REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zgłaszać szkody z tytułu kradzieży z włamaniem, rabunku, wandalizmu i dewastacji?

W przypadku powiadomienia Policji lub innej instytucji, należy wskazać nazwę i adres jednostki, w której dokonano zgłoszenia zdarzenia.
W przypadku powiadomienia Policji lub innej instytucji, należy wskazać nazwę i adres jednostki, w której dokonano zgłoszenia zdarzenia.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku powstania szkody wskutek kradzieży z włamaniem, rabunku, wandalizmu i dewastacji na terytorium Polski, poszkodowany powinien w terminie 3 dni roboczych powiadomić o tym Zakład ubezpieczeń, wypełniając druk zgłoszenia szkody.

Zgłoszenie szkody należy wypełnić szczegółowo, nie pomijając żadnej rubryki. W przypadku braku szczegółowej wiedzy dotyczącej którejkolwiek z rubryk, nie powinna ona pozostać niewypełniona. Należy wtedy wpisać - zgodnie z prawdą - "nie wiem", "nie było", "nie znam", itp.

Równie ważne jak podanie danych osobowych i adresowych poszkodowanego jest dokonanie w zgłoszeniu szkody dokładnego opisu przebiegu zdarzenia, uszkodzonego i skradzionego mienia oraz podanie przyczyny powstania szkody.

REKLAMA

Zobacz serwis: Jak zapewnić wiarygodność w obrocie, czyli wszystko o gwarancji ubezpieczeniowej?

W przypadku powiadomienia Policji lub innej instytucji, należy wskazać nazwę i adres jednostki, w której dokonano zgłoszenia zdarzenia.

Jeśli istnieli bezpośredni świadkowie zdarzenia, w zgłoszeniu szkody należy podać ich dane osobowe i adresowe.

Do zgłoszenia szkody należy dołączyć kserokopię lub oryginały niżej wymienionych dokumentów:
• potwierdzenia wpłaty składki ubezpieczeniowej jeżeli była rozłożona na raty,
• własna polisa ubezpieczenia,
• dokument potwierdzający własność zniszczonego mienia np. akt notarialny,
spis zniszczonego mienia w przypadku urządzeń i wyposażenia z określeniem ich wartości i roku nabycia lub dokumenty potwierdzające pochodzenie i nabycie mienia,
• w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej potwierdzenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub do Krajowego Rejestru Sądowego,
• rozliczenie ostatniej inwentury (wartość początkowa) przed szkodą,
• rozliczenie inwentury (spis z natury) po szkodzie,
faktury zakupu towarów skradzionych/uszkodzonych,
• rachunki za naprawę uszkodzeń - oryginały,
• postanowienia o umorzeniu dochodzenia w sprawie, bądź informacji o wykryciu sprawców zdarzenia (poszkodowany dostarczy niezwłocznie po jego otrzymaniu).

Warto też podawać w zgłoszeniu szkody numer telefonu stacjonarnego (domowego lub w miejscu pracy) i komórkowego, aby zakład ubezpieczeń miał z nami łatwy kontakt.

Zobacz serwis: Kodeksy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA