REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niskie oprocentowanie karty kredytowej to nie wszystko

Jarosław Sadowski
Główny analityk Expander Advisors

REKLAMA

REKLAMA

W ciągu 2 lat za kartę kredytową o najniższym oprocentowaniu trzeba zapłacić aż 266 zł. Tymczasem wybierając kartę z wyższym oprocentowaniem można nie tylko za nią nie płacić, ale także zyskać nawet 360 zł. Którą kartę zatem wybrać?

Analitycy Expandera przeanalizowali oferty srebrnych kart kredytowych i sprawdził ile wynosi ich oprocentowanie i ile tak naprawdę trzeba zapłacić za korzystanie z karty. Badanie dotyczy jednak nie tylko pierwszego roku, ale także kolejnych lat, w których o zwolnienie z opłat jest często znacznie trudniej. Obliczenia zostały wykonane przy założeniu, że klient co miesiąc wykonuje 10 operacji po 100 zł każda, czyli stosunkowo aktywnie korzysta z karty.

REKLAMA

Połowa kart ma maksymalne oprocentowanie

Oprocentowanie kart kredytowych jest zwykle bardzo wysokie. W przypadku aż 21 kart, czyli połowy kart z naszego zestawienia jest to maksymalny, dopuszczalny przez prawo poziom 20% w skali roku. Zdarzają się jednak nieliczne karty, których oprocentowanie jest znacznie niższe. Wśród badanych 42 kart najniższe oprocentowanie operacji bezgotówkowych posiada karta Nordea Aspiracje Standard - 12,5%. Bank rekompensuje sobie jednak niski poziom oprocentowania wysokim opłatami za korzystanie z karty. Podobnie jest w przypadku drugiej pod względem oprocentowania karty BOŚ - Visa Classic (wariant II), która jest również jedną z najdroższych w naszym zestawieniu.

Oprocentowanie operacji bezgotówkowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Nazwa banku

 Nazwa karty

Oprocentowanie

Nordea Bank

Nordea Aspiracje Standard

12,50%

BOŚ

Visa Classic wariant II

14,50%

Bank DnB NORD

Karta Classic (srebrna)

15,00%

mBank

Karta Classic (wariant  16%)

16,00%

BOŚ

Visa Classic wariant I

16,50%

Nordea Bank Polska

Bomi Nordea

17,00%

Santander Consumer Bank 

Silver

17,50%

mBank

Karta Classic (wariant 18%)

18,00%

GE Money Bank

Autokarta

19,00%

GE Money Bank

Karta Zakupowa

19,00%

Invest Bank

Karta Classic (srebrna)

19,00%

ING Bank Śląski

Karta kredytowa MasterCard

19,50%

ING Bank Śląski

Karta kredytowa VISA Classic

19,50%

Allianz Bank

Allianz Visa

19,90%

Bank BPH

Karta Classic (srebrna)

19,90%

MultiBank

Visa MURATOR

19,90%

PKO BP

Srebrna Karta Kredytowa

19,90%

PKO BP

Srebrna Karta PKO VITAY

19,90%

Polbank EFG

Komfortowa Karta Kredytowa (Visa/MasterCard)

19,90%

Polbank EFG

Polbank-Era

19,90%

Raiffeisen Bank Polska S.A.

VISA Classic

19,99%

Alior Bank S.A.

Alior Bank MasterCard Silver 

20,00%

Alior Bank S.A.

Alior Bank MasterCard Silver Lotnicza

20,00%

Bank Millennium

Millennium MasterCard

20,00%

Bank Millennium

Millennium Visa

20,00%

Bank Zachodni WBK

MasterCard Paypass

20,00%

Bank Zachodni WBK

Visa Silver "Akcja Pajacyk"

20,00%

Citi Handlowy

Karta Kredytowa Citibank - BP

20,00%

Citi Handlowy

Karta Kredytowa Citibank - ELLE

20,00%

Citi Handlowy

Karta Kredytowa Citibank - Plus

20,00%

Deutsche Bank PBC

DB Silver

20,00%

Fortis Bank 

Visa Classic

20,00%

GETIN Bank SA

Visa Silver

20,00%

Kredyt Bank

Karta Classic (srebrna)

20,00%

LUKAS Bank

VISA Silver

20,00%

mBank

Karta Classic (wariant 20%)

20,00%

MultiBank

Visa Credit

20,00%

Pekao SA

Pekao MasterCard Silver

20,00%

Pekao SA

Pekao Visa Credit Silver

20,00%

Santander Consumer Bank 

 Standard

20,00%

Toyota Bank

Toyota Black Pearl

20,00%

Toyota Bank

Toyota Ice Rose

20,00%

Nawet 266 zł za korzystanie z karty

W ciągu 2 lat klient z naszego przykładu musi zapłacić za korzystanie z karty Nordea Aspiracje Standard aż 266 zł, co oznacza, że jest to najdroższa karta w naszym zestawieniu. Na tę kwotę składają się opłata za wydanie karty - 60 zł oraz za drugi rok korzystania z niej - 50 zł oraz suma składek za obowiązkowe ubezpieczenie w kwocie 156 zł (0,65% kwoty zadłużenia). W przypadku tej karty nawet założone przez nas wydatki rzędu 12 tys. zł rocznie nie wystarczają bowiem, aby nie płacić za korzystanie z niej zarówno w pierwszym roku jak i w kolejnych latach. Powodują natomiast, że sporo trzeba zapłacić za ubezpieczenie.

Aż 156 zł za obowiązkowe ubezpieczenie

Wybierając kartę warto więc zwracać uwagę nie tylko na koszt jej wydania, czy korzystania z karty, ale także na wysokość ewentualnych składek ubezpieczeniowych.

W przypadku karty Nordea Aspiracje Standard suma składek jest wyższa niż opłaty za korzystanie z niej. Oprócz karty Nordei, stosunkowo drogie ubezpieczenie muszą wykupić także posiadacze karty Visa Silver Getin Banku. Suma składek wynosi aż 108 zł, ale jest to jedyny koszt z nią związany. Wystarczy bowiem wykonać w miesiącu operacje na kwotę przynajmniej 100 zł, aby nie płacić za korzystanie z karty. W przypadku, gdy w danym miesiącu próg ten nie zostanie przekroczony, bank nalicza opłatę w wysokości 5 zł. Ponadto z obowiązkowym ubezpieczeniem można spotkać się również w PKO BP i Polbanku, ale w ich przypadku wysokość składek jest znacznie niższa.

Płacąc kartą można także zyskać i to nawet 360 zł

REKLAMA

Na naszym rynku funkcjonuje wiele kart, w przypadku których można całkowicie uniknąć opłat za wydanie i korzystanie z plastikowych pieniędzy. Co ciekawe, w przypadku siedmiu kart suma poniesionych kosztów jest mniejsza niż korzyści wynikające z korzystania z nich. Najwięcej zyskują posiadacze Karty Zakupowej GE Money Banku, który zwraca aż 1,5% wartości płatności wykonanych kartą. Dzięki temu jej posiadacz w ciągu 2 lat nie tylko nie płaci za kartę, ale także zyskuje w postaci zwrotów 360 zł.

Podobny system stosują również Alior Bank, Toyota Bank i Polbank, których klienci otrzymują zwrot w wysokości 1% wydanych środków. W rezultacie klient zyskuje, nawet mimo tego, że w przypadku kart Toyota Banku czy Karty Lotniczej Alior Banku trzeba zapłacić za korzystanie z nich.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA