REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Etykieta w miejscu pracy – czy to się opłaca?

Subskrybuj nas na Youtube
etykieta w pracy
etykieta w pracy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Po co w ogóle etykieta w miejscu pracy? Czy firma nie powinna skupić się na wskaźnikach efektywności, wydajności, zamiast marnować czas na przebrzmiałe zasady grzeczności?

Etykieta biznesu kojarzy się z wielkimi korporacjami, w których eleganccy biznesmeni zapraszają się na biznes lunche, gdzie spożywają eleganckie dania i prowadzą negocjacje. W większości małych firm takie zdarzenia nie mają miejsca. Mały biznes jest znacznie bardziej przyziemny, nie koncentruje się na formach, przechodzi od razu do rzeczy.

REKLAMA

Jednak nawet mała firma powinna przywiązywać wagę do zasad grzeczności. Stworzenie wizerunku firmy eleganckiej, profesjonalnej, dbającej o właściwą atmosferę to sygnał, że firma jest stabilna i godna zaufania. Dbałość o detale w relacjach z otoczeniem powoduje, że praktycznie w każdej sytuacji przedsiębiorstwo ma szansę na pozytywną ocenę na tle konkurencji.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Umiejętne okazywanie szacunku i zaangażowania, otaczanie klientów właściwą opieką i stwarzanie profesjonalnej, uprzejmej atmosfery, pozytywnie wyróżnia firmę i tworzy trwalsze więzi z klientami. – Dzięki takiej atmosferze można liczyć na zwiększenie lojalności klientów, na to, że będą sobie polecali firmę i oceniali ją pozytywnie – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Atmosfera wzajemnego szacunku i uprzejmości przyciąga nie tylko klientów, ale też pracowników. Zatrudnione osoby cenią sobie pracę w firmie, w której dobrze się czują, gdzie konflikty rozwiązywane są w kulturalny sposób. Stosowanie się do podobnego wzorca grzeczności ułatwia współpracę, wzmacnia poczucie wspólnoty, podnosi morale pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zawezwanie do próby ugodowej - wniosek

Sceptycy zapytają czy nie jest to strata czasu? Powiedzą, że generowanie wzrostu jest ważniejsze od miłej atmosfery. Jednak czasy spowolnienia i kryzysu trochę zmieniły nasze postrzeganie świata. W niepewnym świecie grzeczność zaczyna popłacać. Większość firm w Polsce już zaczyna sobie zdawać sprawę z wagi długofalowych relacji, powoli zmienia się również sposób komunikowania się firmy ze światem.

Szybkość i efektywność działania będą zawsze bardzo ważne w biznesie. Jednak styl prowadzenia biznesu jest równie ważny dla zbudowania silnej marki i trwałej przewagi konkurencyjnej. W przypadku małych firm taki wyróżnik pomaga przetrwać trudne czasy i umacniać firmę na lokalnym rynku. Staje się ważnym elementem przyciągającym i zatrzymującym klientów, pracowników i kooperantów.

Spółka cywilna może być pracodawcą także dla wspólnika

REKLAMA

Aby uświadomić sobie, na czym polegają dobre maniery w zawodowym świecie, warto zajrzeć na portal szkoleniowy Akademii PARP, gdzie właśnie udostępniono nowe szkolenie e-learning „Savoir-vivre w biznesie”. Szkolenie adresowane jest do właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich firm. – Nowe szkolenie Akademii PARP w praktyczny sposób pokazuje jak radzić sobie w życiu zawodowym – mówi Aneta Grzyb-Hejduk z Akademii PARP.

Uczestnicy poznają savoir-vivre w realiach małej firmy. Szkolenie kładzie nacisk na zasady współpracy i komunikowania się.  Przedstawiono zagadnienia związane z pierwszym wrażeniem, nawiązywaniem kontaktu oraz przedstawianiem się i witaniem. W szkoleniu znajduje się także obszerny materiał na temat prowadzenia rozmowy,  kultury języka oraz netykiety.

Zawieranie umów poza lokalem przedsiębiorstwa

„Savoir-vivre w biznesie” to 45. szkolenie e-learning Akademii PARP. Portal szkoleniowy www.akademiaparp.gov.pl oferuje jeszcze 44 szkolenia e-learning i 30 szkoleń m-learning (dostępnych na smartfonach i tabletach). Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Wiedza potwierdzana jest certyfikatem. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Zwrot kosztów w postępowaniu administracyjnym

Źródło: Akademia PARP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

REKLAMA

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

REKLAMA

Co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu [BADANIE]

Z badań przeprowadzonych przez platformę edukacyjną Centrum Profilaktyki Społecznej wynika, iż co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu. Zjawisko to odbija się na rodzinach. Terapeuci coraz częściej spotykają pacjentów, którzy nie wiedzą, jak żyć razem po latach „małżeństwa na odległość”.

Zasiłek chorobowy 2025 – jakie zmiany planuje rząd

To może być prawdziwa rewolucja w systemie świadczeń chorobowych. Rząd chce, by już od 2026 roku pracodawcy nie musieli płacić za pierwsze dni choroby pracowników. Zasiłek od początku zwolnienia lekarskiego ma przejąć ZUS. Zmiana oznacza ulgę dla firm, ale jednocześnie zwiększy wydatki Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Czy pracownicy zyskają, a system wytrzyma dodatkowe obciążenia?

REKLAMA