REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profil Zaufany - zalety korzystania

Subskrybuj nas na Youtube
Profil Zaufany - zalety korzystania /fot. Fotolia
Profil Zaufany - zalety korzystania /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Profil Zaufany to przydatne narzędzie dla przedsiębiorców. Dzięki niemu można m.in. zmienić dane w CEIDG nie wychodząc z domu.

Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą? Chcesz zaoszczędzić czas i pieniądze? Załóż Profil Zaufany. To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu zza ekranu komputera np. zmienisz dane firmy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

REKLAMA

REKLAMA

Tylko w lutym i marcu ponad 630 tysięcy osób założyło Profil Zaufany. W sumie korzysta już z niego niemal 3,3 miliona Polaków, wśród nich wielu przedsiębiorców.

"Profil Zaufany to bezpłatna i w pełni bezpieczna alternatywa płatnego podpisu kwalifikowanego" – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. "Dzięki niemu podstawowy kontakt przedsiębiorców z administracją odbywa się w pełni online – począwszy od możliwości założenia firmy przez Internet, na rozliczeniach z fiskusem skończywszy" – dodaje szef MC.

Polecamy: Kodeks pracy 2019 - komentarz

REKLAMA

Działaj w CEiDG

Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą i zmieniły się twoje dane? Złóż w tej sprawie wniosek do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej). Nie musisz nigdzie iść. Usiądź przed komputerem i wejdź na www.biznes.gov.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Termin, w którym musisz zgłosić zmianę danych zależy od tego, jakie dane uległy zmianie.

Oto co powinieneś zgłosić w ciągu 7 dni:

- zmianę twojego imienia i nazwiska, daty urodzenia (jeśli nie posiadasz numeru PESEL)

- zmianę dodatkowych określeń, które włączyłeś do nazwy firmy

- zmianę informacji o obywatelstwie

- zmianę adresu do doręczeń oraz adresu stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej – jeżeli takie miejsce posiadasz

- zmianę innych danych kontaktowych, jeśli podałeś je we wniosku o wpis do CEIDG.

Wszystko to możesz załatwić bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że wybierzesz opcję złożenia wniosku online.

Po pierwsze – Profil Zaufany

A opcji złożenia wniosku o zmianę wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarcze masz kilka. "Najwygodniejsze jest przygotowanie i podpisanie wniosku online. Aby to zrobić, wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej CEIDG, wypełnić formularz i podpisać go elektronicznie, oczywiście Profilem Zaufanym" – tłumaczy minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Wniosek (jego dokładna nazwa to CEIDG-1) możesz wypełnić samodzielnie, uzupełniając pola formularza lub korzystając z pomocy tzw. kreatora. W tym przypadku, przewodnik krok po kroku i pytania pomocnicze ułatwią ci uzupełnianie kolejnych rubryk. Sprawdź, jak to zrobić.

A jak założyć Profil Zaufany? To bardzo proste.

Masz dwie możliwości, by założyć Profil Zaufany. Najszybciej zrobisz to za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Obecnie założenie Profilu Zaufanego umożliwia 10 banków. Sprawdź, czy masz konto w jednym z nich.

Profil Zaufany wykorzystuje do identyfikacji tylko podstawowe informacje: imię (imiona), nazwisko oraz numer PESEL. Nasze dane w banku są już sprawdzone i wiarygodne – zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta. Dlatego nie ma potrzeby potwierdzania ich osobiście w placówce, ani w urzędzie. Cały proces to kilka kliknięć i kilka minut.

Drugi sposób to założenie Profilu Zaufanego przez Internet i potwierdzenie go w Punkcie Potwierdzającym. Na terenie całego kraju działa 1500 takich punktów. Sprawdź, gdzie w Twojej okolicy znajduje się najbliższy.

Wszystkie informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz na stronie www.pz.gov.pl

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA