REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Termin na przygotowanie papierowych formularzy o zarobkach pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
formularze o zarobkach pracowników
formularze o zarobkach pracowników

REKLAMA

REKLAMA

Tylko miesiąc mają małe firmy, zatrudniające nie więcej niż 5 osób, na przesłanie do urzędu skarbowego papierowych formularzy o przychodach uzyskanych przez pracowników. Ci, którzy zrobią to drogą elektroniczną, będą mieli o miesiąc więcej na dostarczenie tych informacji fiskusowi.

Ministerstwo Finansów zmieniło zasady komunikowania się firm z organami skarbowymi. Od początku tego roku głównym kanałem przekazywania formularzy dotyczących podatków ma być internet. Od tej reguły są jednak wyjątki, jako że małe firmy nadal mogą posługiwać się formularzami papierowymi.

REKLAMA

Formularze tylko elektronicznie

Od stycznia 2015 r. firmy mają obowiązek przesyłania droga elektroniczną – i z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego - formularzy PIT-4R, PIT-8AR, PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1 oraz IFT-3, a także rocznego obliczenia podatku PIT-40, zeznania CIT-8 oraz informacji IFT-2. To oznacza, że dokumenty o tych numerach, mimo że odnoszące się do dochodów uzyskanych w roku 2014, przedsiębiorcy będą musieli przesyłać drogą elektroniczną.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

To rozwiązanie ma stanowić ułatwienie dla przedsiębiorców. I tak bowiem większość firm dane dotyczące podatków oraz inne informacje, wymagane przez fiskusa, gromadzi w programach księgowych. Obecnie więc, zamiast drukować wypełnione elektronicznie formularze, firmy będą mogły przesyłać je za pośrednictwem sieci.

Głównym problemem dla części przedsiębiorców może być konieczność posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Ci, którzy jeszcze go nie mają a spełniają wymagania narzucone przez fiskusa, powinni jak najszybciej w taki podpis się zaopatrzyć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie należności może potrącić pracodawca z wynagrodzenia?

Mali mogą zostać przy papierze

REKLAMA

Obowiązek przesyłania danych drogą elektroniczną nie dotyczy tylko małych firm, zatrudniających nie więcej niż 5 osób. Te podmioty nadal będą mogły przesyłać do urzędów skarbowych formularze w wersji papierowej. Jednak powinny przyspieszyć prace nad sporządzeniem tych dokumentów, bo druki PIT 8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1 oraz PIT-40 będą musiały trafić do urzędu skarbowego do końca stycznia. Nie ulega zmianie termin, w jakim te dokumenty należy przekazać podatnikowi, nadal trzeba będzie to zrobić do końca lutego.

Zapewne część małych przedsiębiorców wolałaby również komunikować się z fiskusem drogą elektroniczną, choćby ze względu na fakt, że formularze przesłane tym kanałem można składać do końca lutego. Ale obecnie warunkiem skorzystania z komunikacji przez internet jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Co, którzy go nie mają i z różnych powodów mieć nie mogą czy nie chcą, muszą więc używać papieru.

Wprawdzie w przyszłości pojawi się możliwość, aby małe firmy, zatrudniające nie więcej niż 5 osób, komunikowały się z organami skarbowymi, potwierdzając formularze tzw. danymi autoryzacyjnymi (takimi, jakich obecnie używa się przy składaniu prywatnych PIT-ów drogą elektroniczną), ale na razie systemy resortu finansów nie dają takiej możliwości.

Co należy zaliczyć do składników wynagrodzenia?

Biura rachunkowe tylko drogą elektroniczną

Spieszyć się nie muszą ci przedsiębiorcy, którzy prowadzenie swoich spraw księgowych i rachunkowych zlecili biurom księgowym. One bowiem mają obowiązek komunikować się wyłącznie drogą elektroniczną. To oznacza, że na przygotowanie potrzebnych formularzy mają czas do końca lutego.

Minimalne wynagrodzenie w 2015 roku

Marek Siudaj, Tax Care

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA