REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Etykieta w miejscu pracy – czy to się opłaca?

Subskrybuj nas na Youtube
etykieta w pracy
etykieta w pracy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Po co w ogóle etykieta w miejscu pracy? Czy firma nie powinna skupić się na wskaźnikach efektywności, wydajności, zamiast marnować czas na przebrzmiałe zasady grzeczności?

Etykieta biznesu kojarzy się z wielkimi korporacjami, w których eleganccy biznesmeni zapraszają się na biznes lunche, gdzie spożywają eleganckie dania i prowadzą negocjacje. W większości małych firm takie zdarzenia nie mają miejsca. Mały biznes jest znacznie bardziej przyziemny, nie koncentruje się na formach, przechodzi od razu do rzeczy.

REKLAMA

Jednak nawet mała firma powinna przywiązywać wagę do zasad grzeczności. Stworzenie wizerunku firmy eleganckiej, profesjonalnej, dbającej o właściwą atmosferę to sygnał, że firma jest stabilna i godna zaufania. Dbałość o detale w relacjach z otoczeniem powoduje, że praktycznie w każdej sytuacji przedsiębiorstwo ma szansę na pozytywną ocenę na tle konkurencji.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Umiejętne okazywanie szacunku i zaangażowania, otaczanie klientów właściwą opieką i stwarzanie profesjonalnej, uprzejmej atmosfery, pozytywnie wyróżnia firmę i tworzy trwalsze więzi z klientami. – Dzięki takiej atmosferze można liczyć na zwiększenie lojalności klientów, na to, że będą sobie polecali firmę i oceniali ją pozytywnie – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Atmosfera wzajemnego szacunku i uprzejmości przyciąga nie tylko klientów, ale też pracowników. Zatrudnione osoby cenią sobie pracę w firmie, w której dobrze się czują, gdzie konflikty rozwiązywane są w kulturalny sposób. Stosowanie się do podobnego wzorca grzeczności ułatwia współpracę, wzmacnia poczucie wspólnoty, podnosi morale pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawezwanie do próby ugodowej - wniosek

Sceptycy zapytają czy nie jest to strata czasu? Powiedzą, że generowanie wzrostu jest ważniejsze od miłej atmosfery. Jednak czasy spowolnienia i kryzysu trochę zmieniły nasze postrzeganie świata. W niepewnym świecie grzeczność zaczyna popłacać. Większość firm w Polsce już zaczyna sobie zdawać sprawę z wagi długofalowych relacji, powoli zmienia się również sposób komunikowania się firmy ze światem.

Szybkość i efektywność działania będą zawsze bardzo ważne w biznesie. Jednak styl prowadzenia biznesu jest równie ważny dla zbudowania silnej marki i trwałej przewagi konkurencyjnej. W przypadku małych firm taki wyróżnik pomaga przetrwać trudne czasy i umacniać firmę na lokalnym rynku. Staje się ważnym elementem przyciągającym i zatrzymującym klientów, pracowników i kooperantów.

Spółka cywilna może być pracodawcą także dla wspólnika

REKLAMA

Aby uświadomić sobie, na czym polegają dobre maniery w zawodowym świecie, warto zajrzeć na portal szkoleniowy Akademii PARP, gdzie właśnie udostępniono nowe szkolenie e-learning „Savoir-vivre w biznesie”. Szkolenie adresowane jest do właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich firm. – Nowe szkolenie Akademii PARP w praktyczny sposób pokazuje jak radzić sobie w życiu zawodowym – mówi Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.

Uczestnicy poznają savoir-vivre w realiach małej firmy. Szkolenie kładzie nacisk na zasady współpracy i komunikowania się.  Przedstawiono zagadnienia związane z pierwszym wrażeniem, nawiązywaniem kontaktu oraz przedstawianiem się i witaniem. W szkoleniu znajduje się także obszerny materiał na temat prowadzenia rozmowy,  kultury języka oraz netykiety.

Zawieranie umów poza lokalem przedsiębiorstwa

„Savoir-vivre w biznesie” to 45. szkolenie e-learning Akademii PARP. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 44 szkolenia e-learning i 30 szkoleń m-learning (dostępnych na smartfonach i tabletach). Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zwrot kosztów w postępowaniu administracyjnym

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA