7 cech dobrego doradcy kredytowego
REKLAMA
REKLAMA
Doświadczenie
REKLAMA
Trudno określić jaki staż powinien mieć dobry doradca kredytowy, któremu można zaufać. Miarą doświadczenia można nazwać umiejętność udzielenia odpowiedzi na nurtujące klienta pytania. Jeśli doradca potrafi przekazać wiedzę o produktach kredytowych w sposób zrozumiały, zwięzły i przekonywujący, to są to przesłanki do stwierdzenia, że doradca jest osobą, która zna się na swoim zawodzie i będzie w stanie rzetelnie doradzić.
Niezależność
Niezależność jest cechą pożądaną w pierwszej kolejności od firmy zatrudniającej doradcę kredytowego. Szerokości wachlarzu jej ofert świadczyć będzie bowiem niezależność doradcy. Im znaczniejszy wybór banków, tym większa gwarancja niezależności. Doradca, który dysponuje większymi możliwościami wyboru oferty w ramach swojej firmy, będzie w stanie wybrać bardziej dopasowany do potrzeb klienta produkt. Dobry doradca kredytowy nie oferuje z góry konkretnego rozwiązania, ale bada wiele możliwości, tak aby wybór oferty był indywidualnym procesem dla każdego klienta.
Profesjonalizm
Wśród czynników, które wpływają na profesjonalizm można wymienić punktualność i dotrzymywanie terminów. Tak drobne sprawy mogą świadczyć o zorganizowaniu doradcy kredytowego i jego podejściu do klienta i powierzonych przez niego spraw. Kwestią jest nie mniej istotną jest umiejętność znalezienia wspólnego z klientem języka i umiejętnego wytłumaczenia mu etapów procesu kredytowego i umożliwienie zrozumienia zawiłości umowy kredytowej.
Zaangażowanie
Miarą zaangażowania doradcy kredytowego powinno być indywidualne podejście do potrzeb klienta oraz umiejętność sprostania jego oczekiwaniom. Trudno określić ile czasu i energii doradca powinien poświęcić klientowi, to kwestia subiektywna. Absolutnym minimum powinno być jednak poczucie klienta, że wybrana przez niego oferta jest korzystna i że w pełni rozumie jej funkcjonowanie.
Przeczytaj także: Jakie tajemnice zawierają Księgi Wieczyste?
Partnerstwo
Partnerstwo powinno przejawiać się w zachowaniu właściwych relacji doradca (jako osoby, która dokonuje przeglądu ofert i doradza w podjęciu wyboru) – klient (jako osoby, która podejmuje ostateczną decyzję co do wyboru). Doradca kredytowy nigdy nie powinien podejmować decyzji za klienta, ani naciskać na nią. Ma jedynie, zgodnie z nazwą, doradzać. Ostateczny wybór należy zawsze do kredytobiorcy.
Transparentność
Dopełnieniem partnerstwa powinna być transparentność doradcy. Transparentność powinna przejawiać się w rzetelnym omówieniu i wytłumaczeniu wszelkich kosztów i mechanizmów rządzących oferowanym produktem.
Etyka
Należy pamiętać, że doradca kredytowy jest pośrednikiem między bankiem a przyszłymi kredytobiorcami. Etyczne postępowanie doradcy jest rzeczą trudną do zweryfikowania, ale pomocna przy tym będzie odpowiedź na pytanie: Czy doradca posiada wszystkie powyżej wymienione cechy? Są one przesłankami do tego, aby pracę doradcy kredytowego nazwać etyczną czyli taką, która działa tylko i wyłącznie na korzyść klienta.
Polecamy serwis Kredyty i pożyczki hipoteczne
Wybierając doradcę kredytowego warto pamiętać, że pomoże on dokonać decyzji, która będzie miała wpływ na nasze finanse przez długie lata. Warto więc poświęć czas, spotkać się z kilkoma doradcami i porównać zaproponowane przez nich oferty.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.