REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie czekaj! Spraw, by Twoja faktura stała się najważniejsza.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Diana Borowiecka
Specjalista ds. PR
Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
skuteczna windykacja należności (wierzytelności)
skuteczna windykacja należności (wierzytelności)

REKLAMA

REKLAMA

Sprawdź kontrahenta jeśli masz wątpliwości względem jego wypłacalności i ogranicz ryzyko. Wpisz dłużnika jeśli jego nierzetelność płatnicza powoduje zatory płatnicze w twojej firmie i spraw, by twoja faktura stała się dla niego priorytetem. Potwierdź swoją wiarygodność za pomocą Certyfikatu i pokaż innym, że masz przewagę.

To podstawowe obszary, na których powinien się dziś poruszać i nimi wspierać każdy przedsiębiorca, biorąc pod uwagę obecną trudną sytuację na rynku gospodarczym i częsty problem egzekwowania należności od kontrahentów.

REKLAMA

REKLAMA

Według opinii przedsiębiorców badanych przez TNS Polska we współpracy z BIG InfoMonitor nieterminowe płatności stanowią poważną przeszkodę w prowadzeniu działalności gospodarczej aż dla 83% ankietowanych.

Źródło: BIG InfoMonitor, Raport BIG

REKLAMA

Ponadto prawie 31%. faktur nie jest płaconych w terminie, a średni czas spłaty to 4,5 miesiąca. Opóźnienia w fakturach z kolei tworzą zatory płatnicze, które są poważnym zagrożeniem szczególnie dla małych firm, dla których utrata płynności finansowej, może nawet zagrozić jej istnieniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Eksperci alarmują, że poziom zatorów płatniczych ciągle wzrasta. Przedsiębiorcy twierdzą, że nie są w stanie uregulować należności, bo ich dłużnicy spóźniają się z uregulowaniem rachunków, co może doprowadzić do ograniczenia działalności firm.

Certyfikat jako praktyczne narzędzie w budowaniu dialogu

Największą barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej wywołaną zatorami płatniczymi jest w tej chwili niemożność inwestowania i ograniczenie wydatków na rozwój firmy i wynagrodzenia. Ponad połowa 55% przedsiębiorców wskazuje właśnie na to zjawisko, a  jako przyczynę podaje brak pieniędzy od kontrahentów na swoim koncie na czas.

Stąd też na rynku dostępne są narzędzia, które w łatwy i szybki sposób pozwalają eliminować i zapobiegać zatorom płatniczym. Dziś miękka windykacja nie cieszy się już złą sławą, a staje się profesjonalnym instrumentem finansowym.


BIG InfoMonitor funkcjonuje na trzech obszarach, do których należy analiza ryzyka, miękka windykacja oraz ocena wiarygodności finansowej. O fakcie, że dysponuje on narzędziami miękkiej windykacji, świadczy pieczęć informująca o współpracy z BIG oraz o jej konsekwencjach dla dłużnika.

Kolejny element stanowi wezwanie do zapłaty z informacją o zamiarze przekazania danych dłużnika do Rejestru Dłużników i  konsekwencjach tego wpisu. Przekazanie danych dłużnika do Rejestru Dłużników BIG, a następnie wysyłka powiadomień o dokonaniu wpisu. Obecność w takim rejestrze stanowi dużą niedogodność dla potencjalnego dłużnika.

Jak wynika z opinii klientów oraz  szacunków i danych BIG InfoMonitor, 25%-35% dłużników spłaca należność po otrzymaniu wezwania do zapłaty z informacją o zamiarze umieszczenia ich danych w Rejestrze Dłużników i o konsekwencjach tego wpisu.

Kolejne 10%-20% dłużników reguluje dług po wpisaniu ich danych do Rejestru BIG InfoMonitor. Efektywność ta zwiększa się w przypadku pisemnego powiadomienia o wpisie do Rejestru Dłużników oraz częstego korzystania przez dłużników z produktów i usług bankowych.

Dofinansowanie do sprzedaży produktów na rynku unijnym

Przedsiębiorcy szybko przekonują się, że obecność w Rejestrze Dłużników BIG oznacza ograniczony rozwój firmy, jednoznaczny z uniemożliwieniem zawierania transakcji handlowych oraz umów z nowymi partnerami biznesowymi. Ponadto obecność w rejestrze  ma swoje konsekwencje w czasie  negocjowania warunków kredytu, a także w dostępie do wielu towarów i usług, które są możliwe do uzyskania tylko na gorszych warunkach lub w ogóle.

Dzieje się tak, ponieważ podmioty współpracujące z danym Biurem Informacji Gospodarczej zanim zdecydują o sprzedaży swoich towarów lub usług, korzystają z praktycznych narzędzi, które posiadają BIGi i sprawdzają wiarygodność płatniczą oraz terminowość  wywiązywaniu się ze zobowiązań potencjalnych partnerów.

Jedynie całkowita spłata należności powoduje usunięcie informacji o zadłużeniu. Więcej informacji na www.BIG.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA