV będzie kiepsko przygotowany do zaprezentowania swojej kandydatury podczas indywidualnego spotkania a deklarowana przez niego kreatywność okaże się być niewystarczająca i tak nie przekona on do siebie pracodawcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA