REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Agresywna akwizycja banków

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Antoni Kopiczyński

REKLAMA

REKLAMA

Pewnego dnia zadzwonił do mnie przedstawiciel jednego z banków proponując „atrakcyjną ofertę” karty kredytowej. Po zakończeniu rozmowy pozostało mi wiele wątpliwości...

Permanentna inwigilacja

REKLAMA

Pomijając już to, że przedstawiciel polował na mnie przez 2 dni (nigdy jakoś nie zdążyłem dobiec do słuchawki… a numer był, rzecz jasna, zastrzeżony)- po wszelkich grzecznych powitaniach, pytaniach o to czy ja to na pewno ja-pierwszym co doprowadziło mnie do lekkiego osłupienia było stwierdzenie:

„...zauważyliśmy, że często robi Pan zakupy w drogerii X, czy byłby Pan zainteresowany kartą ze zniżką w tej drogerii?”.

Szybkie przemyślenie - czy to oznacza, że wszystkie moje transakcje są monitorowane przez bank i co więcej - bank jest nimi zainteresowany. Na tyle, że jest w stanie sporządzić listę osób o danych preferencjach w celu zaproponowania im programu lojalnościowego ich partnera.

Niepokojące i Orwellowskie, ale nie niebezpieczne dla portfela potencjalnego klienta… jeszcze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Karta widmo

Pracownik banku przedstawił mi, rzecz jasna, jakie to bonusy czekają mnie przy wykorzystaniu tej cudownej karty, że zniżki się kumulują itp., itd. – ale ani słowem o tym o jakim typie karty mówimy, choć z doświadczenia byłem w stanie stwierdzić, że nie chodzi o debetową. Na moje pytanie, pracownik rzecz jasna stwierdził, że chodzi o kartę kredytową – o bliżej nieokreślonym oprocentowaniu, warunkach spłat, terminów kredytowania itp. (sam nie pytałem, bo nie miałem zamiaru z niej skorzystać).

Niezadłużająca karta kredytowa

Postanowiłem rozmowę skończyć stanowczo, ale grzecznie- stąd powiedziałem, że nie potrzebuję karty kredytowej i nie chcę się póki co zadłużać (mieć czystą sytuację kredytową), na co usłyszałem zdanie, które zabiło mi ćwieka:

„...przecież nie musi się pan zadłużać mając kartę kredytową, jest okres, w którym może Pan ją spłacić bez odsetek”.

REKLAMA

Nawet teoretycznie nie jest to stwierdzenie poprawne- a w pewny aspekcie może być bardzo niebezpieczne dla potencjalnego klienta- otóż każde skorzystanie z karty kredytowej oznacza zaciągnięcie kredytu (a więc powstanie długu) – to, że przez pewien czas nie jest on oprocentowany niczego nie zmienia. Czepiam się?


Nie do końca - każda karta kredytowa automatycznie obniża naszą zdolność kredytową o wartość maksymalnego kwoty jaką możemy pożyczyć, mając więc kilka kart (co powoli staje się codziennością) – musimy liczyć się z tym, że nasza zdolność kredytowa topnieje w oczach i to nawet jeśli z karty nie korzystamy (bank wychodzi z założenia, że zawsze możemy zacząć- a spłacając inny kredyt, wpadniemy w spiralę zadłużenia).

Wnioski

REKLAMA

Kampania banku, mająca na celu zachęcenie mnie do przyjęcia karty kredytowej spaliła na panewce, ale jestem ciekaw ile osób dało się skusić „niezadłużającą kartą”, która daje zniżki w ich ulubionej drogerii. Co prawda wszystkie warunki korzystania z karty będą wskazane w umowie, którą bank przyśle nam wraz z kartą (a która, z kolei, odeśle nas do regulaminu, który nie będzie prawdopodobnie do niej załączony) - nie wszyscy ją przeczytają.

Trudno mi teraz określić, na ile powyższa sytuacja wynikała z błędów w szkoleniu pracownika banku (który sam ,być może, nie wiedział co dokładnie chce mi sprzedać), a na ile z celowej taktyki banku. W każdym razie, warto uważać na oferty- zwłaszcza dotyczące kart kredytowych. Może się bowiem okazać, że poza rabatem w wybranej drogerii- koszty utrzymania i korzystania z karty odbiegają od standardów innych kart – i to nawet oferowanych przez ten sam bank, tyle że poza programem lojalnościowym.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA