REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

7 cech dobrego doradcy kredytowego

Łukasz Ciołko
Ekspert Prawny Salomon Finance
Salomon Finance
doradztwo kredytowe

REKLAMA

REKLAMA

Różnorodność i ilość ofert kredytowych poszczególnych banków skłania do skorzystania z usług firm doradztwa kredytowego. Przy wyborze doradcy kredytowego należy kierować się szczególną starannością. Usługi doradztwa finansowego, w którego zakres wchodzi doradztwo kredytowe, nie są objęte w Polsce reglamentacją. Istnieje jednak kilka cech, po których rozpoznamy dobrego doradcę kredytowego.

Doświadczenie

REKLAMA

REKLAMA

Trudno określić jaki staż powinien mieć dobry doradca kredytowy, któremu można zaufać. Miarą doświadczenia można nazwać umiejętność udzielenia odpowiedzi na nurtujące klienta pytania. Jeśli doradca potrafi przekazać wiedzę o produktach kredytowych w sposób zrozumiały, zwięzły i przekonywujący, to są to przesłanki do stwierdzenia, że doradca jest osobą, która zna się na swoim zawodzie i będzie w stanie rzetelnie doradzić.

Niezależność

Niezależność jest cechą pożądaną w pierwszej kolejności od firmy zatrudniającej doradcę kredytowego. Szerokości wachlarzu jej ofert świadczyć będzie bowiem niezależność doradcy. Im znaczniejszy wybór banków, tym większa gwarancja niezależności. Doradca, który dysponuje większymi możliwościami wyboru oferty w ramach swojej firmy, będzie w stanie wybrać bardziej dopasowany do potrzeb klienta produkt. Dobry doradca kredytowy nie oferuje z góry konkretnego rozwiązania, ale bada wiele możliwości, tak aby wybór oferty był indywidualnym procesem dla każdego klienta.

REKLAMA

Profesjonalizm

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wśród czynników, które wpływają na profesjonalizm można wymienić punktualność i dotrzymywanie terminów. Tak drobne sprawy mogą świadczyć o zorganizowaniu doradcy kredytowego i jego podejściu do klienta i powierzonych przez niego spraw. Kwestią jest nie mniej istotną jest umiejętność znalezienia wspólnego z klientem języka i umiejętnego wytłumaczenia mu etapów procesu kredytowego i umożliwienie zrozumienia zawiłości umowy kredytowej.

Zaangażowanie

Miarą zaangażowania doradcy kredytowego powinno być indywidualne podejście do potrzeb klienta oraz umiejętność sprostania jego oczekiwaniom. Trudno określić ile czasu i energii doradca powinien poświęcić klientowi, to kwestia subiektywna. Absolutnym minimum powinno być jednak poczucie klienta, że wybrana przez niego oferta jest korzystna i że w pełni rozumie jej funkcjonowanie.

Przeczytaj także: Jakie tajemnice zawierają Księgi Wieczyste?

Partnerstwo

Partnerstwo powinno przejawiać się w zachowaniu właściwych relacji doradca (jako osoby, która dokonuje przeglądu ofert i doradza w podjęciu wyboru) – klient (jako osoby, która podejmuje ostateczną decyzję co do wyboru). Doradca kredytowy nigdy nie powinien podejmować decyzji za klienta, ani naciskać na nią. Ma jedynie, zgodnie z nazwą, doradzać. Ostateczny wybór należy zawsze do kredytobiorcy.

Transparentność

Dopełnieniem partnerstwa powinna być transparentność doradcy. Transparentność powinna przejawiać się w rzetelnym omówieniu i wytłumaczeniu wszelkich kosztów i mechanizmów rządzących oferowanym produktem.

Etyka

Należy pamiętać, że doradca kredytowy jest pośrednikiem między bankiem a przyszłymi kredytobiorcami. Etyczne postępowanie doradcy jest rzeczą trudną do zweryfikowania, ale pomocna przy tym będzie odpowiedź na pytanie: Czy doradca posiada wszystkie powyżej wymienione cechy? Są one przesłankami do tego, aby pracę doradcy kredytowego nazwać etyczną czyli taką, która działa tylko i wyłącznie na korzyść klienta.

Polecamy serwis Kredyty i pożyczki hipoteczne

Wybierając doradcę kredytowego warto pamiętać, że pomoże on dokonać decyzji, która będzie miała wpływ na nasze finanse przez długie lata. Warto więc poświęć czas, spotkać się z kilkoma doradcami i porównać zaproponowane przez nich oferty.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA