| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > CEIDG > Jak założyć firmę przez telefon w 2019 r

Jak założyć firmę przez telefon w 2019 r

Firmę można założyć na różne sposoby, nie zawsze konieczna jest wizyta w urzędzie. Zobacz jak założyć firmę przez telefon.

Pomysł jest, biznesplan także. Na drodze do założenia firmy stają jednak formalności i to one przeważnie najbardziej przerażają przyszłych przedsiębiorców. Tymczasem założenie firmy nie musi być szczególnie uciążliwe. 

Być może nie wszyscy zdają sobie sprawę, że firmę można założyć nie tylko w urzędzie lub przez internet, ale też telefonicznie. Pozwala to załatwić sprawę wygodnie, nawet bez dostępu do Internetu i rejestracji w serwisie CEIDG. Wniosek wypełni za nas konsultant, który jednocześnie może rozwiać wiele naszych wątpliwości odnośnie poszczególnych punktów wniosku. Jeśli nie będziemy pewni jakichś danych, możemy w każdej chwili przerwać proces wypełniania wniosku i w dogodnym terminie zadzwonić ponownie, aby skończyć wypełnianie.

Polecamy: Przekształcenia spółek. Praktyczne aspekty prawne, podatkowe i rachunkowe

Wniosek trzeba jeszcze podpisać. Dopiero wtedy firma zostanie zarejestrowana. Można to zrobić w urzędzie gminy lub zaimportować wniosek do CEIDG i podpisać elektronicznie wykorzystując profil zaufany, bankowość internetową lub podpis elektroniczny.

Rejestracji telefonicznej można dokonać od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16 pod numerem  801 055 088 lub 22 765 67 32. Ważne, aby wcześniej przygotować dane potrzebne do wypełniania wniosku takie jak np. forma opodatkowania, przedmiot działalności (kod PKD), nazwa firmy. Znacznie usprawni to rejestrację.

 Po skończeniu połączenia przyjdzie wiadomość SMS z numerem wniosku, należy go podać w dowolnym urzędzie gminy do którego udamy się podpisać wniosek. Należy posiadać przy sobie dowód osobisty.

Gotowy do podpisania wniosek w pliku otrzymamy także na skrzynkę mailową. Można zalogować się do CEIDG i podpisać go elektronicznie a także zaimportować otrzymany plik xml wniosku bez logowania w CEIDG i dokonać w nim zmian. 

Aby zaimportować swój wniosek do serwisu CEIDG, na stronie rejestracji firmy w sekcji „Wstępne przygotowanie danych" zaznaczamy „Na podstawie pliku". Potem odszukujemy i wybieramy właściwy plik wniosku na swoim komputerze. 

Zobacz: Prawo dla firm

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Sikora

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »