REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mniej kredytów samochodowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marcin Krasoń
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W pierwszym kwartale 2010 roku banki udzieliły o 8 proc. mniej kredytów samochodowych według danych Open Finance i instytutu Samar. Większą sprzedaż zanotowano tylko w 3 bankach.

W pierwszych trzech miesiącach 2010 roku banki, które odpowiedziały na ankietę Open Finance i Instytutu Badań Rynku Samochodowego Samar, sprzedały kredyty samochodowe za kwotę 1,17 mld zł, o 7,88 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (1,27 mld zł). Cały 2009 rok to spadek o 16 proc. w stosunku do rok 2008.

REKLAMA

Na rynku cały czas dominują dwie instytucje: Getin Bank i Santander Consumer Bank. O ile jednak sprzedaż Getinu zaczęła rosnąć (o 5,39 proc.), to zajmujący drugie miejsce Santander Consumer Bank sprzedał aż o 20 proc. kredytów samochodowych mniej niż w pierwszym kwartale 2009 roku. Skutkiem tego jest znaczne zwiększenie się dystansu pomiędzy oboma bankami. Rynkowy udział Getinu to obecnie 33,33 proc., a Santandera – 22,75 proc. W czwartym kwartale 2009 roku różnica ta wynosiła zaledwie 0,56 pkt proc.

Zobacz: Które banki najczęściej oferują kredyty samochodowe?

REKLAMA

Najwięcej zyskał Fiat Bank Polska, który zwiększył sprzedaż kredytów o ponad 25 proc. i z prawie 12-proc. udziałem w rynku jest na trzecim miejscu (w czwartym kwartale 2009 roku był piąty). Nadal dużo traci BNP Paribas Fortis, tym razem jego spadek wyniósł prawie 46 proc. Sporo mniej kredytów sprzedał także Raiffeisen Bank, którego spadek wyniósł ponad 30 procent. Oprócz Fiat Banku Polska i Getin Banku, wzrost zanotowała jeszcze jedna instytucja: VW Bank Polska, który w pierwszym kwartale 2010 roku sprzedał o 0,44 proc. kredytów samochodowych więcej niż rok wcześniej.

Analizując dane warto zwrócić uwagę na specjalizację banków. Getin i BNP Paribas Fortis nadal kredytują głównie auta używane, z kolei banki typowo samochodowe – dzięki współpracy z dilerami – mają w portfelu głównie auta nowe. Stosunkowo najbardziej zrównoważony bilans posiadają Lukas Bank i Santander.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co ciekawe, pierwszy kwartał 2010 roku był wzrostowy (w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym) w kredytach hipotecznych, samochodówki nadal zaś spadają. Banki nadal obawiają się nagłego pogorszenia portfeli swoich kredytów i w kwestii pożyczania pieniędzy działają ostrożnie. Pod koniec 2009 roku trend ten zaczął się odwracać, a rosnąca sprzedaż lidera rynku kredytów samochodowych wskazuje, że kolejny kwartał może być już lepszy. Spadek maleje z kwartału na kwartał. Sześć miesięcy temu wynosił 25 proc., trzy miesiące temu 9 proc., a w pierwszym kwartale 2010 roku już niecałe 8 proc. Widać to także w ofertach – wiele sieci dilerskich, przy współpracy z bankami ze swojej grupy kapitałowej, przygotowuje i promuje kredyty 0 proc., a mBank rozszerzył paletę pożyczek o kredyty w euro.

Serwis Auto

//g8.infor.pl/p/_files/96000/sprzedaz_kredytow_samochodowych_i_kw_2010_30145.xls
Tytuł załącznika: 
Opis załącznika: Sprzedaż kredytów samochodowych - I kw. 2010
Autor załącznika: 
Źródło załącznika: nieznane
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA