REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatność kartami – by zwiększyć swoją konkurencyjność

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Rynek usług i dóbr jest coraz bardziej konkurencyjny. Przedsiębiorcy chcący się na nim utrzymać muszą sięgać zarówno po skuteczną reklamę, jak i po nowoczesne rozwiązania. Przykładem tych ostatnich jest umożliwienie klientom płacenia za nabyte usługi i towary kartą płatniczą.

Zysk przedsiębiorcy zależy od wielu czynników. Poza dobrą, skuteczną reklamą niezbędne jest szybkie reagowanie na potrzeby klientów. W ostatnich latach przybywa osób, które nie rozstają się z kartami płatniczymi. Ma to związek m.in. z dostępem do kart i wygodą wiążącą się z ich używaniem – poza kartami debetowymi przypisanymi do rachunków bankowych konsumenci mogą wystąpić również o przyznanie kart kredytowych lub obciążeniowych czy zdecydować się korzystać z kart przedpłaconych. W ofercie banków nie brakuje też kart adresowanych do przedsiębiorców. Niezależnie od tego, czy mowa o płatnościach osób fizycznych, czy też przedsiębiorców, możliwość uiszczenia opłaty kartą płatniczą może zadecydować o tym, czy transakcja dojdzie do skutku.

REKLAMA

Jak płacą klienci?

REKLAMA

Badanie preferencji klientów w zakresie płacenia za usługi i towary zostało przeprowadzone na zlecenie Visa na 5 europejskich rynkach. Tylko w Polsce prawie połowa (dokładnie 47%) respondentów mających kartę płatniczą deklaruje, że woli robić zakupy w firmie przyjmującej płatności kartami niż w takiej, która nie oferuje takiego sposobu sfinalizowania transakcji. Niemal jedna trzecia (27%) ankietowanych stwierdziła, że brak możliwości opłacenia usługi lub produktu w danym punkcie skutkowałby zakupem u innego sprzedawcy, akceptującego taką formę płatności.

Możliwość finalizowania transakcji przy użyciu karty płatniczej jest szczególnie istotna dla młodych klientów, podążających za nowinkami ze świata technologii. To właśnie oni, jeżeli nie mogą zapłacić kartą, najczęściej rezygnują z zakupu – do takiego zachowania przyznało się aż 41% użytkowników kart w wieku od 16 do 34 lat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy klienci najchętniej sięgają po kartę?

REKLAMA

Zgodnie z wynikami przeprowadzonego badania konsumenci najczęściej płacą kartą wówczas, gdy rachunek jest wyższy niż 200 zł – aż 63% ankietowanych deklaruje, że właśnie wtedy woli sfinalizować zakup przy użyciu karty. Takie preferencje mogą wynikać z faktu, że karta jest bezpieczniejsza niż noszenie przy sobie pieniędzy. Jeśli zgubimy gotówkę, tracimy ją bezpowrotnie. Jeśli zgubimy kartę wystarczy, że zastrzeżemy ją w banku, który ją wydał. Od tego momentu za wszelkie ewentualne transakcje nieuprawnione dokonane tą kartą odpowiada bank, a nie my. Nawet gdybyśmy nie zdążyli zastrzec karty, zanim ktoś nieuprawniony jej użyje, nasza odpowiedzialność za dokonane nią transakcje jest ograniczona. Limit wynosi równowartość 150 euro, czyli około 600 zł za standardowe transakcje, i równowartość 50 euro, czyli około 200 zł dla transakcji zbliżeniowych.

Jedno z pytań, na które odpowiadali respondenci, dotyczyło powrotu do punktu handlowo-usługowego, w którym nie da się płacić kartą. Okazało się, że klienci, którzy dokonali zakupu, byli poirytowani tym, że nie mogli skorzystać z preferowanej przez siebie formy płatności. Większość deklaruje, że podczas kolejnych zakupów uda się do punktu akceptującego płatności kartą płatniczą, czyli konkurencji. Ważne jest też, że na każdego klienta, który wróci do firmy nieakceptującej kart płatniczych, przypada aż 4,5 takich, którzy wolą dokonać zakupu u innego dostawcy.

Wyniki badania istotne dla przedsiębiorców

Przedsiębiorcy prowadzący punkty handlowo-usługowe powinni skrupulatnie zapoznać się z wynikami omawianych wyżej badań. Umożliwienie klientom płacenia za dokonane zakupy kartami płatniczymi może przyczynić się do wzrostu przychodów firmy. Skoro konsumenci chętnie wyciągają z portfelów karty płatnicze, a część z nich zrezygnuje z zakupów w danym punkcie w przyszłości, jeżeli w dalszym ciągu nie będzie on wyposażony w terminal płatniczy, to akceptowanie płatności kartami płatniczymi może być świetnym sposobem na podniesienie konkurencyjności.

Każde narzędzie pozwalające zwiększyć szanse rynkowe i wyróżnić się wśród innych firm jest warte uwagi. Terminale płatnicze mogą pomóc w zdobywaniu klientów. Warto przy tym wskazać, że obsługa terminala płatniczego jest intuicyjna, a informacje o czynnościach, jakie powinien wykonać sprzedawca, dodatkowo wyświetlają się na monitorze urządzenia.

By zwiększyć zyski

Wprowadzenie do punktu usługowo-handlowego terminala płatniczego może pomóc przyciągnąć konsumentów preferujących płatność kartą płatniczą. Więcej klientów oznacza większy utarg. Badania wykazują, że rachunki osób płacących kartami płatniczymi są wyższe niż tych, które wykorzystują gotówkę. Dzieje się tak m.in. dlatego, że klienci nie są ograniczeni ilością gotówki, jaką mają przy sobie – posiadając w portfelu np. kartę kredytową, korzystają z limitu przyznanego przez bank, nie zaś wyłącznie ze zgromadzonych na rachunku środków.

Zwiększenie zysków za pomocą terminali płatniczych jest możliwe również z uwagi na szybkość finalizowania transakcji. Technologia zbliżeniowa spowodowała, że klienci mogą być obsługiwani szybciej. W praktyce znika problem kolejek zniechęcających konsumentów do robienia zakupów i powodujących, że rezygnują oni z nabycia wybranych dóbr.

Więcej czasu i pieniędzy na rozwój

Na konkurencyjność poszczególnych punktów handlowo-usługowych wpływa wiele czynników. Jednym z obowiązków kasjerów jest liczenie codziennego utargu. Im więcej płatności sfinalizowanych kartami płatniczymi, tym mniej liczenia bilonu, konieczności jego zabezpieczenia na czas transportu np. do banku i mniejsze koszty obsługi gotówki. W efekcie pracownicy punktu usługowego lub handlowego mogą skupić się na innych pracach, np. eksponowaniu towarów, po które następnego dnia będą sięgać konsumenci.

Akceptowanie płatności kartą pozwala zatem zarówno zwiększyć konkurencyjność (dotyczy to zwłaszcza punktów ukierunkowanych na sprzedaż detaliczną w niedużych miejscowościach), jak i ograniczyć koszty związane z obsługą utargu. Przedsiębiorcy powinni też pamiętać, że tylko w Polsce wydano prawie 2 mln samych kart Visa (więcej na www.visa.pl). Tej liczby nie należy bagatelizować, wręcz przeciwnie – trzeba to wykorzystać, by zyskać jeszcze więcej.

Artykuł został przygotowany we współpracy z Visa Europe.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA